Page 335 - Šuligoj, Metod, ur., 2015. Retrospektiva turizma Istre. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 335
ajati prva publikacija, namenjena promociji turizma ciji. Bile su to novine Illustrierte österreichische Riviera
v Istri in Dalmaciji. To je bil Illustrierte österreichische Zeitung (hrv. Ilustrirane novine austrijske rivijere). Do
Riviera Zeitung (slv. Ilustriran časopis avstrijske riviere). 1905. godine izlazile su u Puli, a potom u Opatiji. Novine
Do leta 1905 je izhajal v Pulju, nato pa v Opatiji. Časopis su izlazile tjedno u nakladi od 2.500 primjeraka, a distri-
je izhajal enkrat tedensko v nakladi 2.500 izvodov, distri- bucija je bila organizirana na putničkim brodskim linijama
bucija pa je bila organizirana na potniških ladijskih linijah europskih brodarskih agencija.19 S ciljem informiranja
evropskih ladijskih agencij.19 Za obveščanje potencialnih potencijalnih posjetitelja i njihova poticanja na dolazak u
obiskovalcev in da bi jih spodbudili za prihod v Istro in Istru i Dalmaciju, objavljivani su različiti prilozi o turistič-
Dalmacijo, so bili objavljeni različni prispevki o turistični koj ponudi, ali i brojni oglasi. Godine 1906. u Opatiji su se
ponudbi pa tudi številni oglasi. Leta 1906 je v Opatiji počele objavljivati novine na njemačkom jeziku Kur-und
začel izhajati časopis v nemškem jeziku Kur-und Bade- Bade-Zeitung der österreichischen Riviera (hrv. Lječilišne
-Zeitung der österreichischen Riviera (slv. Zdraviliški i kupališne novine austrijske rivijere). Novine su izlazile
in kopališki časopis avstrijske riviere). Časopis je izhajal tjedno do 1914. godine.
enkrat tedensko do leta 1914.
Boravci slavnih gostiju na Brijunima i njihove preporuke
Bivanje slavnih gostov na Brionih in njihova priporočila doprinosile su promociji otočja. Međutim, Paul Kuperwi-
so doprinesli k njihovi promociji. Paul Kuperwieser pa je eser je spoznao važnost promocije za razvoj turizma na
spoznal, kako pomembna je promocija za razvoj turizma njegovom otočju te je s ciljem što bolje promocije Brijuna
na otokih, zato je s ciljem kar najboljše promocije Brionov kao turističke destinacije 1910. godine počeo izdavati ilu-
kot turistične destinacije leta 1910 začel izdajati ilustri- strirani tjednik na njemačkom jeziku Brioni Insel Zeitung
rani tednik v nemškem jeziku Brioni Insel Zeitung (slv. (hrv. Brijunske otočne novine). Publikacija je izlazila do
Časopis Brionskih otokov). Publikacija je izhajala do leta 1914. godine. Osim članaka posvećenih različitim temama,
1914. Poleg drugih člankov je bila v tedniku predstavljena u tjedniku je opisivana i turistička ponuda, prikazivane su
tudi turistična ponudba z atraktivnimi fotografijami ter atraktivne fotografije i objavljivane liste gostiju.20 Iako su
seznami gostov.20 Čeprav je bil Brioni Insel Zeitung otočni Brioni Insel Zeitung bile otočne novine, neosporno je da
časopis, pa je nedvomno pripomogel k publiciteti Brionov su doprinosile publicitetu Brijuna i kreiranju imidža elitne
in ustvarjanju podobe elitne destinacije. Zasluge za pro- destinacije. Zasluge za promociju turizma Austrijskog
mocijo avstrijskega primorja imajo številni posamezniki, primorja pripadaju brojnim pojedincima, lječilištima, pro-
zdravilišča, prometna podjetja, združenja in olepševalna metnim poduzećima, udrugama i društvima za poljepša-
društva. Prav tako je pomembno poudariti tudi organizi- nje mjesta. Također, važno je istaknuti i organizirani napor
rana prizadevanja oblasti na Dunaju za sistemsko vodenje središnje vlasti u Beču da sustavno upravlja turizmom na
turizma na Rivieri. Tako je bila leta 1907 ustanovljena Rivijeri. Tako je 1907. godine osnovana turistička organi-
turistična organizacija Landesverband zur Hebung des zacija Landesverband zur Hebung des Fremdenverkehrs
Fremdenverkehrs für das Österreichische Küstenland für das Österreichische Küstenland (hrv. Zemaljski savez
(slv. Deželna zveza za izboljšanje turizma avstrijskega za unaprjeđenje turizma austrijskog primorja). Savez je
primorja). Zveza je poskušala centralizirati promocijo, pokušao centralizirati promociju, organizirao je izlete
organizirala je izlete v Opatijo, uvedla avtobusno linijo u Opatiju, uveo autobusnu liniju Opatija - Trst, brinuo
Opatija–Trst, skrbela je za neposredno železniško poveza- za izravnu željezničku vezu na relaciji München - Opa-
vo na relaciji München–Opatija in se udeleževala razstav tija te je sudjelovao na izložbama u Berlinu, Dresdenu,
v Berlinu, Dresdenu, Edinbourghu, Kopru, Petrogradu, Edinbourghu, Kopru, Petrogradu, Varšavi i na Jadranskoj
