Page 114 - Kavur, Boris, Marija Lubšina Tušek, 2016. Na stičišču svetov | On the Crossroad of Worlds. Koper: Založba Univerze na Primorskem | University of Primorska Press.
P. 114
stičišču svetov ■ on the crossroad of worlds 112 ne najdbe. Tako ostaja meč iz Srednice, izvirajoč iz an Style and with added decoration in the form of yin-
groba 9, edini zanesljivi vir za rekonstrukcijo konte- yang borrowed from the spectrum of Plastic Style (Sz-
kstov ter določitev kronološke pozicije, hkrati pa daje abó, Petres 1992, 58). The top of the decorative field is
popolno dimenzijo definiciji »hibridnosti« v kelt- decorated with tendrils forming a pseudo-triskele
ski umetnosti. Nožnica prekrita z eklektično okras- with unequal arms and side-shoots in Swiss Style. The
no shemo združujoč vse keltske slogovne elemente in scabbard is embraced by a reinforcement with side
usmeritve s področja srednje Evrope – geometrijska clamps and decorative discs at the front that are dec-
ornamentalna shema je odraz Zgodnjega sloga, za- orated with vegetable elements in Plastic Style, while
polnjena je z powaldalgesheimskimi viticami, zastav- the belt is attached with a loop decorated with decon-
ljena v asimetrični obliki protomadžarskega sloga ter structed images of dragon heads forming a triskele
z dodanim okrasom yin-yanga sposojenim iz oblikov- also in this style.
nega spektra Plastičnega sloga (Szabó, Petres 1992, 58).
Vrh okrasnega polja pa je okrašen z viticami, ki tvorijo Although the description seems almost absurd due to
psevdo-trojno zavojko z neenakimi kraki ter izrastki the plethora of associated definitions, it is a true reflec-
izdelano v Švicarskem slogu. Nožnico objema ojači- tion of the creative potential unleashed by the expan-
tev s stranskima objemkama in okrasnima diskoma na sion of the Celtic world at the end of the 4th century
sprednji strani, ki so okrašeni z vegetabilnimi elementi BC, when use and reinterpretation of ancient artis-
izdelanimi v Plastičnem slogu, medtem, ko se pas pri- tic traditions formed the basis for the creation of new
penja na zanko okrašeno z dekonstruiranimi podoba- Middle La Tène styles. Products from these creative
mi zmajskih glav, ki tvorijo trojno zavojko izdelano v centers in Eastern Europe are distributed across a wide
plastičnem slogu. area as a result of the then flourishing trade and the
constant travelling of masters and soldiers (Megaw,
Čeprav se zaradi plejade združenega opis zdi že skoraj Megaw 2001, 135).
absurden, je v resnici odraz kreativnega potenciala, ki
se je sprostil z ekspanzijo keltskega sveta ob koncu 4.
stoletja pred našim štetjem, ko sta uporaba in reinter-
pretacija starih umetniških tradicij postali osnova za
stvaritev novih srednjelatenskih slogov. Izdelki iz teh
kreativnih središč s prostora vzhodne Evrope so raz-
širjeni na obsežnem področju kar je posledica razcve-
ta tedanje trgovine kot tudi konstantnega potovanja
mojstrov in vojakov (Megaw, Megaw 2001, 135).
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119