Page 58 - Florjančič, Viktorija. 2021. Koronaizziv visokega šolstva: od teorije k praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 58
4 E-izobraževanje na u p f m

mrznila, zvok je prihajal z zamudo ipd., tako da se za uporabo aplikacije
nismo odločili oziroma so jo uporabljali le učitelji, ki so imeli manjše
število študentov. Microsoft je v času epidemije vložil veliko napora v
dopolnjevanje aplikacije in tudi v izobraževanje uporabnikov, tako da je
aplikacija po letu dni precej drugačna in očitno dopolnjena ter izbolj-
šana; omogoča npr. nastavitev navideznega ozadja, povezave so stabil-
nejše, tu je možnost vključevanja večjega števila uporabnikov itn. Zato
ne preseneča, da se veča tudi število uporabnikov.

Uporaba ms Teams je v slovenskem prostoru razširjena na douniver-
zitetnem izobraževanju, v visokem šolstvu pa ga uporablja predvsem
Univerza v Mariboru. Na u p smo imeli na začetku precej težav z nasta-
vitvami in dodeljevanjem pravic za uporabo, kar je seveda povezano s
prejšnjo neuporabo. Počasi smo aplikacijo usposobili za delo, posame-
znikom dodelili možnost odpiranja Ekip in testiranja zmožnosti apli-
kacije. Hitro smo spoznali prednosti m s Teams in ga uvedli kot pod-
poro sodelovalnega dela strokovnih služb na u p fm ter podporo vseh
zaposlenih. S prenosom poučevanja na splet smo v m s Teams odprli
ekipo z imenom efm in prek nje preusmerili vso komunikacijo o upo-
rabi ik t pri delu na daljavo (slika 4.4). Na ta način smo zmanjšali koli-
čino e-poštnih sporočil, predvsem pa na enem mestu zbrali vse informa-
cije, potrebne za uspešno in učinkovito delo s študenti. Prek ekipe efm
smo učitelje obveščali o novostih, potrebnih posodobitvah programske
opreme (npr. ko je zo om odpravil posamezno ranljivost programa), na-
migih za nastavitve posameznih programov itn. V ekipo smo prvotno
vključili le visokošolske učitelje in sodelavce u p fm, kasneje pa smo do-
dali tudi strokovne službe. Na ta način smo vse zaposlene povezali na
enem uporabniku prijaznem spletnem mestu in jih tako vse povezali v
eno učečo se skupnost. Prek ekipe efm smo na začetku epidemije skli-
cali tudi več videosrečanj, kar je učiteljem pomagalo pri premagovanju
začetniških težav. ms Teams še danes uporabljamo za hitri klic in video-
pomoč 1 : 1. V projektu InoTeZ je sicer nastal portal Odprta u p, do kate-
rega smo povezavo vključili tudi v ekipo efm, se je pa ms Teams vseeno
izkazal za uporabniku prijaznejši in preglednejši način. Prednost aplika-
cije je predvsem v hitri sinhroni (videoklic) ali asinhroni (sporočila prek
klepeta) komunikaciji. Zanimivo je, da so bili v ms Teams, najbrž zaradi
uporabniku prijaznega uporabniškega vmesnika, aktivni posamezniki,
ki e-učilnice do sedaj sploh niso uporabljali.

Glede na to, da je odpiranje ekip v ms Teams omejeno – vsaki ekipi se
namreč odpre mesto na portalu SharePoint – in da v pedagoškem pro-

58
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63