Page 116 - Lesjak, Miha. 2018. Velike športne prireditve in turizem: Teoretični in raziskovalni vidik merjenja vplivov velike športne prireditve. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 116
Velike športne prireditve in turizem
Turistični promet velikih športnih prireditev
Prav zaradi pomena trajnostnega turističnega razvoja smo dodatno iz-
merili še izbrane indikatorje turističnih vplivov organizacije velike špor-
tne prireditve EuroBasket 2013 v MOK. Raziskovalne študije s področ-
ja organizacije velikih športnih prireditev za merjenje turističnih vplivov
pogosto uporabljajo različne indikatorje. Največkrat uporabljeni indika-
torji so, da velika športna prireditev s svojo organizacijo v državo gosti-
teljico privabi množice novih obiskovalcev in s tem vpliva na potencial
razvoja določenih vrst turizma, poveča medijsko izpostavljenost v času
organizacije velike športne prireditve, ki zaradi povečanega pojavljanja v
svetovnih medijih ob trajnostni in odgovorni organizaciji prispeva k pre-
poznavnosti in mednarodnem ugledu destinacije gostiteljice (Bowdin et
116 al., 2002; Chalip, 2007; Green, 2007; Hall, Allen, O’Toole, McDonnell
in Harris, 2007).
V sklopu merjenja turističnih indikatorjev smo anketirane spraševa-
li po zaznanih turističnih vplivih organizacije velike športne prireditve
EuroBasket 2013 v MOK. Na petstopenjski lestvici smo z vprašanjem:
»Prosim vas, da na lestvici od 1 do 5 (1 – sploh se ne strinjam, 5 – popol-
noma se strinjam) ocenite veliko športno prireditev EuroBasket 2013«
ugotavljali vplive turizma organizacije velike športne prireditve EuroBa-
sket 2013.
Vplive turizma organizacije velike športne prireditve EuroBasket
2013 so opredelile naslednje na podlagi teorije in upoštevanja specifične-
ga okolja zbiranja podatkov izbrane trditve:
– EuroBasket 2013 je povečal obisk števila tujih obiskovalcev,
– EuroBasket 2013 je povečal prepoznavnost MOK kot destinacije
športnega turizma,
– EuroBasket 2013 je okrepil mednarodni ugled MOK,
– EuroBasket 2013 je bil ustrezno organiziran.
V nadaljevanju poglavja smo predstavili opisne statistike (aritmetič-
na sredina, standardni odklon in koeficiente asimetrije in sploščenosti)
turističnih vplivov ter z uporabo Pearsonovega koeficienta ugotovili po-
vezanost izbranih indikatorjev turističnih vplivov organizacije velike
športne prireditve EuroBasket 2013 v MOK. Z uporabo Cronbachove-
ga alfa koeficienta smo preverili še zanesljivost merskega instrumenta.
Na podlagi rezultatov smo opravili tudi faktorsko analizo področja tu-
rističnih vplivov organizacije velike športne prireditve EuroBasket 2013
v MOK.
Turistični promet velikih športnih prireditev
Prav zaradi pomena trajnostnega turističnega razvoja smo dodatno iz-
merili še izbrane indikatorje turističnih vplivov organizacije velike špor-
tne prireditve EuroBasket 2013 v MOK. Raziskovalne študije s področ-
ja organizacije velikih športnih prireditev za merjenje turističnih vplivov
pogosto uporabljajo različne indikatorje. Največkrat uporabljeni indika-
torji so, da velika športna prireditev s svojo organizacijo v državo gosti-
teljico privabi množice novih obiskovalcev in s tem vpliva na potencial
razvoja določenih vrst turizma, poveča medijsko izpostavljenost v času
organizacije velike športne prireditve, ki zaradi povečanega pojavljanja v
svetovnih medijih ob trajnostni in odgovorni organizaciji prispeva k pre-
poznavnosti in mednarodnem ugledu destinacije gostiteljice (Bowdin et
116 al., 2002; Chalip, 2007; Green, 2007; Hall, Allen, O’Toole, McDonnell
in Harris, 2007).
V sklopu merjenja turističnih indikatorjev smo anketirane spraševa-
li po zaznanih turističnih vplivih organizacije velike športne prireditve
EuroBasket 2013 v MOK. Na petstopenjski lestvici smo z vprašanjem:
»Prosim vas, da na lestvici od 1 do 5 (1 – sploh se ne strinjam, 5 – popol-
noma se strinjam) ocenite veliko športno prireditev EuroBasket 2013«
ugotavljali vplive turizma organizacije velike športne prireditve EuroBa-
sket 2013.
Vplive turizma organizacije velike športne prireditve EuroBasket
2013 so opredelile naslednje na podlagi teorije in upoštevanja specifične-
ga okolja zbiranja podatkov izbrane trditve:
– EuroBasket 2013 je povečal obisk števila tujih obiskovalcev,
– EuroBasket 2013 je povečal prepoznavnost MOK kot destinacije
športnega turizma,
– EuroBasket 2013 je okrepil mednarodni ugled MOK,
– EuroBasket 2013 je bil ustrezno organiziran.
V nadaljevanju poglavja smo predstavili opisne statistike (aritmetič-
na sredina, standardni odklon in koeficiente asimetrije in sploščenosti)
turističnih vplivov ter z uporabo Pearsonovega koeficienta ugotovili po-
vezanost izbranih indikatorjev turističnih vplivov organizacije velike
športne prireditve EuroBasket 2013 v MOK. Z uporabo Cronbachove-
ga alfa koeficienta smo preverili še zanesljivost merskega instrumenta.
Na podlagi rezultatov smo opravili tudi faktorsko analizo področja tu-
rističnih vplivov organizacije velike športne prireditve EuroBasket 2013
v MOK.