Page 52 - Rižnar, Igor, ur. 2017. Jezikovno izobraževanje in podjetja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 52
Jezikovno izobraževanje in podjetja

jejezičnega znanja in tovrstnega izobraževanja. Znanje jezikov predstavlja
predpogoj za mednarodno sodelovanje podjetij.

Hipoteza 2
V slovenskih podjetjih je najpomembnejše znanje angleškega jezika.
Evropska MSP menijo, da je angleščina ključni jezik poslovanja (CILT –
The National Centre for Languages 2006, 57). S hipotezo sem želela ugo-
toviti, ali tudi slovenska podjetja v največji meri uporabljajo oziroma pot-
rebujejo pri svojem poslovanju angleški jezik. Hipotezo potrjujem, saj je
69,5 % podjetij navedlo, da predstavlja angleščina najpomembnejši tuj je-
zik, ki ga podjetje potrebuje pri delovanju, prav tako je tudi podjetje, ki je
izbralo odgovor drugo, pod drugo navedlo angleščino in nemščino. Sledi
nemščina, za katero se je odločilo 22,0 % podjetij in italijanščina, za kate-
52 ro se je opredelilo 6,8 % podjetij.

Hipoteza 3
Podjetja so pri zaposlovanju novih kadrov pozorna na v dokumentaci-
ji navedeno znanje tujih jezikov, vendar tovrstno znanje redko preverijo.

S to hipotezo sem predvidevala, da podjetja na razgovorih znanja tu-
jih jezikov ne preverjajo, so pa pozorna na navedeno znanje tujih jezikov
v dokumentaciji, ki jo kandidat predloži ob prijavi za delovno mesto. Prvi
del hipoteze potrjujem, saj je 52,5 % podjetij potrdilo, da so vedno pozor-
ni na znanje tujih jezikov, ki je navedeno v prijavni dokumentaciji, 47,5
% jih je odgovorilo, da so pozorni na znanje tujih jezikov, le kadar je zna-
nje potrebno za posamezno delovno mesto. Potrjujem tudi drugi del hi-
poteze, saj je večina podjetij, 42,4 %, potrdila, da jezikovnega znanja na-
vedenega v dokumentaciji, pri kandidatih nikoli ne preverjajo. Le 23,3 %
podjetij, tovrstno znanje vedno preveri, 37,3 % podjetij, jezikovno znanje
kandidata preveri le včasih. Hipotezo potrjujem v celoti.

Hipoteza 4
Kljub pomembnosti jezikovnega znanja, podjetja svoje kadre redko izo-
bražujejo.

S to hipotezo sem želela ugotoviti, kako pogosto podjetja izobražu-
jejo svoje zaposlene na področju tujih jezikov. Podjetja so z odgovori na
dvanajsto vprašanje ankete potrdila, da svoje kadre redko izobražujejo,
saj jih kar 39 % izobražuje svoje zaposlene le na vsakih nekaj let, 23,8 %
podjetij svojih kadrov na omenjenem področju ne izobražuje. Zgolj 18,6
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57