Page 63 - Florjančič, Viktorija. 2021. Koronaizziv visokega šolstva: od teorije k praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 63
Izvedba pedagoškega procesa med epidemijo 4.3
ferenčni sistem je enostaven za uporabo, vendar ne podpira večje sku-
pine študentov. Zahteva tudi lokalno namestitev (in vzdrževanje) pro-
gramske opreme, za kar na univerzi ni bilo prostih virov. Sicer pa in-
tegracija z Moodlom, čeprav je videti enostavno in uporabno, vsem ni
všeč. V praksi se nam je v z o om-u veliko bolje obneslo, da smo za vsak
predmet odprli po eno videokonferenčno sobo; poimenovali smo jo kar
spletna predavalnica, študentje pa so pri predmetu vedno vstopili v isti
virtualni prostor.
Zanimiv in enostaven za uporabo je odprtokodni videokonferenčni
sistem Jitsi, ki smo ga imeli nameščenega na enem od strežnikov u p,
ob zlomu sistema vox pa ga je namestil tudi Arnes. Videokonferenčni
sistem je Arnes poimenoval Arnes vid.²⁰ Ena glavnih slabosti sistema
je, da ne omogoča snemanja. So pa Jitsi v zadnjem letu izpopolnili, saj
so dodali možnost neposrednega prenosa predavanja na splet in testno
zameglitev ozadja (je še v beta različici).
Webex je bil na testiranju nestabilen, tako da smo se mu takoj odpo-
vedali. V okviru projekta InoTeZ smo tako predlagali uporabo drugih
predstavljenih videokonferenčnih sistemov, na u p fm pa smo se odlo-
čili za zo om.
Exam.net²¹
Exam.net je švedska izpitna platforma, ki je bila razvita za potrebe izo-
braževalnih institucij na Švedskem. Poleg švedske jezikovne različice je
dostopna še v nemščini in angleščini. V času prvega vala epidemije smo
jo lahko uporabljali brezplačno.²² Podjetje ima dobro organizirano pod-
poro – tako na spletni strani kot tudi po e-pošti. Podporne strani²³ so
nam bile v pomoč pri snovanju strategije za opravljanje izpita na da-
ljavo, ki smo jo seveda prilagodili svojim potrebam in razmeram. V pr-
vem valu epidemije platforma ni omogočala izpitnih vprašanj v obliki
kviza, so pa to kasneje dodali. Učitelji so vprašanja vpisali v sistem ali
pa jih študentom posredovali prek dokumenta p df. Kasneje so razvi-
jalci dodali še različna testna vprašanja, kar izpit naredi pestrejši, uči-
telj pa z njihovo oceno nima dela (slika 4.5), saj odgovore oceni sistem.
²⁰ Glej https://vid.arnes.si/.
²¹ Glej https://exam.net/.
²² Platforma je postala plačljiva 1. januarja 2021. Na u p f m smo zakupili letne licence za
uporabo exam.net. Strošek uporabe ni pretirano visok (4 € na študenta na leto).
²³ Glej https://support.exam.net//getstarted.
63
ferenčni sistem je enostaven za uporabo, vendar ne podpira večje sku-
pine študentov. Zahteva tudi lokalno namestitev (in vzdrževanje) pro-
gramske opreme, za kar na univerzi ni bilo prostih virov. Sicer pa in-
tegracija z Moodlom, čeprav je videti enostavno in uporabno, vsem ni
všeč. V praksi se nam je v z o om-u veliko bolje obneslo, da smo za vsak
predmet odprli po eno videokonferenčno sobo; poimenovali smo jo kar
spletna predavalnica, študentje pa so pri predmetu vedno vstopili v isti
virtualni prostor.
Zanimiv in enostaven za uporabo je odprtokodni videokonferenčni
sistem Jitsi, ki smo ga imeli nameščenega na enem od strežnikov u p,
ob zlomu sistema vox pa ga je namestil tudi Arnes. Videokonferenčni
sistem je Arnes poimenoval Arnes vid.²⁰ Ena glavnih slabosti sistema
je, da ne omogoča snemanja. So pa Jitsi v zadnjem letu izpopolnili, saj
so dodali možnost neposrednega prenosa predavanja na splet in testno
zameglitev ozadja (je še v beta različici).
Webex je bil na testiranju nestabilen, tako da smo se mu takoj odpo-
vedali. V okviru projekta InoTeZ smo tako predlagali uporabo drugih
predstavljenih videokonferenčnih sistemov, na u p fm pa smo se odlo-
čili za zo om.
Exam.net²¹
Exam.net je švedska izpitna platforma, ki je bila razvita za potrebe izo-
braževalnih institucij na Švedskem. Poleg švedske jezikovne različice je
dostopna še v nemščini in angleščini. V času prvega vala epidemije smo
jo lahko uporabljali brezplačno.²² Podjetje ima dobro organizirano pod-
poro – tako na spletni strani kot tudi po e-pošti. Podporne strani²³ so
nam bile v pomoč pri snovanju strategije za opravljanje izpita na da-
ljavo, ki smo jo seveda prilagodili svojim potrebam in razmeram. V pr-
vem valu epidemije platforma ni omogočala izpitnih vprašanj v obliki
kviza, so pa to kasneje dodali. Učitelji so vprašanja vpisali v sistem ali
pa jih študentom posredovali prek dokumenta p df. Kasneje so razvi-
jalci dodali še različna testna vprašanja, kar izpit naredi pestrejši, uči-
telj pa z njihovo oceno nima dela (slika 4.5), saj odgovore oceni sistem.
²⁰ Glej https://vid.arnes.si/.
²¹ Glej https://exam.net/.
²² Platforma je postala plačljiva 1. januarja 2021. Na u p f m smo zakupili letne licence za
uporabo exam.net. Strošek uporabe ni pretirano visok (4 € na študenta na leto).
²³ Glej https://support.exam.net//getstarted.
63