Page 62 - Florjančič, Viktorija. 2021. Koronaizziv visokega šolstva: od teorije k praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 62
4 E-izobraževanje na u p f m
leta 2020/2021 pa je u p za vse svoje učitelje in študente z z o om-om
sklenila enoletno naročnino za izobraževalne institucije, kar nam je
vsem olajšalo delo. Z zo om-ovo licenco smo pridobili možnost sne-
manja predavanj na oblak, ne samo na zasebni računalnik, snemali so
lahko tudi študentje, učitelji smo imeli pregled nad vključevanjem štu-
dentov v aplikacijo (prijava je bila pogojena le s šolskim računom), v
Moodle smo vgradili vtičnik za z o om itn.
Pri uporabi videokonferenčnega z o om-a na u p f m izpostavljamo
naslednje prednosti:
• prijava študentov s šolskim računom z o om je zagotovila prepo-
znavo (podobno kot to naredi a a i-prijava) in evidenco prisotnih;
• uravnavanje vključevanja udeležencev prek domene – študentje up
so lahko takoj vstopili v videokonferenčno sobo, ostali pa so čakali
v čakalnici; čakajočega v čakalnici v videokonferenco spusti učitelj
(primer: vključevanje gostov iz prakse);
• oblikovanje skupin in samodejno razporejanje študentov po njih;
• možnost snemanja na oblak in deljenje posnetka prek e-učilnice;
• pregled statistike ogleda vsakega posameznega posnetka, iz katere
je razvidno, kdo in kdaj si je posnetek ogledal ter koliko časa se je
zadržal pri njem;
• možnost vključevanje večjega števila študentov – v praksi smo
imeli tudi več kot 100 študentov z vključenimi kamerami;
• personalizacija in zasebnost – uporabnik si lahko namesti po-
ljubno ozadje in s tem zakrije zasebne prostore;
• možnost izražanja mnenj in čustev prek ikon (ploskanje, znak ok
ipd.) ter vključevanje v diskusijo z dvigom roke;
• omogočanje snemanja dela na računalniku – z z o om-om smo pri-
pravili videovodiče o uporabi posameznih orodij, študentje pa so
prek snemanja reševanja nalog opravljali izpit pri ikt praktikumu.
V prvem valu epidemije smo testirali še BigBlueButton,¹⁶ Jitsi¹⁷ in
Webex.¹⁸
Veliko smo si obetali od odprtokodnega videokonferenčnega sistema
BigBlueButton, ki je prek vtičnika dostopen tudi v Moodlu.¹⁹ Videokon-
¹⁶ Glej https://bigbluebutton.org/.
¹⁷ Glej https://jitsi.org/.
¹⁸ Glej https://www.webex.com/.
¹⁹ Glej https://moodle.org/plugins/browse.php?list=set&id=2.
62
leta 2020/2021 pa je u p za vse svoje učitelje in študente z z o om-om
sklenila enoletno naročnino za izobraževalne institucije, kar nam je
vsem olajšalo delo. Z zo om-ovo licenco smo pridobili možnost sne-
manja predavanj na oblak, ne samo na zasebni računalnik, snemali so
lahko tudi študentje, učitelji smo imeli pregled nad vključevanjem štu-
dentov v aplikacijo (prijava je bila pogojena le s šolskim računom), v
Moodle smo vgradili vtičnik za z o om itn.
Pri uporabi videokonferenčnega z o om-a na u p f m izpostavljamo
naslednje prednosti:
• prijava študentov s šolskim računom z o om je zagotovila prepo-
znavo (podobno kot to naredi a a i-prijava) in evidenco prisotnih;
• uravnavanje vključevanja udeležencev prek domene – študentje up
so lahko takoj vstopili v videokonferenčno sobo, ostali pa so čakali
v čakalnici; čakajočega v čakalnici v videokonferenco spusti učitelj
(primer: vključevanje gostov iz prakse);
• oblikovanje skupin in samodejno razporejanje študentov po njih;
• možnost snemanja na oblak in deljenje posnetka prek e-učilnice;
• pregled statistike ogleda vsakega posameznega posnetka, iz katere
je razvidno, kdo in kdaj si je posnetek ogledal ter koliko časa se je
zadržal pri njem;
• možnost vključevanje večjega števila študentov – v praksi smo
imeli tudi več kot 100 študentov z vključenimi kamerami;
• personalizacija in zasebnost – uporabnik si lahko namesti po-
ljubno ozadje in s tem zakrije zasebne prostore;
• možnost izražanja mnenj in čustev prek ikon (ploskanje, znak ok
ipd.) ter vključevanje v diskusijo z dvigom roke;
• omogočanje snemanja dela na računalniku – z z o om-om smo pri-
pravili videovodiče o uporabi posameznih orodij, študentje pa so
prek snemanja reševanja nalog opravljali izpit pri ikt praktikumu.
V prvem valu epidemije smo testirali še BigBlueButton,¹⁶ Jitsi¹⁷ in
Webex.¹⁸
Veliko smo si obetali od odprtokodnega videokonferenčnega sistema
BigBlueButton, ki je prek vtičnika dostopen tudi v Moodlu.¹⁹ Videokon-
¹⁶ Glej https://bigbluebutton.org/.
¹⁷ Glej https://jitsi.org/.
¹⁸ Glej https://www.webex.com/.
¹⁹ Glej https://moodle.org/plugins/browse.php?list=set&id=2.
62