Page 113 - Lesjak, Miha. 2018. Velike športne prireditve in turizem: Teoretični in raziskovalni vidik merjenja vplivov velike športne prireditve. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 113
Analiza okoljskega vidika vpliva EuroBasket 2013

parkiranjem. Povezanost znaša 0,273**. Na podlagi tega smo se odločili, da
vse tri uporabljene indikatorje uporabimo za nadaljnjo analizo. Rezultat
povezave med indikatorjema okoljskih stroškov prikazujemo v Tabeli 35.

Tabela 35: Povezave med indikatorji okoljskih stroškov EuroBasket 2013

Pearsonov korelacijski koeficient Ni vplival na dodatno Ni povzročil promet- Ni povzročil težav
onesnaževanje okolja nih zastojev v času s parkiranjem
Ni vplival na dodatno onesnaževan- prvenstva
je okolja 1 0,273*
Ni povzročil prometnih zastojev v 0,464**
času prvenstva 0,477**
1
1
Ni povzročil težav s parkiranjem 113

** Korelacija je značilna pri stopnji značilnosti 0,01
Vir: avtor

Zanesljivost merskega instrumenta smo preverili z uporabo Cronba-
ch alfa koeficienta. Zanesljivost merskega instrumenta smo preverili za
vse tri izbrane indikatorje okoljskih stroškov, ki smo jih v nadaljevanju
statistične analize uporabili v faktorski rešitvi. Cronbach alfa koefici-
ent za indikatorje (EuroBasket 2013 ni vplival na dodatno onesnaževanje
okolja, EuroBasket 2013 ni povzročil prometnih zastojev v času prvenstva
in EuroBasket 2013 ni povzročil težav s parkiranjem) znaša 0,667 in na-
kazuje na zanesljiv merski instrument.

Sledi postopek priprave šestega faktorja okoljskih stroškov organiza-
cije velike športne prireditve EuroBasket 2013 v MOK.

Priprava faktorja »okoljski stroški« EuroBasket 2013

Ugotovljeni rezultati opisnih statistik in po preverjanju veljavnosti in zane-
sljivosti merskega instrumenta smo se odločili, da uporabimo vse izbrane
indikatorje okoljskih stroškov organizacije velike športne prireditve Euro-
Basket 2013 za končno faktorsko rešitev. V naslednjem koraku smo z upora-
bo faktorske analize (metode glavnih osi) zmanjšali število indikatorjev in
ponudili faktorsko rešitev imenovano »onesnaževanje in promet«.

Za lažjo odločitev končne faktorske rešitve smo v nadaljevanju po-
stopka najprej preverili lastne vrednosti ter delež pojasnjene variance,
ki nam je omogočila določitev števila faktorjev v izbrani faktorski rešit-
vi. Analiza lastnih vrednosti ponudi rešitev z enim faktorjem, ki pojasni
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118