Page 66 - Kukanja, Marko (ur.). 2019. Trajnostno upravljanje s turistično destinacijo Mediteranska Slovenija. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 66
ko Kukanja

Preglednica 2.5 Nadaljevanje s prejšnje strani

Koraki Aktivnosti

6 Zbiranje in vnašanje Zbiranje podatkov in dokazil omogocˇa oblikovanje preli-

podatkov minarne informacije o trajnostni naravnanosti destinacije.

7 Oddaja porocˇila in Dokumentoma se doda še analiza anket ter dokazilo o
zahtevka za presojo podpisu t. i. Zelene politike.

8 Priprava akcijskega Priprava nacˇrta ukrepov temelji na zbranih podatkih, nu-
nacˇrta mericˇni oceni in komentarjih ocenjevalca. V nacˇrtu se
podrobno opredeli ukrepe, cˇasovni okvir, financˇni okvir
ter odgovorne osebe.

9 Opredelitev edin- Opredelitev lokalnega znacˇaja in zelene edinstvene pro-
stvene prodajne dajne znacˇilnosti (angl. Unique Selling Proposition – .usp)
znacˇilnosti

10 Oddaja zakljucˇnega Oddaja porocˇila in zahtevka za terenski obisk ocenjeval-

66 porocˇila cev, na katerem poteka preverjanje zbranih podatkov in

ogled zelenih tocˇk.

11 Uresnicˇitev ukrepov Uresnicˇevanje ukrepov in ponovna presoja potekata v
in ponovna presoja obdobju med 24 in 36 meseci po pridobitvi znaka. V vme-
snem obdobju destinacije uresnicˇujejo sprejeti nacˇrt
ukrepov.

Opombe Povzeto po GoodPlace (www.lab-goodplace.com) in Novak idr. (2015).

Po izvedeni pilotni fazi je bilo namrecˇ ugotovljeno, da so nekateri
podatki že dolocˇeni na nacionalni ravni in jih ni mogocˇe spreminja-
ti. Posledicˇno je za indikatorje, kjer je mogocˇe podatke spreminjati,
potrebno navesti tudi vir, da lahko presojevalec preveri verodostoj-
nost navedenega. Kljucˇna prednost tovrstnega pristopa je v enostav-
ni izvedbi benchmarkinga med posameznimi destinacijami. Desti-
nacije se skladno z metodologijo ocenjujejo periodicˇno (na vsaka tri
leta), letno pa se izda porocˇilo o njihovem trajnostnem udejstvova-
nju in napredku. Porocˇila služijo tudi sto pri pripravi promocijskih
aktivnosti, ki temeljijo na promociji Slovenije kot zelene destinacije.
Na nivoju turisticˇnih ponudnikov je pridobitev znaka Slovenia Gre-
en omogocˇena tudi tistim certificiranim ponudnikom, ki izpolnju-
jejo kriterije oz. so nosilci znakov eu marjetica, Green Globe, Green
Key, Travelife, TourCert, Bio Hotels in EcoCamping (Apih in Ramos,
2018).

Konzorcij Slovenia Green

zsst uvaja sistematicˇni pristop na podrocˇju trajnostnega delovanja,
zaradi cˇesar je bil s ciljem povezanega in usklajenega delovanja vseh
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71