Page 71 - Uran Maravić, Maja. Kategorizacija nastanitvenih obratov. Koper: Založba Univerze na Primorskem, 2016
P. 71
primerjalna analiza kriterijev hotelstars s slovensko kategorizacijo
OPREMNE ZNAČILNOSTI TOČKE 1 2 3 4 5 OCENA
OPOMBA: HS ima dodatno še naslednje kriterije:
spletna stran12 z aktualnimi
informacijami in realističnimi
267 slikami hotela ter skice prihoda/ 5 MMM M M VIŠJE
opisa poti13
268 spletnastranzneposrednomožnostjo 10 VIŠJE
rezerviranjain ocenami gostov14
vabilo odhajajočim in prihajajo-
čim gostom, oceno o storitvah
269 hotela oddati na portal ali lastno 5 VIŠJE
domačo spletno stran
V tej skupini je 10 kriterijev SKS in 14 kriterijev HS.
HS pri kriteriju hotelski vodnik zahteva manj za 1, 2 in 3 *. Kriteriji HS ne opredelju-
jejo trgovine, cenika in informacije o najemu avtomobila, predpisuje pa regionalne infor-
macije za turiste. HS ima dodatni kriterij za revije in obvezno izbiro dnevnega časopisa, oba
izbirna. Sistem HS opredeljuje tudi časopis kot izbirni element v sobi. HS ima dodatno kri-
terije o spletnih straneh in nagrajuje hotelirje za spodbujanje, da gosti oddajo svojo oceno
hotela na spletnih straneh.
HS več zahteva pri kriterijih Sistematsko obravnavanje pritožb gostov in Sistematska
analiza ocen gostov (obvezni od 3 * oz. 4 * naprej), kar ne pomeni večjega napora ali stro-
ška, bolj pomaga hotelu pri boljšem poslovanju. Podobno velja tudi za kriterij Ocenjevanje
in preverjanje kakovosti hotela s skritim gostom, ki je v SKS izbirni, v HS obvezni za 4 * s
in 5 *.
Tabela 11: Negotovinska plačila.
OPREMNE ZNAČILNOSTI TOČKE 12345 OCENA
4. SKUPINA: NEGOTOVINSKA PLAČILA
1 sprejem plačila s kreditno 1 xx N/A
kartico x N/A
sprejem najmanj treh kreditnih
2 kartic ali možnost elektronskega 3
nakazila
OPOMBA: Hotelstars pozna samo en kriterij.
47 VIŠJE ZA 2, NIŽ-
Plačevanje s kartico 2 M M M M JE ZA VSE, KER
NE NAVAJA ŠTE-
VILO KARTIC
5. SKUPINA: HRAMBA VREDNOSTNIH PREDMETOV
HRAMBA/SEF
12 Slike na spletni strani morajo imeti vsaj pogled hotela od zunaj, javne prostore in najmanj eno sobo.
13 Velja za 3, 4 in 5 *. Spletna stran mora biti na voljo v vsaj dveh jezikih.
14 Enostavno povpraševanje po elektronski pošti ni zadostno.
71
OPREMNE ZNAČILNOSTI TOČKE 1 2 3 4 5 OCENA
OPOMBA: HS ima dodatno še naslednje kriterije:
spletna stran12 z aktualnimi
informacijami in realističnimi
267 slikami hotela ter skice prihoda/ 5 MMM M M VIŠJE
opisa poti13
268 spletnastranzneposrednomožnostjo 10 VIŠJE
rezerviranjain ocenami gostov14
vabilo odhajajočim in prihajajo-
čim gostom, oceno o storitvah
269 hotela oddati na portal ali lastno 5 VIŠJE
domačo spletno stran
V tej skupini je 10 kriterijev SKS in 14 kriterijev HS.
HS pri kriteriju hotelski vodnik zahteva manj za 1, 2 in 3 *. Kriteriji HS ne opredelju-
jejo trgovine, cenika in informacije o najemu avtomobila, predpisuje pa regionalne infor-
macije za turiste. HS ima dodatni kriterij za revije in obvezno izbiro dnevnega časopisa, oba
izbirna. Sistem HS opredeljuje tudi časopis kot izbirni element v sobi. HS ima dodatno kri-
terije o spletnih straneh in nagrajuje hotelirje za spodbujanje, da gosti oddajo svojo oceno
hotela na spletnih straneh.
HS več zahteva pri kriterijih Sistematsko obravnavanje pritožb gostov in Sistematska
analiza ocen gostov (obvezni od 3 * oz. 4 * naprej), kar ne pomeni večjega napora ali stro-
ška, bolj pomaga hotelu pri boljšem poslovanju. Podobno velja tudi za kriterij Ocenjevanje
in preverjanje kakovosti hotela s skritim gostom, ki je v SKS izbirni, v HS obvezni za 4 * s
in 5 *.
Tabela 11: Negotovinska plačila.
OPREMNE ZNAČILNOSTI TOČKE 12345 OCENA
4. SKUPINA: NEGOTOVINSKA PLAČILA
1 sprejem plačila s kreditno 1 xx N/A
kartico x N/A
sprejem najmanj treh kreditnih
2 kartic ali možnost elektronskega 3
nakazila
OPOMBA: Hotelstars pozna samo en kriterij.
47 VIŠJE ZA 2, NIŽ-
Plačevanje s kartico 2 M M M M JE ZA VSE, KER
NE NAVAJA ŠTE-
VILO KARTIC
5. SKUPINA: HRAMBA VREDNOSTNIH PREDMETOV
HRAMBA/SEF
12 Slike na spletni strani morajo imeti vsaj pogled hotela od zunaj, javne prostore in najmanj eno sobo.
13 Velja za 3, 4 in 5 *. Spletna stran mora biti na voljo v vsaj dveh jezikih.
14 Enostavno povpraševanje po elektronski pošti ni zadostno.
71