Page 60 - Kotnik, Vlado. 2018. Medijske etnografije: K antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 60
medijske etnografije: k antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja
Tabela 3: Število gledalcev neposrednih prenosov finalnih voženj slalomskih tekem
Prenos 2. teka* Moški slalom Ženski slalom Moški slalom Moški slalom
Kranjska Gora Maribor Wengen Kitzbüchel
Sezona
245.230 418.860 477.930 486.880
2001/02 467.250 422.394 319.599 409.311
2002/03 278.481 226.149 261.660 265.398
2003/04 311.330 364.810 187.180 278.860
2004/05 129.880 315.150 246.390 202.460
2005/06 162.350 148.980
2006/07 202.460 /** /*** 187.180
2007/08 222.445 217.740 183.360 205.036
2008/09 259.196 179.890
Poudariti velja, da je gornjo tabelo z navedbami števila gledalcev tre-
ba imeti za ilustrativno, saj na tem mestu zaradi preobilice podatkov ne
moremo navedenih rezultatov gledanosti primerjati z neposrednimi pre-
nosi drugih smučarskih disciplin ali prenosi na drugih prizoriščih te-
kem za svetovni pokal v alpskem smučanju, torej skozi sinhroni in dia-
hroni niz. Prav tako bi bilo treba omenjene rezultate gledanosti presojati
kontekstualno, in sicer tako skozi potencialne korelacije med navedenimi
prenosi tekem z drugimi oddajami s športno vsebino v okviru istega dne,
skozi celotno programsko strukturo programa posameznega dne, skozi
razmerje v gledanosti med športnimi in nešportnimi oddajami znotraj is-
tega programa, kakor tudi skozi interpretacijo deleža gledanosti glede na
deleže gledanosti oddaj na drugih kanalih v istem času. V grobem pa lah-
ko rečemo, da navedene številke o gledalcih prenosov omenjene prenose
tekem uvrščajo v višji rang gledanosti prenosov tekem za svetovni pokal
v alpskem smučanju v navedenih letih, a znatno nižji v primerjavi s pre-
* Za lažjo primerljivost so v tabeli izbrani samo primeri prenosov finalnih voženj, ki
sicer v povprečju beležijo večje število televizijskih gledalcev, kar gre lahko pripisa-
ti v manjši meri samemu terminu zgodnjega popoldneva, v večji meri pa predvsem
dramaturški zakonitosti tekmovanja, ki odločitve o zmagovalcu in končne rezultate
priskrbi za konec.
** Tekma je zaradi pomanjkanja snega bila izvedena v Kranjski Gori. Finalno vožn-
jo slaloma si je ogledalo. 234.930 gledalcev (Vir: Silva Miklavčič, »Skiing Sports
2006/07 – Audience Research«, TV Slovenija).
*** Tekma je zaradi slabega vremena odpadla.
60
Tabela 3: Število gledalcev neposrednih prenosov finalnih voženj slalomskih tekem
Prenos 2. teka* Moški slalom Ženski slalom Moški slalom Moški slalom
Kranjska Gora Maribor Wengen Kitzbüchel
Sezona
245.230 418.860 477.930 486.880
2001/02 467.250 422.394 319.599 409.311
2002/03 278.481 226.149 261.660 265.398
2003/04 311.330 364.810 187.180 278.860
2004/05 129.880 315.150 246.390 202.460
2005/06 162.350 148.980
2006/07 202.460 /** /*** 187.180
2007/08 222.445 217.740 183.360 205.036
2008/09 259.196 179.890
Poudariti velja, da je gornjo tabelo z navedbami števila gledalcev tre-
ba imeti za ilustrativno, saj na tem mestu zaradi preobilice podatkov ne
moremo navedenih rezultatov gledanosti primerjati z neposrednimi pre-
nosi drugih smučarskih disciplin ali prenosi na drugih prizoriščih te-
kem za svetovni pokal v alpskem smučanju, torej skozi sinhroni in dia-
hroni niz. Prav tako bi bilo treba omenjene rezultate gledanosti presojati
kontekstualno, in sicer tako skozi potencialne korelacije med navedenimi
prenosi tekem z drugimi oddajami s športno vsebino v okviru istega dne,
skozi celotno programsko strukturo programa posameznega dne, skozi
razmerje v gledanosti med športnimi in nešportnimi oddajami znotraj is-
tega programa, kakor tudi skozi interpretacijo deleža gledanosti glede na
deleže gledanosti oddaj na drugih kanalih v istem času. V grobem pa lah-
ko rečemo, da navedene številke o gledalcih prenosov omenjene prenose
tekem uvrščajo v višji rang gledanosti prenosov tekem za svetovni pokal
v alpskem smučanju v navedenih letih, a znatno nižji v primerjavi s pre-
* Za lažjo primerljivost so v tabeli izbrani samo primeri prenosov finalnih voženj, ki
sicer v povprečju beležijo večje število televizijskih gledalcev, kar gre lahko pripisa-
ti v manjši meri samemu terminu zgodnjega popoldneva, v večji meri pa predvsem
dramaturški zakonitosti tekmovanja, ki odločitve o zmagovalcu in končne rezultate
priskrbi za konec.
** Tekma je zaradi pomanjkanja snega bila izvedena v Kranjski Gori. Finalno vožn-
jo slaloma si je ogledalo. 234.930 gledalcev (Vir: Silva Miklavčič, »Skiing Sports
2006/07 – Audience Research«, TV Slovenija).
*** Tekma je zaradi slabega vremena odpadla.
60