Page 29 - Lesjak, Miha. 2018. Velike športne prireditve in turizem: Teoretični in raziskovalni vidik merjenja vplivov velike športne prireditve. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 29
Šport in turizem 29

državi in predvsem destinaciji gostiteljici (Fourie in Santana - Gallego,
2011, str. 1365). Profesionalizacija športa z organiziranimi športnimi tek-
movanji lahko oblikuje turistično ponudbo destinacije in ključno vpliva
na turistični promet. Hkrati močno vpliva tudi na oblikovanje podobe in
kulture destinacije (Hinch in Higham, 2001).

Šport in turizem imata poleg gospodarskega pomena tudi pomembne
družbene vplive in interese, ki so vidni v večjem razumevanju različnih
kultur, življenjskih slogov, tradicij, v spodbujanju miru in dobrih odno-
sov med narodi, motivaciji in navdihu za mladino ter ustvarjanju zaba-
ve in dobre volje za ogromne množice ljudi (UNWTO, 2004). Povezova-
nje športa in zabave na podlagi potreb številnih uporabnikov modernih
športnih storitev in udeležencev športnih prireditev je razlog za sodoben
izraz oz. izpeljanko besed šport (sport) in zabava (entertainment) imeno-
van »sportainment«. Izraz »sportainment«, ki ga je težko posloveniti, je
tako skupni rezultat ločenih realnosti, ki v prvotni obliki nista več zado-
voljevali pričakovanj uporabnikov športnih storitev (Goldman in Johns,
2009).

Šport predstavlja pomembno dejavnost turističnega sektorja, turi-
zem in potovanja pa sta temeljno povezana s številnimi oblikami športa
(Hinch in Higham, 2011). Bartoluci (2007) na podlagi opravljenih razi-
skav na področju športa in turizma ugotavlja, da je šport pomemben fak-
tor razvoja sodobnega turizma, del »trendovskih« počitnic posameznika
in ključen generator dodatnih ekonomskih vrednosti v turizmu. Zaradi
močne vloge športa v času potovanja in počitnic lahko v določeni literatu-
ri celo zasledimo izraz »Sportcations« oz. slovensko »športčitnice«, iz-
peljanko iz besed sport (šport) in vacation (počitnice), ki predstavlja mo-
čan vpliv športnih aktivnosti v času počitnic oz. potovanja posameznika.

Hiter razvoj športnega in turističnega sektorja kot globalnih družbe-
nih pojavov je obema omogočil status močnega akterja globalnega gospo-
darstva (Hinch in Higham, 2004). Želja ljudi po potovanju z namenom
aktivnega preživljanja prostega časa in sodelovanja v športu ter obisko-
vanja in aktivni udeležbi različnih športnih prireditev in ostalih tekmo-
vanj obstaja že od antičnih olimpijskih iger. Že stoletja je tako šport glav-
ni motiv turistov za številna potovanja. Ni torej presenečenje, da je ena
izmed pomembnih oblik turizma tudi športni turizem. Ta postaja eden
največjih in najhitreje rastočih segmentov turističnega sektorja in zaradi
svojih vplivov močno prispeva k doseganju omembe vrednih statistik na
področju potrošnje in števila turistov v svetovnem merilu.

V naslednjem podpoglavju bomo podrobneje opredelili vrsto turiz-
ma imenovano športni turizem.
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34