Page 16 - Florjančič, Viktorija. 2021. Koronaizziv visokega šolstva: od teorije k praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 16
1 Uvod
V monografiji predstavljamo odziv pretežno tradicionalne univerze
na spletno poučevanje, ki je posledica širjenja okužb z virusom s a r s-
co v-2, s poudarkom na praksi u p Fakultete za management (u p fm).
u p fm je namreč fakulteta z najdaljšim stažem uporabe ikt v pedago-
ški praksi na univerzi, saj je izvedbo pedagoškega procesa z e-učilnico,
kot imenujemo spletno učno okolje Moodle na u p fm, podprla že leta
2007/2008 (Trunk Širca in Sulčič 2010). Monografija predstavlja preplet
rezultatov raziskav, primerov dobre rabe in priporočil za ravnanje v kri-
zni situaciji, saj želimo, da bi izkušnje »koronskega leta« ne odšle v po-
zabo. Poleg tega želimo primere dobre rabe deliti s širšo izobraževalno
skupnostjo in tako prispevati k razmisleku o metodah poučevanja v vi-
sokem šolstvu ter pomagati pri odločitvah visokošolskih zavodov o rav-
nanju v podobnih situacijah.
V monografiji najprej opredelimo izobraževanje in e-izobraževanje,
ki ga postavimo ob bok izobraževanju (študiju) na daljavo, s predstavi-
tvijo katerega zaključimo drugo poglavje.
V tretjem poglavju predstavljamo up ter projekt InoTeZ, ki je imel pri
prenosu poučevanja v obliko na daljavo pomembno vlogo. Predstavitev
u p dopolnjujemo z rezultati raziskave o razumevanju e-izobraževanja
na u p. Raziskava je bila opravljena v okviru projekta InoTeZ. Poglavje
pa zaključujemo s poročilom o odzivu u p na izredne razmere.
V četrtem poglavju koronaizziv prenesemo na u p f m: predstavimo
u p fm, način uvajanja ter uporabe ikt pred epidemijo ter odziv fakul-
tete na spremenjene razmere zaradi epidemije. Predstavimo tudi osre-
dnje tehnologije, ki smo jih uporabili na u p fm.
Preverjanju in ocenjevanju znanja smo namenili ločeno poglavje, saj
predstavljata v obliki na daljavo poseben izziv za vse udeležence – uči-
telje, študente in visokošolski zavod. Medtem ko način izvedbe izpitov
prikazujemo pri evalvaciji posameznih predmetov, smo v tem poglavju
želeli prikazati teoretična ozadja preverjanja in ocenjevanja znanja v vi-
sokem šolstvu, s poudarkom na izzivih, ki izhajajo iz dela na daljavo.
Poglavje zaključujemo z raziskavo o izvedbi izpitov na daljavo, opra-
vljeno med učitelji na u p f m. Za učitelje na članici z najdaljšo prakso
pri uporabi ikt v pedagoškem procesu so takšni izpiti, kljub nekaterim
izkušnjam s poučevanjem po spletu, predstavljali velik izziv in jim niso
naklonjeni, kot bi mogoče pričakovali. Ta oblika izpitov je izziv tudi za
visokošolski zavod, ki mora poskrbeti za verodostojnost in veljavnost
izpitov.
V drugem delu monografije predstavljamo evalvacijo izvedbe pred-
16
V monografiji predstavljamo odziv pretežno tradicionalne univerze
na spletno poučevanje, ki je posledica širjenja okužb z virusom s a r s-
co v-2, s poudarkom na praksi u p Fakultete za management (u p fm).
u p fm je namreč fakulteta z najdaljšim stažem uporabe ikt v pedago-
ški praksi na univerzi, saj je izvedbo pedagoškega procesa z e-učilnico,
kot imenujemo spletno učno okolje Moodle na u p fm, podprla že leta
2007/2008 (Trunk Širca in Sulčič 2010). Monografija predstavlja preplet
rezultatov raziskav, primerov dobre rabe in priporočil za ravnanje v kri-
zni situaciji, saj želimo, da bi izkušnje »koronskega leta« ne odšle v po-
zabo. Poleg tega želimo primere dobre rabe deliti s širšo izobraževalno
skupnostjo in tako prispevati k razmisleku o metodah poučevanja v vi-
sokem šolstvu ter pomagati pri odločitvah visokošolskih zavodov o rav-
nanju v podobnih situacijah.
V monografiji najprej opredelimo izobraževanje in e-izobraževanje,
ki ga postavimo ob bok izobraževanju (študiju) na daljavo, s predstavi-
tvijo katerega zaključimo drugo poglavje.
V tretjem poglavju predstavljamo up ter projekt InoTeZ, ki je imel pri
prenosu poučevanja v obliko na daljavo pomembno vlogo. Predstavitev
u p dopolnjujemo z rezultati raziskave o razumevanju e-izobraževanja
na u p. Raziskava je bila opravljena v okviru projekta InoTeZ. Poglavje
pa zaključujemo s poročilom o odzivu u p na izredne razmere.
V četrtem poglavju koronaizziv prenesemo na u p f m: predstavimo
u p fm, način uvajanja ter uporabe ikt pred epidemijo ter odziv fakul-
tete na spremenjene razmere zaradi epidemije. Predstavimo tudi osre-
dnje tehnologije, ki smo jih uporabili na u p fm.
Preverjanju in ocenjevanju znanja smo namenili ločeno poglavje, saj
predstavljata v obliki na daljavo poseben izziv za vse udeležence – uči-
telje, študente in visokošolski zavod. Medtem ko način izvedbe izpitov
prikazujemo pri evalvaciji posameznih predmetov, smo v tem poglavju
želeli prikazati teoretična ozadja preverjanja in ocenjevanja znanja v vi-
sokem šolstvu, s poudarkom na izzivih, ki izhajajo iz dela na daljavo.
Poglavje zaključujemo z raziskavo o izvedbi izpitov na daljavo, opra-
vljeno med učitelji na u p f m. Za učitelje na članici z najdaljšo prakso
pri uporabi ikt v pedagoškem procesu so takšni izpiti, kljub nekaterim
izkušnjam s poučevanjem po spletu, predstavljali velik izziv in jim niso
naklonjeni, kot bi mogoče pričakovali. Ta oblika izpitov je izziv tudi za
visokošolski zavod, ki mora poskrbeti za verodostojnost in veljavnost
izpitov.
V drugem delu monografije predstavljamo evalvacijo izvedbe pred-
16