Page 53 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 53
Vseživljenjsko jezikovno izobraževanje v slovenskih podjetjih 53
% podjetij svoje kadre izobražuje enkrat letno in 18,6 % večkrat letno. Na-
vedeno potrjuje četrto hipotezo.
Hipoteza 5
Podjetja najpogosteje izobražujejo vodje določenih oddelkov (na primer
vodjo nabave, saj ima stik z dobavitelji).
Z zastavljeno hipotezo sem predvidevala, da podjetja najpogosteje iz-
obražujejo vodje določenih oddelkov, na primer vodjo nabave, ki sodelu-
je s tujimi dobavitelji. Vloga vodij zahteva znanje tujih jezikov. Hipotezo
potrjujem, saj so podjetja z 60,0 % potrdila, da na področju tujih jezikov,
najpogosteje izobražujejo vodje oddelkov.
Hipoteza 6
Podjetja za tovrstno izobraževanje ne pridobivajo sredstev Evropske uni-
je.
S hipotezo sem želela ugotoviti, ali slovenska podjetja pridobivajo
sredstva EU za jezikovno izobraževanje v svojih podjetjih. Navedeno hi-
potezo potrjujem, saj 77,8 % podjetij nikoli ne pridobiva sredstev EU, le
22,2 % podjetij ta sredstva pridobiva občasno, kar kaže na morebitno ne-
ozaveščenost podjetij o pridobivanju EU sredstev oziroma odpor podjetij
zaradi morebitnega zapletenega postopka pridobivanja sredstev.
Sklep
Podjetja, ki želijo biti konkurenčna, se morajo v današnjem času nenehno
prilagajati globalnim spremembam na trgu. Pri tem potrebujejo prilago-
dljiv in dobro izobražen kader, saj so zaposleni ključni del vsakega podje-
tja. Podjetje mora znanje svojih zaposlenih nadgrajevati, jih nenehno iz-
obraževati, saj zaradi sprememb znanje hitro zastara. Podjetja, ki delujejo
mednarodno in želijo delovati na tujih trgih, morajo poskrbeti, da bodo
zaposleni jezikovno izobraženi. Jeziki in razumevanje kultur predstavlja-
jo predpogoj za uspešno vključitev podjetja v mednarodno delovanje, saj
omogočajo medsebojno komunikacijo in razumevanje. V prispevku sem
poskušala predstaviti pomen jezikovnega znanja v slovenskih podjetjih in
delovanje slovenskih podjetij na področju jezikovnega izobraževanja svo-
jih zaposlenih.
Pomen jezikov izpostavlja tudi Evropska unija, ki s svojim delova-
njem aktivno spodbuja jezikovno raznolikost in večjezičnost. S progra-
mi želi približati jezike vsem državljanom EU in jih tako vzpodbuditi za
tujejezično učenje, kar jim bo omogočilo večjo mobilnost. Znanje jezikov
% podjetij svoje kadre izobražuje enkrat letno in 18,6 % večkrat letno. Na-
vedeno potrjuje četrto hipotezo.
Hipoteza 5
Podjetja najpogosteje izobražujejo vodje določenih oddelkov (na primer
vodjo nabave, saj ima stik z dobavitelji).
Z zastavljeno hipotezo sem predvidevala, da podjetja najpogosteje iz-
obražujejo vodje določenih oddelkov, na primer vodjo nabave, ki sodelu-
je s tujimi dobavitelji. Vloga vodij zahteva znanje tujih jezikov. Hipotezo
potrjujem, saj so podjetja z 60,0 % potrdila, da na področju tujih jezikov,
najpogosteje izobražujejo vodje oddelkov.
Hipoteza 6
Podjetja za tovrstno izobraževanje ne pridobivajo sredstev Evropske uni-
je.
S hipotezo sem želela ugotoviti, ali slovenska podjetja pridobivajo
sredstva EU za jezikovno izobraževanje v svojih podjetjih. Navedeno hi-
potezo potrjujem, saj 77,8 % podjetij nikoli ne pridobiva sredstev EU, le
22,2 % podjetij ta sredstva pridobiva občasno, kar kaže na morebitno ne-
ozaveščenost podjetij o pridobivanju EU sredstev oziroma odpor podjetij
zaradi morebitnega zapletenega postopka pridobivanja sredstev.
Sklep
Podjetja, ki želijo biti konkurenčna, se morajo v današnjem času nenehno
prilagajati globalnim spremembam na trgu. Pri tem potrebujejo prilago-
dljiv in dobro izobražen kader, saj so zaposleni ključni del vsakega podje-
tja. Podjetje mora znanje svojih zaposlenih nadgrajevati, jih nenehno iz-
obraževati, saj zaradi sprememb znanje hitro zastara. Podjetja, ki delujejo
mednarodno in želijo delovati na tujih trgih, morajo poskrbeti, da bodo
zaposleni jezikovno izobraženi. Jeziki in razumevanje kultur predstavlja-
jo predpogoj za uspešno vključitev podjetja v mednarodno delovanje, saj
omogočajo medsebojno komunikacijo in razumevanje. V prispevku sem
poskušala predstaviti pomen jezikovnega znanja v slovenskih podjetjih in
delovanje slovenskih podjetij na področju jezikovnega izobraževanja svo-
jih zaposlenih.
Pomen jezikov izpostavlja tudi Evropska unija, ki s svojim delova-
njem aktivno spodbuja jezikovno raznolikost in večjezičnost. S progra-
mi želi približati jezike vsem državljanom EU in jih tako vzpodbuditi za
tujejezično učenje, kar jim bo omogočilo večjo mobilnost. Znanje jezikov