Page 49 - Kesič, Dragan, Likar, Borut (2018). Komercializacija novosti za neekonomiste. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 49
11 Oblike komercializacije novosti
Katere so oblike za komercializacijo novosti
Kaj je značilno za licenciranje
Kateri so načini za prodajo licence
Doslej smo dovolj povedali o tem, da je inovacija »blago« posebne vrste.
Zmotna je miselnost, da se inovacija prodaja kot vse ostalo blago, ki ga
kupec že bolj ali manj pozna in je njegov tok prodaje že utečen. Kupec
– kdorkoli že to je – je do novosti pogosto previden in čaka, da bo videl,
kako se bo na trgu obnesla, kakšne bodo strokovne ocene in kam se bo
obrnilo javno mnenje. To je glavni razlog za to, da je prodaja inovacije
težja in zahteva drugačen tržni pristop kot prodaja znanega artikla. Žal
nimamo časa, da bi se ukvarjali s teorijo disfuzije novosti (Rogers 2003;
Mulej in Ženko 2004).
To je dovolj velik razlog tako za inventorja – posameznika kot za pod-
jetje, da se nauči kvalificirane prodaje – da osvoji vsaj temeljne elemente
inovacijskega managementa. V tako oteženem položaju je treba za nov
proizvod začeti iskati vse možne prodajne poti. In teh ni tako malo, kot
bi si mislili (Likar, Križaj in Fatur 2006):
• podjetniška dejavnost,
• lastno podjetje,
• skupna naložba,
• skupno podjetje,
• spin-off,
• prodaja invencije oziroma intelektualne lastnine,
• licenciranje,
• odprodaja intelektualne lastnine.
11.1 Podjetniška dejavnost
Lastno podjetje
Ustanovitev in vodenje lastnega podjetja je zanimiv izziv, ki pa zahteva
celega človeka. To je praviloma naporna pot, na katero moramo biti pri-
49
Katere so oblike za komercializacijo novosti
Kaj je značilno za licenciranje
Kateri so načini za prodajo licence
Doslej smo dovolj povedali o tem, da je inovacija »blago« posebne vrste.
Zmotna je miselnost, da se inovacija prodaja kot vse ostalo blago, ki ga
kupec že bolj ali manj pozna in je njegov tok prodaje že utečen. Kupec
– kdorkoli že to je – je do novosti pogosto previden in čaka, da bo videl,
kako se bo na trgu obnesla, kakšne bodo strokovne ocene in kam se bo
obrnilo javno mnenje. To je glavni razlog za to, da je prodaja inovacije
težja in zahteva drugačen tržni pristop kot prodaja znanega artikla. Žal
nimamo časa, da bi se ukvarjali s teorijo disfuzije novosti (Rogers 2003;
Mulej in Ženko 2004).
To je dovolj velik razlog tako za inventorja – posameznika kot za pod-
jetje, da se nauči kvalificirane prodaje – da osvoji vsaj temeljne elemente
inovacijskega managementa. V tako oteženem položaju je treba za nov
proizvod začeti iskati vse možne prodajne poti. In teh ni tako malo, kot
bi si mislili (Likar, Križaj in Fatur 2006):
• podjetniška dejavnost,
• lastno podjetje,
• skupna naložba,
• skupno podjetje,
• spin-off,
• prodaja invencije oziroma intelektualne lastnine,
• licenciranje,
• odprodaja intelektualne lastnine.
11.1 Podjetniška dejavnost
Lastno podjetje
Ustanovitev in vodenje lastnega podjetja je zanimiv izziv, ki pa zahteva
celega človeka. To je praviloma naporna pot, na katero moramo biti pri-
49