Page 61 - Kesič, Dragan, Likar, Borut (2018). Komercializacija novosti za neekonomiste. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 61
Financiranje 12.1

• vključevanju v evropske iniciative.
Gre za koristne oblike podpore, saj usposobljeni strokovnjaki nudijo
podporo inovativnim posameznikom in podjetjem.

Množično financiranje (crowdfunding)
Zanimive možnosti odpirajo tako imenovane platforme množičnega
financiranja inovacijsko podjetniških projektov v najzgodnejših fazah
razvoja, ki potekajo ob podpori velikega števila ljudi. Inovator(ji) pri-
pravi(jo) kratek prikaz, navadno v obliki videa, ki je dostopen prek
spleta oziroma ene od omenjenih platform. S tem skuša(jo) prepričati
posameznike iz celega sveta, da jih podprejo z manjšimi zneski, pra-
viloma od nekaj e u r navzgor. V zameno jim inovatorji lahko tudi kaj
ponudijo – na primer izdelek, promocijo, darilce . . . Vse je odvisno od
avtorjev novosti in njihove iznajdljivosti. Gre za zanimiv izziv, ki pa
zahteva temeljito predpripravo in odlično izvedbo. Tako je potrebno
uporabiti tudi druge promocijske poti, na primer družbena omrežja,
medije ipd.

Kljub majhnim posameznim zneskom gre v celoti za nezanemarljive
zneske, saj je celoten obseg »industrije« množičnega financiranja v letu
2013 obsegal prek 5 milijard ameriških dolarjev. Med platformami pa
obstajajo precejšnje razlike. Tako Kickstarter deluje na principu »vse ali
nič«. Na začetku si avtorji zadajo za cilj, da bodo pridobili na primer
70.000 u s d kapitala. Če ta cilj dosežejo, denar dobijo. Če pa so zbrali
le dolar manj, pa ne dobijo nič. Nekatere druge platforme pa delujejo
po principu, da dobiš sorazmeren del zbranega zneska (odšteje se na
primer provizija).

V Sloveniji je ena najbolj znanih platform Kickstarter, obstaja pa jih
še cela vrsta (Indiegogo, Pinterests, Trevolta . . .). Kar nekaj odličnih slo-
venskih idej je bilo na Kickstarterju že uspešnih. Eden najuspešnejših
na Kickstarterju nasploh je projekt razvoja pametnega kolesa Flykly, za
katerim stoji ekipa slovenskih podjetnikov. Kot prikazuje slika 12.1, so
si za cilj zastavili 100.000 u sd, dosegli pa prek 700.000 u sd.

Poslovni angeli
Gre za premožnejše posameznike, ki so pripravljeni nekaj svojega kapi-
tala investirati v dobre podjetniške projekte, hkrati pa so z nekaterimi
poslovnimi znanji in izkušnjami pripravljeni malemu ter pogosto mla-
demu podjetju še dodatno pomagati pri vsakodnevnih odločitvah. Inte-
res poslovnih angelov je povsem tržen – pričakujejo, da bodo svoj vlo-

61
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66