Page 112 - Tomšič, Nastja, 2016. Konkurenčnost malih in srednje velikih podjetij v globalnem trajnostnem razvoju. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 112
kurenčnost malih in srednje velikih podjetij v globalnem trajnostnem razvoju
Kot je razvidno iz Preglednice 68, se model prilega podatkom v eni
meri prileganja, in sicer v RMSEA, ki znaša 0,077, kar zadošča, da se mo-
del sprejme.
Preglednica 68: Mere prileganja (strukturni model).
Mera prileganja Vrednost
χ2 (p) 0,000
0,077
RMSEA 0,845
CFI 0,812
NFI
Iz Slike 2 in Preglednice 69 je razvidno, da ima na PRIH_PROD naj-
112 večji pozitiven vpliv PROD_D, sledi ji DI_CP_povečal, najmanjši poziti-
ven vpliv pa ima TR_F.9 Se pravi, podjetja lahko povečujejo prihodke od
prodaje z izboljšanjem produktivnosti dela, s povečanjem deleža izvoza v
celotni prodaji in z usmerjenostjo v trajnostni razvoj. Slednje spremenljiv-
ke pojasnijo 18 % variabilnosti prihodkov od prodaje, kar nakazuje na dej-
stvo, da na prihodke od prodaje vplivajo še drugi specifični dejavniki, ki jih
v model nismo vključili in predstavljajo potencial za dodatna testiranja in
izboljšanje modela.
Preglednica 69: Standardizirani regresijski koeficienti oz. uteži in stopnje značilnosti
(strukturni model).
Spremenljivka Smer vpliva Spremenljivka Stand. regresijski Stopnja
koeficient oz. utež značilnosti (p)
PROD_D <--- PL_S
PROD_D <--- DAV_DOB_1 0,211 ***
PROD_D <--- -0,091 0,014
PROD_D <--- NAR -0,254 ***
CL_KAP_3 <--- CL_KAP_F 0,092 0,018
CL_KAP_4 <--- CL_KAP_F 0,802 fiksni
CL_KAP_5 <--- CL_KAP_F 0,870 ***
CL_KAP_7 <--- CL_KAP_F 0,780 ***
CL_KAP_8 <--- CL_KAP_F 0,776 ***
DI_CP_povečal <--- CL_KAP_F 0,789 ***
GLOB_1 <--- GLOB_F 0,368 ***
GLOB_F 0,815 ***
9 Kljub stopnji značilnosti, večji od 0,05, smo spremenljivko pustili v modelu.
Kot je razvidno iz Preglednice 68, se model prilega podatkom v eni
meri prileganja, in sicer v RMSEA, ki znaša 0,077, kar zadošča, da se mo-
del sprejme.
Preglednica 68: Mere prileganja (strukturni model).
Mera prileganja Vrednost
χ2 (p) 0,000
0,077
RMSEA 0,845
CFI 0,812
NFI
Iz Slike 2 in Preglednice 69 je razvidno, da ima na PRIH_PROD naj-
112 večji pozitiven vpliv PROD_D, sledi ji DI_CP_povečal, najmanjši poziti-
ven vpliv pa ima TR_F.9 Se pravi, podjetja lahko povečujejo prihodke od
prodaje z izboljšanjem produktivnosti dela, s povečanjem deleža izvoza v
celotni prodaji in z usmerjenostjo v trajnostni razvoj. Slednje spremenljiv-
ke pojasnijo 18 % variabilnosti prihodkov od prodaje, kar nakazuje na dej-
stvo, da na prihodke od prodaje vplivajo še drugi specifični dejavniki, ki jih
v model nismo vključili in predstavljajo potencial za dodatna testiranja in
izboljšanje modela.
Preglednica 69: Standardizirani regresijski koeficienti oz. uteži in stopnje značilnosti
(strukturni model).
Spremenljivka Smer vpliva Spremenljivka Stand. regresijski Stopnja
koeficient oz. utež značilnosti (p)
PROD_D <--- PL_S
PROD_D <--- DAV_DOB_1 0,211 ***
PROD_D <--- -0,091 0,014
PROD_D <--- NAR -0,254 ***
CL_KAP_3 <--- CL_KAP_F 0,092 0,018
CL_KAP_4 <--- CL_KAP_F 0,802 fiksni
CL_KAP_5 <--- CL_KAP_F 0,870 ***
CL_KAP_7 <--- CL_KAP_F 0,780 ***
CL_KAP_8 <--- CL_KAP_F 0,776 ***
DI_CP_povečal <--- CL_KAP_F 0,789 ***
GLOB_1 <--- GLOB_F 0,368 ***
GLOB_F 0,815 ***
9 Kljub stopnji značilnosti, večji od 0,05, smo spremenljivko pustili v modelu.