Page 45 - Razvijanje sporazumevalne zmožnosti s kulturno-umetnostno vzgojo
P. 45
Sekcija 6
Zgodbe otrok v svetu fotografije
Polonca Virant
Osnovna šola Draga Bajca Vipava
Besedno izražanje je ena od oblik komunikacije. Otrok lahko pri tem potre-
buje spodbudo, medij, ob katerem lažje spregovori, pripoveduje. Pri učencih,
ki so sodelovali v tem projektu, smo želeli dvigniti raven sporazumevanja in
izražanja s pomočjo drugačnega oziroma umetniškega pristopa. V prispev-
ku bomo predstavili projekt snovanja zgodb ob fotografijah, ki so jih posneli
učenci 2. razreda in jih v sodelovanju s fotografom Tadejem Bernikom obli-
kovali v fotostripe. Med ustvarjalnim snovanjem smo v razredu prepozna-
li veliko angažiranost učencev pa tudi veliko zanimanje za drugačen način
učenja. Družbeno angažiranost projekta smo podkrepili z javno razstavo iz-
delkov učencev. Kot pomemben prispevek k razvijanju didaktičnih pristopov
ocenjujemo timsko sodelovanje učitelja in umetnika v smeri doseganja ci-
ljev doživljanja umetnosti in procesa umetniškega snovanja, razvijanja spo-
razumevalne zmožnosti in razvijanja spretnosti rabe IKT. Ugotovili smo, da je
bil umetniški pristop projektne naloge zelo uspešen, saj smo zastavljene ci-
lje, kot so zmožnost sporazumevanja, doživljanja, vrednotenja ter tvorjenja
umetniškega besedila, presegli.
Ključne besede: besedno izražanje, fotostrip, doživljanje, sodelovalno pouče-
vanje
45
Zgodbe otrok v svetu fotografije
Polonca Virant
Osnovna šola Draga Bajca Vipava
Besedno izražanje je ena od oblik komunikacije. Otrok lahko pri tem potre-
buje spodbudo, medij, ob katerem lažje spregovori, pripoveduje. Pri učencih,
ki so sodelovali v tem projektu, smo želeli dvigniti raven sporazumevanja in
izražanja s pomočjo drugačnega oziroma umetniškega pristopa. V prispev-
ku bomo predstavili projekt snovanja zgodb ob fotografijah, ki so jih posneli
učenci 2. razreda in jih v sodelovanju s fotografom Tadejem Bernikom obli-
kovali v fotostripe. Med ustvarjalnim snovanjem smo v razredu prepozna-
li veliko angažiranost učencev pa tudi veliko zanimanje za drugačen način
učenja. Družbeno angažiranost projekta smo podkrepili z javno razstavo iz-
delkov učencev. Kot pomemben prispevek k razvijanju didaktičnih pristopov
ocenjujemo timsko sodelovanje učitelja in umetnika v smeri doseganja ci-
ljev doživljanja umetnosti in procesa umetniškega snovanja, razvijanja spo-
razumevalne zmožnosti in razvijanja spretnosti rabe IKT. Ugotovili smo, da je
bil umetniški pristop projektne naloge zelo uspešen, saj smo zastavljene ci-
lje, kot so zmožnost sporazumevanja, doživljanja, vrednotenja ter tvorjenja
umetniškega besedila, presegli.
Ključne besede: besedno izražanje, fotostrip, doživljanje, sodelovalno pouče-
vanje
45