Page 108 - Kavur, Boris, Marija Lubšina Tušek, 2016. Na stičišču svetov | On the Crossroad of Worlds. Koper: Založba Univerze na Primorskem | University of Primorska Press.
P. 108
Pri razpravi o okrasih mečev je v svojem pionirskem haps search for a comparison on the spear point from

delu sredi štiridesetih let prejšnjega stoletja Paul Ja- Jorissant, due to its decoration consisting of the com-
cobstahl izpostavil, da je ena izmed poglavitnih zna- bination of a triangle and two smaller crests filled with
čilnosti Madžarskega sloga krasitve mečev asimetrič- post-Waldalgesheim tendrils and a circle between two
nost okrasa nožnice (Jacobstahl 1944a, 95). Okras na decorative parts (De Navarro 1972, 282). Observing it,
nožnici iz Srednice se razteza diagonalno čez nožnico we see reflections of geometric elements characteris-
od levega vrha proti desni spodnji strani. Preko površi- tic of Early Style on the territory of Marne, which be-
ne je potegnjena ravna črta v katero je vrisan trikotnik came mixed with Waldalgesheim tradition (Szabó,
na stičišču svetov ■ on the crossroad of worlds 106 zapolnjen z viticami. Ponovno je formulacijo dopolnil Petres 1992, 26-27, Fig. 12).
M. Szabó, ki je opozoril, da je taka diagonalna kom-
pozicija s kompleksnimi in prepletajočimi se viticami However, if we are looking for the closest compari-
odsev Waldalgesheimskega sloga ter, da je prav mno- son between examples decorated in Hungaryan Style,
žina okrasa v zapolnitvi ena izmed glavnih značilnosti we should focus on the sword and scabbard from the
Madžarskega sloga krašenja mečev (Szabó 1977, 217). cremation burial in Lovasberény-Alsótelek dated to

Žal pa ustrezne primerjave s področja Transdanubi- Lt B2. Across the sheath on the back side below the
je ne poznamo. Prej bi se lahko, glede na okras sesta- loop for belt attachment having a plate decorated with
vljen iz kombinacije trikotnika in dveh manjših grebe- a triskele, there is decoration in which three hatched
nov zapolnjenih z powaldalgesheimskimi viticami ter half-palmettes form a triskele (Szabó, Petres 1992, 164,
kroga med obema deloma okrasa, navezali na list suli- Pl. 46, Cat. Nr. 41; Megaw, Megaw, Theodossiev, Tor-
ce iz Jorissanta (De Navarro 1972, 282). Na njem lahko bov 2000, 36-38). The line extends transversely across
opazujemo refleksije geometrijskih elementov značil- the sheath, forming a second lower concave bulge af-
nih za Zgodnji slog s področja Marne, ki so se pome- ter contact with the edge. Interestingly, both decora-
šali z waldalgesheimsko tradicijo (Szabó, Petres 1992, tions have something in common; decoration extend-
ing obliquely across sheath from Srednica is straight,
26–27, Fig. 12).
while the one from Lovasberény-Alsótelek is slightly
Če pa iščemo najbližjo primerjavo med primeri okra- concave. The interior surface is decorated with com-
šenimi v Madžarskem slogu, se moramo ozreti na meč plex patterns – a triangle filled with tendrils in Srednica
in nožnico iz žganega pokopa z najdišča Lovasberény- and hatched half-palmettes in Lovasberény-Alsótelek.
-Alsótelek, datiranem v Lt B2, kjer na zadnji strani pod

zanko za pripenjanje na pas, ki ima ploščici za pritrdi- In describing the decoration of the sheath from Sred-
tev okrašeni s trojno zavojko, poteka preko nožnice nica, it is important to draw attention to the third sty-
prečni okras v katerem tri šrafirane pol-palmete tvo- listic element; the top of the ornamental field on the
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113