Page 114 - Lesjak, Miha. 2018. Velike športne prireditve in turizem: Teoretični in raziskovalni vidik merjenja vplivov velike športne prireditve. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 114
ike športne prireditve in turizem

60,5 % skupne variance in ima lastno vrednost 1,815. Drugi in tretji faktor
imata lastno vrednost nižjo od 1. Zaradi visokega deleža pojasnjene vari-
ance na prvem faktorju in visoke lastne vrednosti, smo se odločili za eno-
faktorsko rešitev. Rezultate lastnih vrednosti in pojasnjene variance indi-
katorjev ekonomskih stroškov prikazujemo v Tabeli 36.

Tabela 36: Lastne vrednosti in delež pojasnjene variance indikatorjev okoljskih stroškov
EuroBasket 2013

Komponenta Skupna Lastne vrednosti Kumulativni % pojasnjene
variance
1 1,815 % pojasnjene variance
0,727 60,509
114 2 0,457 60,509
24,245 84,754
3 15,246
Vir: avtor 100,000

Tabela 37: Faktorske uteži indikatorjev okoljskih stroškov EuroBasket 2013

Prosim vas, da ocenite EuroBasket 2013: Faktorska utež
Ni vplival na dodatno onesnaževanje okolja ,517
Ni povzročil prometnih zastojev v času prvenstva ,894
Ni povzročil težav s parkiranjem ,532

Vir: avtor

Na podlagi rezultatov pojasnjene variance in lastne vrednosti se odloči-
mo za enofaktorsko rešitev z imenom »onesnaževanje in promet«. V anali-
zo smo vključili vse tri statistično značilne in zadovoljivo povezane izbrane
indikatorje s področja okoljskih stroškov organizacije velike športne prire-
ditve EuroBasket 2013 v MOK. Z novo nastalim faktorjem, ki smo ga poi-
menovali »onesnaževanje in promet«, pojasnimo 60,5 % celotne variance.

V nadaljevanju v Tabeli 37 prikazujemo faktorske uteži uporabljenih
indikatorjev okoljskih stroškov organizacije velike športne prireditve Eu-
roBasket 2013 v MOK. S krepkim tiskom smo poudarili močne faktorske
uteži (z vrednostjo višjo od |0,4|) šestega faktorja »onesnaževanje in pro-
met EuroBasket 2013«. Enofaktorska rešitev prikazuje dovolj močne fak-
torske uteži izbranih indikatorjev okoljskih stroškov organizacije velike
športne prireditve EuroBasket 2013 v MOK. To rešitev smo poimenova-
li »onesnaževanje in promet« in jo v obliki šestega faktorja shranili za na-
daljnjo statistično analizo.
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119