Page 15 - Florjančič, Viktorija. 2021. Koronaizziv visokega šolstva: od teorije k praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 15
Uvod 1
skavo, sicer med visokošolskimi organizacijami, je opravilo tudi Med-
narodno združenje univerz (International Association of Universities
– i au), ki deluje v okviru u n e s c a (Marinoni, van’t Land in Jensen
2020). Raziskovalci se zavedajo, da bo za globlje razumevanje razmer
v raziskavo potrebno vključiti večje število respondentov pa tudi zajeti
daljše časovno obdobje. Po podatkih raziskave je zaradi pandemije svoja
vrata zaprlo več kot 90 respondentov, ki so pedagoško dejavnost za-
čeli izvajati na daljavo.
Primerjalna študija (Tejedor idr. 2021) odziva univerz Španije, Italije
in Ekvadorja na nenadno zaprtje univerz je pokazala, da je, čeprav si
učitelji in študentje želijo klasičnih oblik študija, zaprtje prineslo za-
vedanje o priložnostih, ki jih prenos izobraževanja na splet prinaša za
inovacije na področju študijske dejavnosti.
u p je, zaradi bližine Italije, prvega (in največjega) žarišča virusa
s a r s-c o v-2 v Evropi,⁶ svojo dejavnost na splet preselila že teden
pred razglasitvijo epidemije v Sloveniji. Učitelji smo se čez noč zna-
šli v situaciji, ko smo izvajanje pedagoške dejavnosti morali prenesti
na splet in delo začeli opravljati od doma. Na srečo so se na vseh treh
javnih univerzah izvajali projekti⁷ vključevanja uporabe informacijsko-
komunikacijske tehnologije (ikt) v visokošolski pedagoški proces. Pro-
jekti (2017–2020) so se financirali iz sredstev Evropskega socialnega
sklada (80 ) in Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport (20 ).
Projekt na u p smo poimenovali »InoTeZ – inovativno s tehnologijo do
znanja«. Projektna skupina je že konec prvega tedna dela na daljavo
pripravila priporočila za delo na daljavo v izrednih razmerah. Priporo-
čila so bila posredovana vsem članicam u p, objavljena pa so tudi na
portalu Odprta u p.⁸ Takšen način objave priporočil odpira možnosti
za hitro prilagajanje priporočil, hkrati pa slednja odpira širši zaintere-
sirani javnosti, kar je skladno s konceptom odpiranja univerze, za kar
smo si prizadevali v okviru projekta InoTeZ. Priporočila so se na začetku
nanašala le na komunikacijo s študenti, način posredovanja znanja in
sodelovalno delo s študenti. Kasneje pa smo jih razširili še z napotki za
izvedbo izpitov na daljavo.
⁶ Glej https://www.cidrap.umn.edu/news-perspective/2020/03/who-europe-now
-worlds-covid-19-epicenter.
⁷ Projekti InoTez na Univerzi na Primorskem (http://inotez.upr.si/), Didakt.UM na Uni-
verzi v Mariboru (https://didakt.um.si/) in Digitalna univerza na Univerzi v Ljubljani
(https://di.uni-lj.si/).
⁸ Glej https://odprtaup.upr.si/mod/book/view.php?id=882.
15
skavo, sicer med visokošolskimi organizacijami, je opravilo tudi Med-
narodno združenje univerz (International Association of Universities
– i au), ki deluje v okviru u n e s c a (Marinoni, van’t Land in Jensen
2020). Raziskovalci se zavedajo, da bo za globlje razumevanje razmer
v raziskavo potrebno vključiti večje število respondentov pa tudi zajeti
daljše časovno obdobje. Po podatkih raziskave je zaradi pandemije svoja
vrata zaprlo več kot 90 respondentov, ki so pedagoško dejavnost za-
čeli izvajati na daljavo.
Primerjalna študija (Tejedor idr. 2021) odziva univerz Španije, Italije
in Ekvadorja na nenadno zaprtje univerz je pokazala, da je, čeprav si
učitelji in študentje želijo klasičnih oblik študija, zaprtje prineslo za-
vedanje o priložnostih, ki jih prenos izobraževanja na splet prinaša za
inovacije na področju študijske dejavnosti.
u p je, zaradi bližine Italije, prvega (in največjega) žarišča virusa
s a r s-c o v-2 v Evropi,⁶ svojo dejavnost na splet preselila že teden
pred razglasitvijo epidemije v Sloveniji. Učitelji smo se čez noč zna-
šli v situaciji, ko smo izvajanje pedagoške dejavnosti morali prenesti
na splet in delo začeli opravljati od doma. Na srečo so se na vseh treh
javnih univerzah izvajali projekti⁷ vključevanja uporabe informacijsko-
komunikacijske tehnologije (ikt) v visokošolski pedagoški proces. Pro-
jekti (2017–2020) so se financirali iz sredstev Evropskega socialnega
sklada (80 ) in Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport (20 ).
Projekt na u p smo poimenovali »InoTeZ – inovativno s tehnologijo do
znanja«. Projektna skupina je že konec prvega tedna dela na daljavo
pripravila priporočila za delo na daljavo v izrednih razmerah. Priporo-
čila so bila posredovana vsem članicam u p, objavljena pa so tudi na
portalu Odprta u p.⁸ Takšen način objave priporočil odpira možnosti
za hitro prilagajanje priporočil, hkrati pa slednja odpira širši zaintere-
sirani javnosti, kar je skladno s konceptom odpiranja univerze, za kar
smo si prizadevali v okviru projekta InoTeZ. Priporočila so se na začetku
nanašala le na komunikacijo s študenti, način posredovanja znanja in
sodelovalno delo s študenti. Kasneje pa smo jih razširili še z napotki za
izvedbo izpitov na daljavo.
⁶ Glej https://www.cidrap.umn.edu/news-perspective/2020/03/who-europe-now
-worlds-covid-19-epicenter.
⁷ Projekti InoTez na Univerzi na Primorskem (http://inotez.upr.si/), Didakt.UM na Uni-
verzi v Mariboru (https://didakt.um.si/) in Digitalna univerza na Univerzi v Ljubljani
(https://di.uni-lj.si/).
⁸ Glej https://odprtaup.upr.si/mod/book/view.php?id=882.
15