Page 60 - Kesič, Dragan, Likar, Borut (2018). Komercializacija novosti za neekonomiste. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 60
12 Podporno okolje glede financiranja in komercializacije

Tako bo omogočil (glej http://europa.eu/pol/rd/index_sl.htm):

• da bodo tehnološke inovacije postale uporabni izdelki z dejanskim
tržnim potencialom – prek partnerstev z industrijo in javnim sek-
torjem,

• da se bo povečalo mednarodno sodelovanje v raziskavah in inova-
cijah – prek udeležbe držav in organizacij zunaj eu,

• da se bo popolnoma uveljavil evropski raziskovalni prostor.

Zanimivi so tudi nekateri drugi programi, na primer Erasmus plus
(http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/index_en.htm), pa še
več drugih, ki so, včasih posredno, primerni za financiranje inovacijskih
in podjetniških projektov.

V okviru predstavljenih sklopov je vrsta konkretnih razpisov, ki bodo
še potekali v naslednjih letih. Gre praviloma za večje zneske, od nekaj
deset tisoč do več sto tisoč eu r, včasih tudi prek milijona eu r, ki so na
voljo predvsem za razvoj in inovacije. Je pa priprava in vodenje projekta
zahtevno in časovno potratno. Prav tako velik del razpisov zahteva par-
tnerstvo več organizacij, praviloma iz več držav.

Nacionalna podpora
Občasno so na voljo tudi domači razpisi, ki podpirajo inovacijsko in ra-
zvojno dejavnost. Žal pa ta vir financiranja (z izjemo raziskovalne de-
javnosti) ni posebno stabilen in se spreminja od vlade do vlade, iz leta v
leto. Kljub temu pa je razpisom smiselno slediti in izkoristiti priložnost.

Ena od oblik podpore v zadnjih letih je nacionalni sistem inovacij.
spirit Slovenija sofinancira aktivnosti organizacij podpornega okolja,
ki imajo ključno nalogo spodbujati in krepiti inovacije za trg. S tem pri-
spevajo k učinkovitosti celotnega podpornega okolja za inovativnost,
ki nudi pomoč pri uvajanju novih izdelkov, postopkov in storitev ozi-
roma tehnoloških in netehnoloških inovacij v zasebnem sektorju (glej
http://www.podjetniski-portal.si).

Podporno okolje in o nudi svetovanja in strokovno pomoč pri:

• ustanavljanju novih inovativnih start-up podjetij,
• razvoju novih izdelkov, storitev ali postopkov,
• zaščiti intelektualne lastnine, zamisli, idej, novosti,
• uvedbi inovacij na področju oblikovanja, trženja, marketinga, pro-

daje, organizacije in vodenja procesov, tako imenovanih netehno-
loških inovacij,

60
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65