Page 113 - Uran Maravić, Maja. Kategorizacija nastanitvenih obratov. Koper: Založba Univerze na Primorskem, 2016
P. 113
primerjalna analiza kriterijev hotelstars s slovensko kategorizacijo

Drugo večje odstopanje je v številu kategorij sob, SKS ima eno- in dvoposteljne sobe
in pri vsaki par skupin kvadratur, HS pozna samo 5 velikosti sob, ki so neobvezne in zaje-
majo celo površino (s kopalnico in predsobo). Najnižja kvadratura cele sobe je 14 m2, kar se
približno sklada z minimalno kvadraturo enoposteljnih sob, če predvidevamo, da je soba 10
m2, 2,5 m2 kopalnica in 1,5 m2 predsoba.

Tu navajamo nekaj ključnih ugotovitev:
a) SKS je bil zapleten, okoren, neposodobljen, neprijazen do podjetij in gostov, birokrat-

ski, predvsem pa zahtevnejši od HS.
b) Splošni vtis kaže, da HS zahteva precej manj obveznih kriterijev, še posebej tistih, ki

jih je na obstoječih nastanitvenih obratih – NO težko (drago) spremeniti, kot so kva-
dratura sob, kvadratura kopalnic, klima, število dvigal na količino sob, število apart-
majev na število sob.
c) HS predvideva zelo malo kriterijev, ki jih v SKS ne poznamo oz. če jih, večino teh kri-
terijev že zadovoljujemo zaradi dobrih praks ali ne predstavljajo velikega stroška, npr.
spletne strani, kopalni plašč (4 * in 5 *), izbor blazin …
d) V SKS so posamezne kriterije iz neznanih razlogov zapletli, npr. vrste sob in kva-
drature sob, kopalnic, apartmajev; količina potrebnih živil na zajtrku (občutno manj
zahtev v HS), obratovalni čas posameznih oddelkov v hotelu, komunikacijske poti,
zunanji izgled, sommelier, število vin na vinski karti, sef v sobi …
e) HS ima manjši obseg storitev kot SKS za vse kategorije, razen za 5 *, kjer so podobne,
kar pomeni manjše stroške delovne sile. Predvsem je manj predpisanih ur obratovanja
v gostinskih prehrambnih oddelkih.
f) Nekaj elementov, ki so v HS obvezni za 5 *, so v SKS izbirni, na primer concierge. Res
da predstavljajo dodatna delovna mesta, a so v mednarodnem prostoru že dolgo uve-
ljavljeni. Kar nekaj jih je mogoče rešiti z drugačno sistematizacijo delovnih mest v ho-
telih, npr. receptor 1, receptor 2 – concierge …
g) Sistema sta si podobna, v smislu obveznih in izbirnih kriterijev, saj oba izhajata iz
nemškega kategorizacijskega sistema. HS zahteva več točk (proporcionalno) za prido-
bitev naziva superior.
h) HS zahteva kopalnice v vsaki sobi, kar ne velja v SKS, kjer za 1 * ni potrebno imeti ko-
palnice. Takšnih hotelov je v Sloveniji 5.
i) Vsi kriteriji dopolnilne hotelske ponudbe v HS so izbirni. Hkrati pa ima HS precej
bolj razdelano in ovrednoteno konferenčno ponudbo in ponudbo spa, kar je za trenu-
tne opremne značilnosti naših hotelov zagotovo prednost (možnost pridobitve večje-
ga števila točk).
j) Kriteriji opremljenosti sob in kopalnic so primerljivi za vse kategorije, malce izstopa
HS le pri 3 obveznih vtičnicah v sobi.
k) HS je prijazen do podjetij (ne zahteva nemogočega) in prijazen do gosta, saj bolj nasla-
vlja njegove dejanske potrebe danes (internet, udobje v sobi, spletne informacije … ).
Poudariti moramo tudi, da do sedaj še nismo izvedli testne kategorizacije posame-
znih hotelov (razen v enem primeru). Prav tako gre za interpretacijo kriterijev brez pred-
stavnikov Hotelstars. Dopuščamo možnost, da so nekateri kriteriji s strani HS lahko dru-
gače interpretirani.

113
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118