Varšavi in na Jadranski razstavi na Dunaju leta 1913.21 izložbi u Beču 1913. godine.21
335
v Istri in Dalmaciji. To je bil Illustrierte österreichische Zeitung (hrv. Ilustrirane novine austrijske rivijere). Do
Riviera Zeitung (slv. Ilustriran časopis avstrijske riviere). 1905. godine izlazile su u Puli, a potom u Opatiji. Novine
Do leta 1905 je izhajal v Pulju, nato pa v Opatiji. Časopis su izlazile tjedno u nakladi od 2.500 primjeraka, a distri-
je izhajal enkrat tedensko v nakladi 2.500 izvodov, distri- bucija je bila organizirana na putničkim brodskim linijama
bucija pa je bila organizirana na potniških ladijskih linijah europskih brodarskih agencija.19 S ciljem informiranja
evropskih ladijskih agencij.19 Za obveščanje potencialnih potencijalnih posjetitelja i njihova poticanja na dolazak u
obiskovalcev in da bi jih spodbudili za prihod v Istro in Istru i Dalmaciju, objavljivani su različiti prilozi o turistič-
Dalmacijo, so bili objavljeni različni prispevki o turistični koj ponudi, ali i brojni oglasi. Godine 1906. u Opatiji su se
ponudbi pa tudi številni oglasi. Leta 1906 je v Opatiji počele objavljivati novine na njemačkom jeziku Kur-und
začel izhajati časopis v nemškem jeziku Kur-und Bade- Bade-Zeitung der österreichischen Riviera (hrv. Lječilišne
-Zeitung der österreichischen Riviera (slv. Zdraviliški i kupališne novine austrijske rivijere). Novine su izlazile
in kopališki časopis avstrijske riviere). Časopis je izhajal tjedno do 1914. godine.
enkrat tedensko do leta 1914.
Boravci slavnih gostiju na Brijunima i njihove preporuke
Bivanje slavnih gostov na Brionih in njihova priporočila doprinosile su promociji otočja. Međutim, Paul Kuperwi-
so doprinesli k njihovi promociji. Paul Kuperwieser pa je eser je spoznao važnost promocije za razvoj turizma na
spoznal, kako pomembna je promocija za razvoj turizma njegovom otočju te je s ciljem što bolje promocije Brijuna
na otokih, zato je s ciljem kar najboljše promocije Brionov kao turističke destinacije 1910. godine počeo izdavati ilu-
kot turistične destinacije leta 1910 začel izdajati ilustri- strirani tjednik na njemačkom jeziku Brioni Insel Zeitung
rani tednik v nemškem jeziku Brioni Insel Zeitung (slv. (hrv. Brijunske otočne novine). Publikacija je izlazila do
Časopis Brionskih otokov). Publikacija je izhajala do leta 1914. godine. Osim članaka posvećenih različitim temama,
1914. Poleg drugih člankov je bila v tedniku predstavljena u tjedniku je opisivana i turistička ponuda, prikazivane su
tudi turistična ponudba z atraktivnimi fotografijami ter atraktivne fotografije i objavljivane liste gostiju.20 Iako su
seznami gostov.20 Čeprav je bil Brioni Insel Zeitung otočni Brioni Insel Zeitung bile otočne novine, neosporno je da
časopis, pa je nedvomno pripomogel k publiciteti Brionov su doprinosile publicitetu Brijuna i kreiranju imidža elitne
in ustvarjanju podobe elitne destinacije. Zasluge za pro- destinacije. Zasluge za promociju turizma Austrijskog
mocijo avstrijskega primorja imajo številni posamezniki, primorja pripadaju brojnim pojedincima, lječilištima, pro-
zdravilišča, prometna podjetja, združenja in olepševalna metnim poduzećima, udrugama i društvima za poljepša-
društva. Prav tako je pomembno poudariti tudi organizi- nje mjesta. Također, važno je istaknuti i organizirani napor
rana prizadevanja oblasti na Dunaju za sistemsko vodenje središnje vlasti u Beču da sustavno upravlja turizmom na
turizma na Rivieri. Tako je bila leta 1907 ustanovljena Rivijeri. Tako je 1907. godine osnovana turistička organi-
turistična organizacija Landesverband zur Hebung des zacija Landesverband zur Hebung des Fremdenverkehrs
Fremdenverkehrs für das Österreichische Küstenland für das Österreichische Küstenland (hrv. Zemaljski savez
(slv. Deželna zveza za izboljšanje turizma avstrijskega za unaprjeđenje turizma austrijskog primorja). Savez je
primorja). Zveza je poskušala centralizirati promocijo, pokušao centralizirati promociju, organizirao je izlete
organizirala je izlete v Opatijo, uvedla avtobusno linijo u Opatiju, uveo autobusnu liniju Opatija - Trst, brinuo
Opatija–Trst, skrbela je za neposredno železniško poveza- za izravnu željezničku vezu na relaciji München - Opa-
vo na relaciji München–Opatija in se udeleževala razstav tija te je sudjelovao na izložbama u Berlinu, Dresdenu,
v Berlinu, Dresdenu, Edinbourghu, Kopru, Petrogradu, Edinbourghu, Kopru, Petrogradu, Varšavi i na Jadranskoj
Varšavi in na Jadranski razstavi na Dunaju leta 1913.21 izložbi u Beču 1913. godine.21
335