Page 139 - Sikošek, Marijana. 2017. Kongresna dejavnost: vidiki privlačnosti destinacije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 139
Empirični del
Preglednica 46: Atributi prizorišča – ugled (primerjava ponudnikov in udeležencev)
Vzorec f Povprečna stopnja Standardni odklon t Stopnja
strinjanja (M) pomembnosti
(R) Mnen- Ponudniki 122 3,88 0,84
je poslovnih
partnerjev Udeleženci 293 2,90 1,02 10,08 < 0,001
Mnenje Ponudniki 122 4,16 0,55 9,48 < 0,001
udeležencev Udeleženci
Ponudniki 293 3,44 1,00
Pretekle iz- Udeleženci
kušnje 122 4,13 0,84 7,58 < 0,001
293 3,40 1,03
Zadnji od atributov prizorišča je njegov ugled. Za ponudnike so sko- 139
raj enako pomembni mnenje udeležencev (M = 4,16) kot pretekle izku-
šnje (M = 4,13), nekoliko manj, a še vedno precej pa je pomembno mnenje
poslovnih partnerjev (M = 3,88).
Udeleženci so elemente glede na pomembnost razvrstili po enakem
vrstnem redu kot ponudniki, le da so jih ocenili statistično značilno niž-
je (p < 0,001). Mnenje drugih udeležencev so ocenili s povprečno oceno
3,44, pretekle izkušnje s 3,40, manj pomembno pa je mnenje poslovnih
partnerjev (M = 2,90).
Preverjanje zanesljivosti merskega instrumenta
Zanesljivost merskega instrumenta smo za obe skupini anketirancev pre-
verili s Cronbachovim koeficientom. V teoriji se običajno navaja spodnja
meja zanesljivosti z vrednostjo Cronbachove alfe nad 0,60 (Ferligoj, Le-
skošek in Kogovšek 1995), v praksi pa tudi 0,5. Naš cilj je bil dobiti čim
višje koeficiente, vendar nam pri nekaterih atributih ni uspelo doseči te
meje, četudi smo katero od postavk izločili. V preglednici 49 so predsta-
vljene vrednosti Cronbachovih koeficientov ob upoštevanju vseh postavk
in ob izločitvi postavk, ki Cronbachov koeficient znižujejo.
Zanesljivost merskega instrumenta je za vrste atributov privlačnosti,
ki se navezujejo na destinacijo, dokaj ustrezna. Pri storitvah in razmerah
smo izločili kazalnik razmerje med ceno in kakovostjo in vrednost Cron-
bachovega koeficienta se je dvignilaz 0,51 na 0,65 za vzorec ponudnikov
in z 0,61 na 0,66 za vzorec udeležencev. Pri atributu ugled kraja smo iz-
ločili kazalnik pretekle izkušnje z destinacijo in Cronbachov koeficient se
je povzpel z 0,32 na 0,58 za vzorec ponudnikov in z 0,60 na 0,78 za vzo-
rec udeležencev. Ostale vrednosti Cronbachovih koeficientov presegajo
Preglednica 46: Atributi prizorišča – ugled (primerjava ponudnikov in udeležencev)
Vzorec f Povprečna stopnja Standardni odklon t Stopnja
strinjanja (M) pomembnosti
(R) Mnen- Ponudniki 122 3,88 0,84
je poslovnih
partnerjev Udeleženci 293 2,90 1,02 10,08 < 0,001
Mnenje Ponudniki 122 4,16 0,55 9,48 < 0,001
udeležencev Udeleženci
Ponudniki 293 3,44 1,00
Pretekle iz- Udeleženci
kušnje 122 4,13 0,84 7,58 < 0,001
293 3,40 1,03
Zadnji od atributov prizorišča je njegov ugled. Za ponudnike so sko- 139
raj enako pomembni mnenje udeležencev (M = 4,16) kot pretekle izku-
šnje (M = 4,13), nekoliko manj, a še vedno precej pa je pomembno mnenje
poslovnih partnerjev (M = 3,88).
Udeleženci so elemente glede na pomembnost razvrstili po enakem
vrstnem redu kot ponudniki, le da so jih ocenili statistično značilno niž-
je (p < 0,001). Mnenje drugih udeležencev so ocenili s povprečno oceno
3,44, pretekle izkušnje s 3,40, manj pomembno pa je mnenje poslovnih
partnerjev (M = 2,90).
Preverjanje zanesljivosti merskega instrumenta
Zanesljivost merskega instrumenta smo za obe skupini anketirancev pre-
verili s Cronbachovim koeficientom. V teoriji se običajno navaja spodnja
meja zanesljivosti z vrednostjo Cronbachove alfe nad 0,60 (Ferligoj, Le-
skošek in Kogovšek 1995), v praksi pa tudi 0,5. Naš cilj je bil dobiti čim
višje koeficiente, vendar nam pri nekaterih atributih ni uspelo doseči te
meje, četudi smo katero od postavk izločili. V preglednici 49 so predsta-
vljene vrednosti Cronbachovih koeficientov ob upoštevanju vseh postavk
in ob izločitvi postavk, ki Cronbachov koeficient znižujejo.
Zanesljivost merskega instrumenta je za vrste atributov privlačnosti,
ki se navezujejo na destinacijo, dokaj ustrezna. Pri storitvah in razmerah
smo izločili kazalnik razmerje med ceno in kakovostjo in vrednost Cron-
bachovega koeficienta se je dvignilaz 0,51 na 0,65 za vzorec ponudnikov
in z 0,61 na 0,66 za vzorec udeležencev. Pri atributu ugled kraja smo iz-
ločili kazalnik pretekle izkušnje z destinacijo in Cronbachov koeficient se
je povzpel z 0,32 na 0,58 za vzorec ponudnikov in z 0,60 na 0,78 za vzo-
rec udeležencev. Ostale vrednosti Cronbachovih koeficientov presegajo