Page 92 - Petelin, Ana, ur. 2021. Zdravje starostnikov / Health of the Elderly. Zbornik povzetkov z recenzijo / Book of Abstracts. Koper: Založba Univerze na Primorskem/University of Primorska Press
P. 92
avje starostnikov | health of the elderly Vpliv igre vlog na strokovno usposobljenost študentov zdravstvene
nege
Ester Benko, Melita Peršolja
Univerza na Primorskem, Fakulteta za vede o zdravju, Izola, Slovenija
Uvod. Kot pripravo ali kot del kliničnega usposabljanja se v študij zdravstve-
ne nege vpeljujejo sodobne učne metode, med katere sodijo tudi metode iz-
kustvenega učenja kot sta simulacija in igra vlog. Namen raziskave je bil opisati
vpliv delavnic igre vlog na znanje in spretnosti študentov zdravstvene nege. Za-
stavili smo dve hipotezi: 1) Z igro vlog se izboljšajo profesionalne kompetence;
2) Igra vlog je učinkovita metoda učenja.
Metode. Izvedli smo opisno kvantitativno raziskavo, podatki so bili zbrani z an-
ketnim vprašalnikom. V raziskavo je bilo vključenih 264 študentov prvega letni-
ka zdravstvene nege, pri katerih so bile izvedene delavnice igre vlog iz področja
gerontološke zdravstvene nege. Vprašalnik je bil sestavljen za namen evalva-
cije delavnic igre vlog, ki potekajo v okviru študijskega programa pri predme-
tu Zdravstvena nega starostnika. Notranja konsistenca vprašalnika je 0.844
(n=27).
Rezultati. Anketiranci so bili prepričani, da so z igro vlog pridobili in utrdili zna-
nje ter povezali teorijo s prakso. Posebej so izpostavili pridobljene sposobno-
sti komuniciranja v skupini, konstruktivno refleksijo, povečanje občutljivosti za
lastna čustva ter empatijo. Anketiranci so bili prepričani, da delavnice igre vlog
pozitivno vplivajo na obravnavo pacientov in pripomorejo k razvoju profesio-
nalnih kompetenc predvsem na področju komunikacije s starejšim pacientom
in vživljanja v njegovo vlogo.
Razprava in zaključki. Z raziskavo smo ugotovili, da anketiranci ocenjujejo upo-
rabo metode igre vlog kot učinkovito obliko učenja ter pridobivanja in utrjeva-
nja spretnosti na področju zdravstvene nege starejših odraslih. Študentje imajo
v okviru delavnic igre vlog priložnost razvijati profesionalne kompetence, pred-
vsem komunikacijske veščine s starejšim pacientom ter komunikacije v timu, iz-
boljšati kognitivno znanje, povezovati teoretično in praktično znanje, utrjevati
spretnosti v varnem učnem okolju ter v fazi refleksije priložnost za izmenjavo
mnenj in spoznanj. Študentje bodo pridobljene izkušnje po metodi igre vlog lah-
ko uporabili pri delu s starejšim pacientom v kliničnem okolju.
Ključne besede: igra vlog, kompetence, medicinske sestre, zdravstvena nega

90
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97