Page 63 - Kesič, Dragan, Likar, Borut (2018). Komercializacija novosti za neekonomiste. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 63
Podpora pri razvoju in komercializaciji 12.2

uspehu, saj ne tekmujemo zgolj znotraj države, ampak celotnega sveta
(glej http://www.poslovniangeli.si).

Lastno financiranje
Čeprav gre za finančno omejena sredstva, pa je ena osnovnih oblik la-
stno financiranje. Je hitra in fleksibilna oblika financiranja, ki poteka
na sledeča načina:

• uporabimo lastna sredstva oziroma skušamo pridobiti podporo
družinskega kroga; čeprav večinoma tako lahko računamo na ome-
jena sredstva, so ta dosegljiva hitro in običajno brez hujših ob-
veznosti, a tudi v tem primeru moramo domače prepričati, da je
vlaganje smiselno in ima projekt realne možnosti za uspeh;

• »cash cow projekti« – z vzporednimi projekti skušamo zaslužiti čim
več denarja, tako imenovana zagonska sredstva, da jih lahko vlo-
žimo v inovacijske projekte; iščemo predvsem take, kjer lahko v
čim krajšem času zaslužimo čim več; domiselnost, samoiniciativ-
nost in poslovno obnašanje praviloma prinašajo boljše rezultate.

12.2 Podpora pri razvoju in komercializaciji
Tehnološki parki in inkubatorji
Tehnološki parki in inkubatorji so institucije, ki novim podjetjem z ino-
vativnimi programi nudijo pogoje za podjetniško rast in izvajanje ra-
zvojnoraziskovalne dejavnosti. Oba, tehnološki park in inkubator, sta
pravni osebi, ki ponujata infrastrukturno in storitveno podporo zače-
tnikom, pri čemer se tehnološki parki praviloma usmerjajo v realizacijo
projektov, zasnovanih na visokih tehnologijah ali izdelkih in storitvah
z visoko vsebnostjo znanja.

Poleg materialnih pogojev (prostori, informacijska oprema) tehnolo-
ški parki in inkubatorji tudi svetujejo podjetjem v začetni fazi rasti in
razvoja ter opravljajo druge skupne funkcije, ki so potrebne za rast in
promocijo podjetij – inkubirancev (administracija, informacije, marke-
ting, kapital, kredibilnost . . .). Podjetjem na začetku priskrbijo osnovno
podporo, po določenem času pa se morajo ta postaviti na svoje noge.

Tehnološki parki so, sodeč po izkušnjah v svetu, ena od najučinko-
vitejših oblik promocije in spodbujanja razvoja podjetništva, zasnova-
nega na naprednih tehnologijah. Običajno so del strategije gospodar-
skega in družbenega razvoja mesta, regije ali države. Temeljna cilja teh-
noloških parkov sta izkoriščanje infrastrukture in ustvarjanje pogojev

63
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68