Page 10 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 10
Jezikovno izobraževanje in podjetja
Slika 5: Zapisana jezikovno-komunikacijska strategija • 80
Slika 6: Ukrepi za premagovanje jezikovnih in kulturnih ovir • 81
Slika 7: Učinek naložbe v izobraževanje • 81
Slika 8: Potencialni posel • 82
Slika 9: Zaznava medkulturnih razlik • 82
Slika 10: Ovire v mednarodnem poslovanju • 84
Slika 11: Aktivnost podjetja pred vstopom na tuj trg • 84
Slika 12: Jezikovno in/ali kulturno izobraževanje • 85
Slika 13: Potreba po znanju • 85
Slika 14: Sodelovanje z lokalnimi univerzami • 86
Slika 15: Zaposlitev lokalnih zastopnikov • 86
Slika 16: Sodelovanje s poklicnimi prevajalci in interpreti • 87
Slika 17: Spletna stran – prevodi v tuje jezike • 87
Slika 18: Pripravljenost podjetij • 88
10 m. matijević | kulturne in jezikovne prepreke in slovenska
podjetja
Slika 1: Zaposlenost v MSP • 102
Slika 2: Število MSP • 102
Slika 3: Dodana vrednost MSP • 103
Slika 4: Dodana vrednost MSP • 103
Slika 5: Profil AMP malih podjetij v SLO in EU • 104
Slika 6: Velikost anketiranih podjetij • 114
Slika 7: Oblike dejavnosti anketiranih podjetij • 114
Slika 8: Poslovanje s tujimi podjetji • 115
Slika 9: Pomembnost znanja tujih jezikov • 115
Slika 10: Pomembnost razumevanja kulture oziroma kulturne raznolikosti • 116
Slika 11: Tujci v slovenskih podjetjih • 116
Slika 12: Pomoč slovenskega naroda tujcem • 117
Slika 13: Izgube v podjetjih zaradi neznanja tujih jezikov • 117
Slika 14: Pozornost na znanje tujega jezika pri zaposlovanju novega kadra • 118
Slika 15: Zaželjenost znanja več tujih jezikov v podjetjih • 118
Slika 16: Najpogosteje uporabljen tuji jezik v podjetjih • 119
Slika 17: Koristi, ki jih podjetje pridobi s poznavanjem tujih kultur • 119
Slika 18: Težave podjetij, ki ne izobražujejo zaposlenih o drugih kulturah • 120
Slika 19: Izobraževanje o tujih kulturah v podjetjih • 121
Slika 20: Koristi poznavanja tujih kultur pri poslovanju • 121
Slika 21: Smiselnost porabe sredstev za izobraževanja o drugih kulturah • 122
Slika 22: Odraz kulture v izdelkih podjetij • 122
Slika 23: Načini prilagajanja izdelkov za povpraševalce tujih kultur • 123
Slika 24: Vpliv stereotipov na poslovanje s tujimi kulturami • 123
Slika 5: Zapisana jezikovno-komunikacijska strategija • 80
Slika 6: Ukrepi za premagovanje jezikovnih in kulturnih ovir • 81
Slika 7: Učinek naložbe v izobraževanje • 81
Slika 8: Potencialni posel • 82
Slika 9: Zaznava medkulturnih razlik • 82
Slika 10: Ovire v mednarodnem poslovanju • 84
Slika 11: Aktivnost podjetja pred vstopom na tuj trg • 84
Slika 12: Jezikovno in/ali kulturno izobraževanje • 85
Slika 13: Potreba po znanju • 85
Slika 14: Sodelovanje z lokalnimi univerzami • 86
Slika 15: Zaposlitev lokalnih zastopnikov • 86
Slika 16: Sodelovanje s poklicnimi prevajalci in interpreti • 87
Slika 17: Spletna stran – prevodi v tuje jezike • 87
Slika 18: Pripravljenost podjetij • 88
10 m. matijević | kulturne in jezikovne prepreke in slovenska
podjetja
Slika 1: Zaposlenost v MSP • 102
Slika 2: Število MSP • 102
Slika 3: Dodana vrednost MSP • 103
Slika 4: Dodana vrednost MSP • 103
Slika 5: Profil AMP malih podjetij v SLO in EU • 104
Slika 6: Velikost anketiranih podjetij • 114
Slika 7: Oblike dejavnosti anketiranih podjetij • 114
Slika 8: Poslovanje s tujimi podjetji • 115
Slika 9: Pomembnost znanja tujih jezikov • 115
Slika 10: Pomembnost razumevanja kulture oziroma kulturne raznolikosti • 116
Slika 11: Tujci v slovenskih podjetjih • 116
Slika 12: Pomoč slovenskega naroda tujcem • 117
Slika 13: Izgube v podjetjih zaradi neznanja tujih jezikov • 117
Slika 14: Pozornost na znanje tujega jezika pri zaposlovanju novega kadra • 118
Slika 15: Zaželjenost znanja več tujih jezikov v podjetjih • 118
Slika 16: Najpogosteje uporabljen tuji jezik v podjetjih • 119
Slika 17: Koristi, ki jih podjetje pridobi s poznavanjem tujih kultur • 119
Slika 18: Težave podjetij, ki ne izobražujejo zaposlenih o drugih kulturah • 120
Slika 19: Izobraževanje o tujih kulturah v podjetjih • 121
Slika 20: Koristi poznavanja tujih kultur pri poslovanju • 121
Slika 21: Smiselnost porabe sredstev za izobraževanja o drugih kulturah • 122
Slika 22: Odraz kulture v izdelkih podjetij • 122
Slika 23: Načini prilagajanja izdelkov za povpraševalce tujih kultur • 123
Slika 24: Vpliv stereotipov na poslovanje s tujimi kulturami • 123