Page 53 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 53
Vseživljenjsko jezikovno izobraževanje v slovenskih podjetjih 53

% podjetij svoje kadre izobražuje enkrat letno in 18,6 % večkrat letno. Na-
vedeno potrjuje četrto hipotezo.

Hipoteza 5
Podjetja najpogosteje izobražujejo vodje določenih oddelkov (na primer
vodjo nabave, saj ima stik z dobavitelji).

Z zastavljeno hipotezo sem predvidevala, da podjetja najpogosteje iz-
obražujejo vodje določenih oddelkov, na primer vodjo nabave, ki sodelu-
je s tujimi dobavitelji. Vloga vodij zahteva znanje tujih jezikov. Hipotezo
potrjujem, saj so podjetja z 60,0 % potrdila, da na področju tujih jezikov,
najpogosteje izobražujejo vodje oddelkov.

Hipoteza 6
Podjetja za tovrstno izobraževanje ne pridobivajo sredstev Evropske uni-
je.

S hipotezo sem želela ugotoviti, ali slovenska podjetja pridobivajo
sredstva EU za jezikovno izobraževanje v svojih podjetjih. Navedeno hi-
potezo potrjujem, saj 77,8 % podjetij nikoli ne pridobiva sredstev EU, le
22,2 % podjetij ta sredstva pridobiva občasno, kar kaže na morebitno ne-
ozaveščenost podjetij o pridobivanju EU sredstev oziroma odpor podjetij
zaradi morebitnega zapletenega postopka pridobivanja sredstev.

Sklep
Podjetja, ki želijo biti konkurenčna, se morajo v današnjem času nenehno
prilagajati globalnim spremembam na trgu. Pri tem potrebujejo prilago-
dljiv in dobro izobražen kader, saj so zaposleni ključni del vsakega podje-
tja. Podjetje mora znanje svojih zaposlenih nadgrajevati, jih nenehno iz-
obraževati, saj zaradi sprememb znanje hitro zastara. Podjetja, ki delujejo
mednarodno in želijo delovati na tujih trgih, morajo poskrbeti, da bodo
zaposleni jezikovno izobraženi. Jeziki in razumevanje kultur predstavlja-
jo predpogoj za uspešno vključitev podjetja v mednarodno delovanje, saj
omogočajo medsebojno komunikacijo in razumevanje. V prispevku sem
poskušala predstaviti pomen jezikovnega znanja v slovenskih podjetjih in
delovanje slovenskih podjetij na področju jezikovnega izobraževanja svo-
jih zaposlenih.

Pomen jezikov izpostavlja tudi Evropska unija, ki s svojim delova-
njem aktivno spodbuja jezikovno raznolikost in večjezičnost. S progra-
mi želi približati jezike vsem državljanom EU in jih tako vzpodbuditi za
tujejezično učenje, kar jim bo omogočilo večjo mobilnost. Znanje jezikov
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58