Page 107 - Kavur, Boris, Marija Lubšina Tušek, 2016. Na stičišču svetov | On the Crossroad of Worlds. Koper: Založba Univerze na Primorskem | University of Primorska Press.
P. 107
ni skoraj absurdno je resničen odraz kreativne- a similar fibula to the one from Srednica. The most in-

ga potenciala, ki je bil sproščen z ekspanzijo keltske- teresting detail is the slightly less complex construct-

ga sveta ob koncu 4. stoletja pred našim štetjem, ko sta ed, but partially similarly decorated scabbard. Most

uporaba in reinterpretacija starih umetnostnih tradi- probably, the second sword according to its produc-

cij ustvarili osnove za izoblikovanje novih srednjela- tion was even more similar to the sword from Srednica,

tenskih umetnostnih slogov. but while photo shooting for the exhibition’s catalogue

Nedavno sta bila dva meča, podobna najdbi iz Sredni- was not yet properly cleaned and restored (Berndt, Ber- mečenosec ■ the sword bearer 105
ce, ki kažeta številne podobnosti tako pri okrasu kot ndhard 1998, 40). Nevertheless, we can observe details
tudi pri izdelavi, razstavljena v privatnem muzeju v De- such as the deep profiled clamp decorated with thin
utschlandsbergu na avstrijskem Štajerskem. Čeprav ribs running parallel to the scabbard. These are techni-
je navedeno, da groba izvirata iz Štajerske, njuno na- cal elements in Plastic Style, and we can recognize on
tančno najdišče ni poznano (Berndt, Berndhard 1998, the concave disc of the clamp, despite strong weather-
35, 42) oziroma na razstavi nekaj let prej, je bilo najdi- ing, the pattern of tendrils very similar, if not identical
šče enega izmed njih označeno kot Liebloch (Hebert to decoration on the sword from Srednica.

1992, 73–75). Prvi grob, razstavljen v muzeju ter foto- Discussing the decorated swords in his pioneering

grafsko prikazan v katalogu vsebuje meč z nožnico work in the mid-1940s, Jacobstahl Paul pointed out

enake oblike, podoben nož ter podobno fibulo kot that one of the main characteristics of sword deco-

grob iz Srednice. Najbolj zanimivo podrobnost pred- ration in Hungarian Style is the asymmetry of dec-

stavlja nekoliko manj kompleksno izdelana, vendar oration on the scabbard (Jacobstahl 1944, 95). The

delno na skoraj enak način okrašena nožnica. Najver- decoration on the scabbard from Srednica extends

jetneje je bil drugi meč po svoji izdelavi še bolj podo- diagonally across the sheath from the top-left to the

ben meču iz Srednice, vendar ob fotografiranju za ka- bottom-right. A straight line is drawn across the sur-

talog razstave še ni bil ustrezno očiščen in restavriran face, on which there is a triangle filled with tendrils.

(Berndt, Bernd­hard 1998, 40). Kljub temu lahko vidi- The formulation was again supplemented by M.

mo podrobnosti kot so globoko profilirane objem- Szabó, who pointed out that such a diagonal compo-

ke, okrašene s tankimi rebri, ki potekajo vzporedno z sition with complex and intertwined tendrils reflects

nožnico. Gre za tehnične elemente Plastičnega sloga Waldalgesheim Style. That is precisely the amount

kot tudi konkavna diska na objemki na katerih kljub of decoration reflecting one of the main characteris-

močni preperelosti lahko prepoznamo vzorec vitic, tics of sword decoration in Hungarian Style (Szabó

ki je zelo podoben, če ne že identičen okrasu meča iz 1977, 217). A proper comparison is unfortunately not

Sred­nice. known on the territory of Transdanubia. We can per-
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112