Page 33 - Biloslavo, Roberto, Rusjan, Roland. 2018. Strateške dualnosti v teoriji in praksi managementa. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 33
Identifikacija dualnosti na področju managementa 33

Analiza in interpretacija podatkov v prvem delu raziskave
Po dokončanem procesu zbiranja in urejanja podatkov v okviru prve-
ga dela raziskave smo v nadaljevanju pridobljene podatke analizirali. V
prilogi 1 je prikazana analiza identifikacije organizacijskih dualnosti na
osnovi vzorca 72 člankov.

V nadaljevanju smo izvedli analizo podatkov znotraj drugega dela
raziskave. Pri tem smo kot osnovo za analizo preučili vzorec 256 člankov.
V prilogi 2 je prikazana analiza za teoretično podporo identificiranih du-
alnosti v prejšnjem koraku raziskave.

V prvem delu raziskave smo na podlagi temeljite analize 72 člankov
identificirali 21 organizacijskih dualnosti.

Te dualnosti so naslednje:
– notranji nasproti zunanji viri sredstev (angl. Internal vs. Exter-

nal resources),
– načrtovana nasproti vznikajoča strategija (angl. Deliberate vs.

Emergent),
– stabilnost nasproti spremembe (angl. Stability vs. Change),
– tekmovalnost nasproti sodelovalnost (angl. Competition vs. Col-

laboration),
– centralizacija nasproti decentralizacija (angl. Centralisation vs.

Decentralisation),
– izrabljanje nasproti raziskovanje (angl. Exploitation vs. Explora-

tion),
– stroški nasproti diferenciacija (angl. Low cost vs. Differentiation),
– funkcijska nasproti procesna struktura (angl. Vertical functions

vs. Horizontal processes),
– profit nasproti družbena odgovornost (angl. Profitability vs. Re-

sponsibility),
– lokalni nasproti globalni trg (angl. Local customisation vs. Global

standardisation),
– kratkoročnost nasproti dolgoročnost (angl. Short term vs. Long

term),
– enovita kultura nasproti subkulture (angl. Uniform vs. Diverse),
– zunanji nasproti notranji dejavniki motivacije (angl. Extrinsic vs.

Intrinsic motivators),
– učinkovitost nasproti fleksibilnost (angl. Efficiency vs. Flexibility),
– programi nasproti temeljne zmožnosti (angl. Markets vs. Inter-

nal competencies),
– osredotočenost nasproti diverzifikacija (angl. Focus vs. Diversifi-

cation),
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38