Page 117 - Lesjak, Miha. 2018. Velike športne prireditve in turizem: Teoretični in raziskovalni vidik merjenja vplivov velike športne prireditve. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 117
Analiza turističnega vidika vpliva na EuroBasket 2013 117
Opisne statistike »turističnih vplivov« EuroBasket 2013
Pred pripravo faktorja področja turističnih vplivov organizacije veli-
ke športne prireditve EuroBasket 2013 smo najprej pregledali porazde-
litev vseh štirih izbranih indikatorjev. Na prvi indikator, da je Euro-
Basket 2013 povečal obisk števila tujih obiskovalcev, so anketirani na
petstopenjski lestvici odgovorili z aritmetično sredino 4,44 in standar-
dnim odklonom 0,720. Odgovori nakazujejo na močno strinjanje z indi-
katorjem povečanega obiska števila tujih obiskovalcev in potrjujejo dej-
stvo, da je EuroBasket 2013 predstavljal glavni razlog prihoda številnih
mednarodnih turistov, ki so v MOK prišli z motivom podpore njihovih
športnikov. Aritmetična sredina indikatorja, da je EuroBasket 2013 po-
večal prepoznavnost MOK kot destinacije športnega turizma, znaša 3,90
s standardnim odklonom 0,982 in prav tako nakazuje na strinjanje anke-
tiranih o povečanju prepoznavnosti MOK kot destinacije športnega tu-
rizma. Organizacija velike športne prireditve s svojo medijsko pokritostjo
in različnimi promocijskimi akcijami vsekakor vpliva na prepoznavnost
destinacije. Obnova oz. gradnja nove športno-rekreacijske infrastrukture
in pridobljeno znanje za organizacijo športnih prireditev pa posledično
vpliva na še hitrejši razvoj športnega in prireditvenega turizma.
Anketirani so na tretji indikator (EuroBasket 2013 je okrepil medna-
rodni ugled MOK) na petstopenjski lestvici odgovorili z aritmetično sre-
dino 3,80 s standardnim odklonom 1,039. Na podlagi tega lahko ugoto-
vimo, da se z omenjenim indikatorjem anketirani v veliki meri strinjajo
in ocenjujejo, da je zaradi dobre organizacije velike športne prireditve Eu-
roBasket 2013 in s tem pozitivnih medijskih poročanj to okrepilo ugled
MOK in pozitivno vplivalo na razvoj turizma. To lahko potrdimo tudi
za četrti indikator (EuroBasket 2013 je bil ustrezno organiziran), kjer so
anketirani odgovorili z aritmetično sredino 4,05 in standardnim odklo-
nom 0,905. Visoko strinjanje anketiranih pomeni, da so bili z organiza-
cijo zadovoljni in tako zaključimo, da je tudi zaradi ustrezne organizaci-
je EuroBasket 2013 pomenil pomemben dejavnik v razvoju športnega in
prireditvenega turizma MOK.
Poleg aritmetične sredine ter standardnih odklonov področja turi-
stičnih vplivov organizacije velike športne prireditve EuroBasket 2013
smo v nadaljevanju preverili še koeficiente asimetrije in sploščenosti. Koe-
ficienti asimetrije segajo od -1,511 do -0,729 in nakazujejo na porazdelitev,
ki se giblje asimetrično v levo oz. opažamo negativno asimetrijo obravna-
vanih indikatorjev. Koeficienti sploščenosti segajo od 3,216 do 0,007. Po-
dobno kot pri koeficientu asimetrije tudi koeficient sploščenosti za indi-
kator, da je EuroBasket 2013 povečal obisk števila tujih obiskovalcev, z
Opisne statistike »turističnih vplivov« EuroBasket 2013
Pred pripravo faktorja področja turističnih vplivov organizacije veli-
ke športne prireditve EuroBasket 2013 smo najprej pregledali porazde-
litev vseh štirih izbranih indikatorjev. Na prvi indikator, da je Euro-
Basket 2013 povečal obisk števila tujih obiskovalcev, so anketirani na
petstopenjski lestvici odgovorili z aritmetično sredino 4,44 in standar-
dnim odklonom 0,720. Odgovori nakazujejo na močno strinjanje z indi-
katorjem povečanega obiska števila tujih obiskovalcev in potrjujejo dej-
stvo, da je EuroBasket 2013 predstavljal glavni razlog prihoda številnih
mednarodnih turistov, ki so v MOK prišli z motivom podpore njihovih
športnikov. Aritmetična sredina indikatorja, da je EuroBasket 2013 po-
večal prepoznavnost MOK kot destinacije športnega turizma, znaša 3,90
s standardnim odklonom 0,982 in prav tako nakazuje na strinjanje anke-
tiranih o povečanju prepoznavnosti MOK kot destinacije športnega tu-
rizma. Organizacija velike športne prireditve s svojo medijsko pokritostjo
in različnimi promocijskimi akcijami vsekakor vpliva na prepoznavnost
destinacije. Obnova oz. gradnja nove športno-rekreacijske infrastrukture
in pridobljeno znanje za organizacijo športnih prireditev pa posledično
vpliva na še hitrejši razvoj športnega in prireditvenega turizma.
Anketirani so na tretji indikator (EuroBasket 2013 je okrepil medna-
rodni ugled MOK) na petstopenjski lestvici odgovorili z aritmetično sre-
dino 3,80 s standardnim odklonom 1,039. Na podlagi tega lahko ugoto-
vimo, da se z omenjenim indikatorjem anketirani v veliki meri strinjajo
in ocenjujejo, da je zaradi dobre organizacije velike športne prireditve Eu-
roBasket 2013 in s tem pozitivnih medijskih poročanj to okrepilo ugled
MOK in pozitivno vplivalo na razvoj turizma. To lahko potrdimo tudi
za četrti indikator (EuroBasket 2013 je bil ustrezno organiziran), kjer so
anketirani odgovorili z aritmetično sredino 4,05 in standardnim odklo-
nom 0,905. Visoko strinjanje anketiranih pomeni, da so bili z organiza-
cijo zadovoljni in tako zaključimo, da je tudi zaradi ustrezne organizaci-
je EuroBasket 2013 pomenil pomemben dejavnik v razvoju športnega in
prireditvenega turizma MOK.
Poleg aritmetične sredine ter standardnih odklonov področja turi-
stičnih vplivov organizacije velike športne prireditve EuroBasket 2013
smo v nadaljevanju preverili še koeficiente asimetrije in sploščenosti. Koe-
ficienti asimetrije segajo od -1,511 do -0,729 in nakazujejo na porazdelitev,
ki se giblje asimetrično v levo oz. opažamo negativno asimetrijo obravna-
vanih indikatorjev. Koeficienti sploščenosti segajo od 3,216 do 0,007. Po-
dobno kot pri koeficientu asimetrije tudi koeficient sploščenosti za indi-
kator, da je EuroBasket 2013 povečal obisk števila tujih obiskovalcev, z