Page 62 - Kesič, Dragan, Likar, Borut (2018). Komercializacija novosti za neekonomiste. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 62
12 Podporno okolje glede financiranja in komercializacije

Slika 12.1 Razvoj pametnega kolesa Flykly (po https://www.kickstarter.com)

ženi kapital kakovostno oplemenitili (kot partnerji v podjetju oziroma
projektu, v katerega vlagajo), seveda pa so za to pripravljeni prevzeti
tudi primerno tveganje (Likar, Križaj in Fatur 2006).

V Sloveniji so združeni v društvu Poslovni angeli Slovenije. Gre za
prvi zasebni in največji formalni klub poslovnih angelov pri nas. Pred-
stavljajo stičišče med ambicioznimi podjetniki, ki so v začetnih fazah
rasti podjetja, in najuspešnejšimi slovenskimi poslovneži. Investirajo
izključno v podjetja z inovativno idejo in mednarodno usmerjenostjo,
saj je za hitro rast ključen velik trg. Še bolj kot dobra ideja pa je za njih
pomemben ambiciozen in kompetenten podjetniški tim, ki je pripra-
vljen trdo delati za realizacijo svoje vizije. Člani kluba so uspešni slo-
venski poslovneži z visoko mero integritete, bogatimi podjetniškimi iz-
kušnjami, s poslovnim in panožnim znanjem, z izjemnim socialnim ka-
pitalom (»smart money«) ter s pripravljenostjo pomagati pri nastajanju
in razvijanju novih, hitro rastočih podjetij. V posamezno podjetje kot
poslovni angeli investirajo do 500.000 eu r, in sicer v fazi, ko ima pod-
jetje prototip oziroma prve stranke in izdelan poslovni načrt, ki jasno
kaže njegov potencial. Z manjšinskim lastniškim deležem v podjetju že-
lijo podjetniku čim aktivneje pomagati pri gradnji podjetja. Prepričani
so, da le skupaj lahko gradijo nove mednarodne podjetniške zgodbe o

62
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67