Page 19 - Rok, Marija. 2015. Poti v zaposljivost. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 19
2.1 Dejavniki zaposljivosti
spletne strani kot zaposlitvene portale, poslužujejo se tudi socialnih omre-
žij. Neformalne metode pa pomenijo uporabo osebnih stikov in priporoči-
la zaposlenih. Tudi Taylor (1994) posebej poudarja ustna priporočila (word-
-of-mouth). Bonn in Forbinger (1992) navajata številne primere hotelskih
podjetj, ki podeljujejo bonuse tistim zaposlenim, ki v firmo pripeljejo us-
pešne novince. Po drugi strani pa se organizacije zavedajo tudi instituci-
onalnih pritiskov, da se morajo posluževati formalnih metod. Generalno
gledano so manjše organizacije bolj naklonjene neformalnim metodam
rekrutiranja (Tanova, 2012).
VŽU VŽU VŽU
Formalno izobraževanje Neformalno učenje Priložnostno učenje
Aktivnosti visokošolske organizacije 19
Aktivnosti visokošolske organizacije
Znanje in spretnosti
Delovne izkušnje
Osebnostni atributi
Načrtovanje kariere Vzorci iskanja dela Sposobnost samo-
promocije in samo-
prezentacije
Razmere na trgu dela
Zaposljivost
Zaposlenost
Slika 2: Pot v zaposljivost – vloga študenta.
Vir: avtorica.
V fazi iskanja zaposlitve so ključnega pomena tudi samoprezentacijske
in samopromocijske spretnosti študenta oziroma diplomanta. Nekatere od
teh kompetenc so eksplicitne in namensko vključene v študijske progra-
me, nekatere pa vsebujejo implicitno. Nekatere ponujajo institucije kot fa-
kultativne oblike, pogosto se pojavljajo v sklopu ponudb kariernih centrov
spletne strani kot zaposlitvene portale, poslužujejo se tudi socialnih omre-
žij. Neformalne metode pa pomenijo uporabo osebnih stikov in priporoči-
la zaposlenih. Tudi Taylor (1994) posebej poudarja ustna priporočila (word-
-of-mouth). Bonn in Forbinger (1992) navajata številne primere hotelskih
podjetj, ki podeljujejo bonuse tistim zaposlenim, ki v firmo pripeljejo us-
pešne novince. Po drugi strani pa se organizacije zavedajo tudi instituci-
onalnih pritiskov, da se morajo posluževati formalnih metod. Generalno
gledano so manjše organizacije bolj naklonjene neformalnim metodam
rekrutiranja (Tanova, 2012).
VŽU VŽU VŽU
Formalno izobraževanje Neformalno učenje Priložnostno učenje
Aktivnosti visokošolske organizacije 19
Aktivnosti visokošolske organizacije
Znanje in spretnosti
Delovne izkušnje
Osebnostni atributi
Načrtovanje kariere Vzorci iskanja dela Sposobnost samo-
promocije in samo-
prezentacije
Razmere na trgu dela
Zaposljivost
Zaposlenost
Slika 2: Pot v zaposljivost – vloga študenta.
Vir: avtorica.
V fazi iskanja zaposlitve so ključnega pomena tudi samoprezentacijske
in samopromocijske spretnosti študenta oziroma diplomanta. Nekatere od
teh kompetenc so eksplicitne in namensko vključene v študijske progra-
me, nekatere pa vsebujejo implicitno. Nekatere ponujajo institucije kot fa-
kultativne oblike, pogosto se pojavljajo v sklopu ponudb kariernih centrov