Page 59 - Kesič, Dragan, Likar, Borut (2018). Komercializacija novosti za neekonomiste. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 59
12 Podporno okolje glede
financiranja in komercializacije

Katere institucije in kakšno podporo nudijo pri
komercializaciji novosti
Katere so najpogostejše oblike financiranja novosti
Kdo so poslovni angeli in kako delujejo
Kaj je »crowdfunding« in zakaj je na primer zanimiv
Kickstarter

12.1 Financiranje
Zlasti na začetku, ko še nimamo uspešno zaključenih projektov, je fi-
nanciranje ključno, tako glede prototipa kot glede izdelave končnega
tržnega proizvoda. Čeprav namen tega priročnika ni podrobnejša pred-
stavitev načinov financiranja, pa navajamo nekaj osnovnih možnosti.

Podpora iz e u
Države članice naj bi do leta 2020 za raziskave in razvoj namenile 3 
svojega bdp (od tega 1  javnih sredstev in 2  naložb zasebnega sek-
torja), kar bi v eu ustvarilo 3,7 milijona novih delovnih mest in povečalo
letni b dp za skoraj 800 milijard evrov. Evropska komisija je januarja
2014 objavila najnovejši 7-letni raziskovalni program Obzorje 2020, ki
do leta 2020 razpolaga s skoraj 80 milijardami evrov, ta znesek pa bodo
dopolnila še sredstva iz zasebnega in javnega sektorja. V tem najnovej-
šem programu so združena vsa sredstva za raziskave in inovacije.

Program Obzorje 2020 bo sredstva namenil:
• utrditvi položaja e u v znanosti: 24,4 milijard evrov, vključno s 13

milijardami evrov za Evropski raziskovalni svet,
• industrijskim inovacijam: 17 milijard evrov, zajeto je tudi vlaganje

v ključne tehnologije ter večjo dostopnost kapitala in podporo za
mala podjetja,
• najpomembnejšim družbenim izzivom, kot so podnebne spremembe,
trajnostni prevoz, obnovljivi viri energije, varnost hrane in pre-
hranska varnost, staranje prebivalstva: 24,4 milijard evrov.

59
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64