Page 114 - Izzivi razvoja ribištva v Sloveniji
P. 114
8 Sklep

alni ribniki in restavracije, v katerih ponujajo gojene ribe. Pojavljajo se
projekti, kot so različni festivali in dogodki, ki so povezani s kulinariko
rib ali z rekreativnim ribolovom; lahko bi jih bilo še več. Pogosti po-
stajajo ogledi gojišč klapavic ali ribogojstva brancinov, kar je zanimivo
za turiste. Razvoj je možen tudi v specializiranih ribjih restavracijah, ki
morajo ponujati kakovostne hrano iz kakovostnih rib. Kritike so se na-
našale na premajhno ponudbo lokalno ulovljenih ali gojenih rib v resta-
vracijah ter mnenje, da gostinci pogosto kupujejo blago, ki je cenovno
ugodnejše. Obstaja mnogo načinov za vrhunsko kulinarično ponudbo
ribjih jedi, česar v restavracijah primanjkuje, večina jih je namreč ome-
jenih le na nekaj načinov priprave ribjih jedi.

Med izvedbo intervjujev so intervjuvanci omenjali, da je potrebno
več oglaševati potrošnjo ribiških izdelkov. Oglaševanje in izobraževa-
nje o ribiških izdelkih sta v Sloveniji preveč kratkoročno naravnana, da
bi lahko prinesla kakšne vidne rezultate. Projekti za oglaševanje ribi-
ških izdelkov morajo biti dolgoročneje usmerjeni, da bodo lahko vplivali
na prehranske navade potrošnikov. Potrošniki potrebujejo motiviranje
in izobraževanje, da se lahko odločijo za nakup kakovostnih izdelkov
po ustreznih cenah in da bodo znali ribolovni organizem pripraviti na
okusen način.

Predlog za izboljšanje trenutnega ozaveščanja potrošnikov je lahko
postavitev nove spletne strani, kjer bi potrošniki našli vse informacije
tako o ribiških izdelkih kot o trendih na ribiškem trgu. Spletna stran bi
oglaševala lokalne ponudnike ribiških izdelkov, kar bi pomagalo lokal-
nim ribičem in ribogojcem. Informacije na spletni strani bi potrošnike
ozaveščale o kakovostni pripravi hrane, o času ribolova gospodarskih
ribičev in jih tudi opozorile na možna zavajanja ter pasti. S postavitvijo
spletne strani bi potrošniki imeli na razpolago vse informacije na enem
mestu. Možno je tudi povezovanje z Zvezo potrošnikov Slovenije, ki bi
opravila in delila informacije o različnih testih ter priporočilih, ki veljajo
za ribe in druge ribolovne izdelke.

Vključevanje več ribjih jedi v slovenske kulinarične knjige in recepte
bi prav tako pripomoglo pri informiranju potrošnikov. Več izobraževa-
nja o ribolovnih organizmih na različnih fakultetah predstavlja mož-
nost, ki bi lahko pripomogla, da bi sektor pridobil več strokovnjakov
s področja rib in ribogojstva. Tudi mediji imajo lahko pozitiven vpliv
na promocijo ribištva in rib, korektni članki v revijah in časopisih lahko
vzbudijo dodatno zanimanje potrošnikov. Ribiška zveza Slovenije izvaja
splošna izobraževanja za ribiče, poleg tega bi lahko izobraževali tudi

114
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119