Page 46 - Bizjak, Marina. 2020. Petje v obdobju mutacije. Akademija za glasbo Univerze v Ljubljani, Založba Univerze na Primorskem, Koper, Ljubljana.
P. 46
Vaja 12
Pri večini mladostnikov ostaja odprtina med glasilkama (glotis) delno
odprta (Žvar, 2001 v Bizjak, 2017: str. 106). Koordinacija zapiranja glasilk
pri mladostnikih ni tako razvita, zato uporabimo vaje za zapiranje gla-
silk (ki, ke, ka, ko, ku, gi, ge ga, go gu), s katerimi oblikujemo manj zra-
čen ton (pri prehodu na vokal se mehko nebo dvigne, jezik pa zavzame
pozicijo vokala, ki sledi). Zadnji del jezika dvigujemo proti mehkemu
nebu, mehko nebo spuščamo, tok zraka med glasilkama je manjši. Grlo
je nizko, sproščeno. Vaja je primerna tudi za odpravljanje nazalnega za-
stavka in tankega (šibkega) tona.
46
Notni zapis 31.
Vir: Bizjak, 2017: str. 74.
Vaja 13
Notni zapis 32.
Prirejeno po Miller, 1986: str. 104.
Vaja 14
Izvajamo »v« ali »z« z različnimi kombinacijami vokalov navzgor ali
navzdol po lestvici. Ustnici oblikujemo v nasmeh, zvok se odbije nepos-
redno v ustno votlino (pri »v« in »z« občutimo vibracije v maski obraza).
Ne pozabimo opozoriti na staccato izvajanje vaje, kjer smo pozorni na
rahlo ritmično gibanje trebušne stene navzven in navznoter.
petje v obdobju mutacije
Pri večini mladostnikov ostaja odprtina med glasilkama (glotis) delno
odprta (Žvar, 2001 v Bizjak, 2017: str. 106). Koordinacija zapiranja glasilk
pri mladostnikih ni tako razvita, zato uporabimo vaje za zapiranje gla-
silk (ki, ke, ka, ko, ku, gi, ge ga, go gu), s katerimi oblikujemo manj zra-
čen ton (pri prehodu na vokal se mehko nebo dvigne, jezik pa zavzame
pozicijo vokala, ki sledi). Zadnji del jezika dvigujemo proti mehkemu
nebu, mehko nebo spuščamo, tok zraka med glasilkama je manjši. Grlo
je nizko, sproščeno. Vaja je primerna tudi za odpravljanje nazalnega za-
stavka in tankega (šibkega) tona.
46
Notni zapis 31.
Vir: Bizjak, 2017: str. 74.
Vaja 13
Notni zapis 32.
Prirejeno po Miller, 1986: str. 104.
Vaja 14
Izvajamo »v« ali »z« z različnimi kombinacijami vokalov navzgor ali
navzdol po lestvici. Ustnici oblikujemo v nasmeh, zvok se odbije nepos-
redno v ustno votlino (pri »v« in »z« občutimo vibracije v maski obraza).
Ne pozabimo opozoriti na staccato izvajanje vaje, kjer smo pozorni na
rahlo ritmično gibanje trebušne stene navzven in navznoter.
petje v obdobju mutacije