Page 115 - Lesjak, Miha. 2018. Velike športne prireditve in turizem: Teoretični in raziskovalni vidik merjenja vplivov velike športne prireditve. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 115
Analiza turističnega vidika
vpliva na EuroBasket 2013
Izvedba velike športne prireditve močno vpliva na državno gospodarstvo
in ključne gospodarske sektorje (ekonomski vplivi), družbeno stanje in
kulturo (družbeno-kulturni vplivi) ter zaradi posegov v okolje (gradnja
in obnova športne infrastrukture, posegi v drugo pomožno in osnovno
infrastrukturo) tudi na naravne vire (okoljski vplivi). Poleg tega organi-
zacija velike športne prireditve vpliva še na podobo države in nenazadnje
pripomore k večji globalni konkurenčnosti države. Organizacija velikih
svetovno znanih športnih prireditev zato postaja pomembno orodje za
boljše rezultate na področju turističnih statistik in posledično možnost
za doseganje pozitivnih ekonomskih kazalnikov držav gostiteljic. Števil-
ne države in mesta zato tekmujejo za organizacijo velikih športnih prire-
ditev, ki ob odgovorni organizaciji in ustrezni gradnji nove infrastruktu-
re obetajo gospodarsko rast in omogočajo dodatne promocijske koristi ter
prispevajo k hitrejšemu razvoju turizma.
Organizacija velike športne prireditve ne ustvarja le pozitivnih učin-
kov, ampak s sabo prinaša tudi negativne ekonomske, družbeno-kulturne
in okoljske učinke ter močno vpliva tudi na prihodnost turističnega ra-
zvoja destinacije gostiteljice. Zaradi ustvarjenih različnih vplivov je pot-
reba po skupnem odločanju in predvsem upoštevanju stališč vključenih
deležnikov nujna in jo organizatorji velikih športnih prireditev nikakor
ne smejo spregledati. Deležniki, ki sodelujejo pri organizaciji velike špor-
tne prireditve zaradi poznavanja kulture, ekonomskega in naravnega oko-
lja s svojimi predlogi in (pro)aktivnim vključevanjem predstavljajo neke
vrste osnovni okvir za trajnostno organizacijo velike športne prireditve.
vpliva na EuroBasket 2013
Izvedba velike športne prireditve močno vpliva na državno gospodarstvo
in ključne gospodarske sektorje (ekonomski vplivi), družbeno stanje in
kulturo (družbeno-kulturni vplivi) ter zaradi posegov v okolje (gradnja
in obnova športne infrastrukture, posegi v drugo pomožno in osnovno
infrastrukturo) tudi na naravne vire (okoljski vplivi). Poleg tega organi-
zacija velike športne prireditve vpliva še na podobo države in nenazadnje
pripomore k večji globalni konkurenčnosti države. Organizacija velikih
svetovno znanih športnih prireditev zato postaja pomembno orodje za
boljše rezultate na področju turističnih statistik in posledično možnost
za doseganje pozitivnih ekonomskih kazalnikov držav gostiteljic. Števil-
ne države in mesta zato tekmujejo za organizacijo velikih športnih prire-
ditev, ki ob odgovorni organizaciji in ustrezni gradnji nove infrastruktu-
re obetajo gospodarsko rast in omogočajo dodatne promocijske koristi ter
prispevajo k hitrejšemu razvoju turizma.
Organizacija velike športne prireditve ne ustvarja le pozitivnih učin-
kov, ampak s sabo prinaša tudi negativne ekonomske, družbeno-kulturne
in okoljske učinke ter močno vpliva tudi na prihodnost turističnega ra-
zvoja destinacije gostiteljice. Zaradi ustvarjenih različnih vplivov je pot-
reba po skupnem odločanju in predvsem upoštevanju stališč vključenih
deležnikov nujna in jo organizatorji velikih športnih prireditev nikakor
ne smejo spregledati. Deležniki, ki sodelujejo pri organizaciji velike špor-
tne prireditve zaradi poznavanja kulture, ekonomskega in naravnega oko-
lja s svojimi predlogi in (pro)aktivnim vključevanjem predstavljajo neke
vrste osnovni okvir za trajnostno organizacijo velike športne prireditve.