Page 307 - Kotnik, Vlado. 2018. Medijske etnografije: K antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 307
nekoč med slovenskimi youtuberji ...

Slika 37: Uporabniška predelava akademske krilatice o YouTubu kot participatorni kulturi
Vir: https://www.youtube.com/watch?v=nQCCHQv6g_s (zajem zaslonske slike:
V. Kotnik)
nakazujejo smer razvoja YouTuba kot medijske industrije. Čeprav se je plat-
forma, ki uporabnikom omogoča neposredno participacijo v medijski pro-
dukciji in distribuciji, skozi svoje razvojne faze doslej že nekajkrat spre-
menila in nadgradila, YouTube ostaja sinonim za internetne procese, s
pomočjo katerih je sleherni uporabnik lahko amaterski producent, čigar
izdelki se enakovredno kosajo z izdelki profesionalcev za youtubersko po-
zornost v medijski industriji. Opisu tega procesa naj bi ustrezal izraz »par-
ticipatorna kultura«. Koncept participatorne kulture je ponudil ameriški
raziskovalec medijev Henry Jenkins in je odtlej obveljal za prepričljivo ob-
ravnavo YouTuba kot platforme. S tem izrazom se je pred leti nakazoval fu-
turizem medijske industrije in družbe nasploh, v kateri participatorna kul-
tura nastopa kot antiteza potrošniške kulture. Za razliko od slednje naj bi
participatorna kultura depasivizirala potrošnika, ga iztrgala konzumeriz-
mu kapitalističnega sistema in posameznike vabila, da zavzamejo aktivno
vlogo v produkciji, diseminaciji in interpretaciji kulturnih dobrin (Jenkins
2006). Čeprav se je izraz uveljavil pretežno za opis kroženja medijskih
izdelkov, sam koncept vsebuje družbene aspekte medijske in drugovrst-

307
   302   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312