Page 44 - Razvijanje sporazumevalne zmožnosti s kulturno-umetnostno vzgojo
P. 44
cija 6

Skodelica umetnosti – Cankar in mi

Anita Godler
Osnovna šola Trnovo

Projekt Skodelica umetnosti – Cankar in mi je v vseh fazah izvedbe potekal
po didaktično in metodološko premišljenih korakih. V projektu so sodelovali
učenci dveh petih razredov, razredničarki, raziskovalke Pedagoške fakultete,
kustosinja Ema Marinčič in različni umetniki: Jasmina Bejtovič, Mestni muzej
Ljubljana; Maša Tiselj, performerka; Lado Jakša, skladatelj in izvajalec lastne
glasbe; Iuna Ornik, igralka, animatorka lutk; Tamara Bregar, kiparka; Urša Ru-
pnik, koreografinja. Dejavnosti so prepletale različne učne predmete in ume-
tniške dejavnosti, kot so kiparjenje, glasba in igranje na inštrumente, ustvar-
jalni gib, gledališče, lutke in nemi film. Cilj vseh dejavnosti, učnih in ume-
tniških, je bil spoznavanje življenja Cankarja in njegovih del. Sodelovanje z
umetniki je bil nov izziv in priložnost za povsem drugačno avtentično izku-
šnjo učenja. Z izbranimi oblikami in metodami dela je bilo vsakemu učencu
dano zagotoviti si izkušnjo srečanja z umetnostjo, izkušnjo učenja z umetno-
stjo in spodbujanje kreativnosti ter domišljije. Učenci so v stikih z umetniki
doživljali pravo estetsko in kulturno izkušnjo, ki je prerasla v zaključno prire-
ditev v Mestnem muzeju Ljubljana.
Ključne besede: kiparjenje, glasba, gledališče, lutke, film, Ivan Cankar, Mestni
muzej Ljubljana, avtentična izkušnja učenja, estetska izkušnja

44
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49