Page 86 - Poštuvan, Vita (ur.). 2020. Znanja, spretnosti in kompetence na področju duševnega zdravja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 86
eja Štirn in Vita Poštuvan
voren za otrokovo smrt. Otrok je imel namreč redko bolezen in je
prišlo do zapleta. Trije učitelji so bili na kraju nesreče, poskušali so
mu pomagati. Staršem otroka, ki je umrl, morate sporočiti novico o
smrti otroka.
Kako boste sporočili slabo novico?
– Pomislite, kako bi se počutili v takšni situaciji: kaj bi vam pomagalo
pri pripravi in pri sporočanju slabe novice? Kaj bi bilo za vas osebno
še posebej težko?
– Kaj bi vključevala vaša priprava?
– Kaj in kako bi sporočili staršem?
– Kako bi poskrbeli za svojo razbremenitev?
Pri sporočanju slabe novice sledite osnovnim korakom:
1. priprava (kdo je sogovornik/prejemnik slabe novice, kdo bo sporočil
novico, kje . . .);
2. sporočanje slabe novice (novico sporočite direktno in hkrati z občut-
kom, brez ovinkarjenja, zavlačevanja, olepševanja, minimaliziranja;
govorite jasno, besede naj bodo direktne, stavki naj bodo direktni,
jasni, kratki);
3. podpora sogovorniku pri soočanju s slabo novico (ne zaključite »na
hitro«; dovolite čas in prostor za čustveni odziv, izrazite razumevanje;
bodite na voljo za dodatna vprašanja . . .);
4. podpora za tistega, ki sporoča slabo novico (poskrbite za svojo raz-
bremenitev).
Posttravmatska rast
Potravmatska rast je izkušnja pozitivne spremembe, ki se pojavi kot po-
sledica spoprijemanja z zelo zahtevnimi življenjskimi krizami (Tedeschi in
Calhoun, 2004). Povezana je s tem, kako se je posameznik odzval, spoprije-
mal s posledicami travmatske izkušnje, in ni direktna posledica travmatske
izkušnje. Ne pomeni le »vrnitve« v stanje pred travmatsko izkušnjo, ampak
izkušnjo pozitivne spremembe (Lavrič in Štirn, 2016).
Aktivnost. Ogled filma.
Za boljšo predstavo o posttravmatski rasti si lahko ogledate dokumen-
tarni film ReSolve: A Guide To Post Traumatic Growth (Strom, 2012).
Vprašanja, ki so vam lahko vodilo za razmislek po ogledu filma:
84
voren za otrokovo smrt. Otrok je imel namreč redko bolezen in je
prišlo do zapleta. Trije učitelji so bili na kraju nesreče, poskušali so
mu pomagati. Staršem otroka, ki je umrl, morate sporočiti novico o
smrti otroka.
Kako boste sporočili slabo novico?
– Pomislite, kako bi se počutili v takšni situaciji: kaj bi vam pomagalo
pri pripravi in pri sporočanju slabe novice? Kaj bi bilo za vas osebno
še posebej težko?
– Kaj bi vključevala vaša priprava?
– Kaj in kako bi sporočili staršem?
– Kako bi poskrbeli za svojo razbremenitev?
Pri sporočanju slabe novice sledite osnovnim korakom:
1. priprava (kdo je sogovornik/prejemnik slabe novice, kdo bo sporočil
novico, kje . . .);
2. sporočanje slabe novice (novico sporočite direktno in hkrati z občut-
kom, brez ovinkarjenja, zavlačevanja, olepševanja, minimaliziranja;
govorite jasno, besede naj bodo direktne, stavki naj bodo direktni,
jasni, kratki);
3. podpora sogovorniku pri soočanju s slabo novico (ne zaključite »na
hitro«; dovolite čas in prostor za čustveni odziv, izrazite razumevanje;
bodite na voljo za dodatna vprašanja . . .);
4. podpora za tistega, ki sporoča slabo novico (poskrbite za svojo raz-
bremenitev).
Posttravmatska rast
Potravmatska rast je izkušnja pozitivne spremembe, ki se pojavi kot po-
sledica spoprijemanja z zelo zahtevnimi življenjskimi krizami (Tedeschi in
Calhoun, 2004). Povezana je s tem, kako se je posameznik odzval, spoprije-
mal s posledicami travmatske izkušnje, in ni direktna posledica travmatske
izkušnje. Ne pomeni le »vrnitve« v stanje pred travmatsko izkušnjo, ampak
izkušnjo pozitivne spremembe (Lavrič in Štirn, 2016).
Aktivnost. Ogled filma.
Za boljšo predstavo o posttravmatski rasti si lahko ogledate dokumen-
tarni film ReSolve: A Guide To Post Traumatic Growth (Strom, 2012).
Vprašanja, ki so vam lahko vodilo za razmislek po ogledu filma:
84