Page 255 - Petelin, Ana, in Helena Skočir. 2020. Ur. Raziskovanje za znanje, znanje za zdravje. Zbornik prispevkov z recenzijo. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 255
Slika 3: Odgovori na vprašanje: Ali bi znali uporabljati AED? tjaša lešničar ojstrež, anže uratnik, roman parežnik
Na vprašanje: »: Kje je najbližji AED ?« je večina anketirancev (69 %) vedela, kje
je najbližji AED, štirje (31 %) pa niso vedeli, kje je najbližji AED (Slika 4).
Slika 4: Odgovori na vprašanje: Kje je najbližji AED?
Razprava
V projektu Lokacije in dostopnost do AED v Mestni občini Celje smo ugo-
tovili, da je poznavanje kratice, namena, načina uporabe in lokacije najbliž-
jega AED, nezadovoljivo. Vzrok je verjetno premalo informacij o tej proble-
matiki in prezapleten dostop do verodostojnih informacij. Zaradi premalo
znanja ostaja strah v zvezi s tem, da bi storili kaj narobe, ko bi se znašli v ta-
kšni situaciji. Strahu bi se lahko znebili z vajo po načelu: »Vaja dela mojstra,
mojster pa dela vajo.« Žal možnosti, da, bi lahko vadili temeljne postopke
oživljanja z uporabo AED, ni dovolj, saj, v Mestni občini Celje takšnih dejav-
nosti primanjkuje. Stanje bi se lahko izboljšalo tako, da bi se s to problema-
tiko seznanili že otroci v osnovnih šolah. Problem je zastaranje znanja, saj
so na tem področju vedno nove raziskave in posledično spremenjene smer-
nice. Pojavlja se vprašanje: »Kako ohraniti in posodobiti znanje več let po
opravljenem tečaju prve pomoči v okviru priprave na vozniški izpit?« Verjet
no je narobe, da tako pomembno področje znanja zanemarjamo ter ga ne
253
Na vprašanje: »: Kje je najbližji AED ?« je večina anketirancev (69 %) vedela, kje
je najbližji AED, štirje (31 %) pa niso vedeli, kje je najbližji AED (Slika 4).
Slika 4: Odgovori na vprašanje: Kje je najbližji AED?
Razprava
V projektu Lokacije in dostopnost do AED v Mestni občini Celje smo ugo-
tovili, da je poznavanje kratice, namena, načina uporabe in lokacije najbliž-
jega AED, nezadovoljivo. Vzrok je verjetno premalo informacij o tej proble-
matiki in prezapleten dostop do verodostojnih informacij. Zaradi premalo
znanja ostaja strah v zvezi s tem, da bi storili kaj narobe, ko bi se znašli v ta-
kšni situaciji. Strahu bi se lahko znebili z vajo po načelu: »Vaja dela mojstra,
mojster pa dela vajo.« Žal možnosti, da, bi lahko vadili temeljne postopke
oživljanja z uporabo AED, ni dovolj, saj, v Mestni občini Celje takšnih dejav-
nosti primanjkuje. Stanje bi se lahko izboljšalo tako, da bi se s to problema-
tiko seznanili že otroci v osnovnih šolah. Problem je zastaranje znanja, saj
so na tem področju vedno nove raziskave in posledično spremenjene smer-
nice. Pojavlja se vprašanje: »Kako ohraniti in posodobiti znanje več let po
opravljenem tečaju prve pomoči v okviru priprave na vozniški izpit?« Verjet
no je narobe, da tako pomembno področje znanja zanemarjamo ter ga ne
253