Page 71 - Kukanja, Marko (ur.). 2019. Trajnostno upravljanje s turistično destinacijo Mediteranska Slovenija. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 71
Trajnostno upravljanje z destinacijo
Preglednica 2.6 Nadaljevanje s prejšnje strani
Podrocˇje/indikator za destinacije (1) Indikator za ponudnike (1)
2.d Destinacija spremlja po- Da/ne, Podjetje je seznanjeno z Da/ne,
priloži-
zitivne in negativne vplive priloži- nacˇrtom upravljanja s tu- te do-
kazilo
turizma na ekosisteme, na- te do- risticˇnim obiskom, ki ga je
ravne znamenitosti, floro kazilo sprejela destinacija in ga
in favno ter njihove habita- upošteva pri razvoju turi-
te. Skladno s tem ima spre- sticˇne ponudbe.
jet nacˇrt upravljana s turi-
sticˇnim obiskom.
2.e Destinacija v skladu z lo- Da/ne, Podjetje sledi lokalni, na- Da/ne,
kalno, nacionalno in med- priloži- cionalni in mednarodni priloži-
narodno zakonodajo in te do- zakonodaji in konvenci- te do-
konvencijami ucˇinkovito kazilo jam, ki regulirajo nabira- kazilo
regulira nabiranje, lovlje-
nje, razstavljanje in proda- nje, lovljenje, razstavljanje 71
jo divjih živali ter rastlin. in prodajo divjih živali ter
rastlin.
2.f Obiskovalci so seznanjeni Da/ne, Podjetje aktivno promovira Da/ne,
z bistvenimi vidiki trajno- priloži- svojo trajnostno usmerje- priloži-
sti, kot so naravni, okoljski, te do- nost ter pomen trajnostne- te do-
kulturni in družbeni vidik. kazilo ga turisticˇnega razvoja. kazilo
Obiskovalci razumejo po-
men svoje vloge pri tem.
2.g Interpretativne informaci- Da/ne,
je ob naravnih in kulturnih priloži-
znamenitostih so tocˇne, te do-
nezavajajocˇe in spoštljive kazilo
do razlicˇnih kultur in nji-
hovih vrednot. Destinacija
jih oblikuje v sodelovanju z
lokalno skupnostjo. Na vo-
ljo so v vecˇ jezikih (glede
na najpogostejše emitivne
države).
Nadaljevanje na naslednji strani
nih ponudnikov smiselno vkljucˇiti tudi predstavnike odlocˇeval-
cev ter tako dosecˇi cˇim širši konsenz o pomenu trajnostnega
razvoja.
Zeleni koordinator lahko usklajuje delo vecˇ zelenih ekip.
• Dolocˇite vloge in odgovornosti. Prvi podkorak predstavlja infor-
miranje potencialnih cˇlanov ekipe ter vabilo na informativno
delavnico ali sestanek. Slušatelje seznanimo s filozofijo trajno-
sti, pristopi k trajnostnem upravljanju, postopkom certificira-
Preglednica 2.6 Nadaljevanje s prejšnje strani
Podrocˇje/indikator za destinacije (1) Indikator za ponudnike (1)
2.d Destinacija spremlja po- Da/ne, Podjetje je seznanjeno z Da/ne,
priloži-
zitivne in negativne vplive priloži- nacˇrtom upravljanja s tu- te do-
kazilo
turizma na ekosisteme, na- te do- risticˇnim obiskom, ki ga je
ravne znamenitosti, floro kazilo sprejela destinacija in ga
in favno ter njihove habita- upošteva pri razvoju turi-
te. Skladno s tem ima spre- sticˇne ponudbe.
jet nacˇrt upravljana s turi-
sticˇnim obiskom.
2.e Destinacija v skladu z lo- Da/ne, Podjetje sledi lokalni, na- Da/ne,
kalno, nacionalno in med- priloži- cionalni in mednarodni priloži-
narodno zakonodajo in te do- zakonodaji in konvenci- te do-
konvencijami ucˇinkovito kazilo jam, ki regulirajo nabira- kazilo
regulira nabiranje, lovlje-
nje, razstavljanje in proda- nje, lovljenje, razstavljanje 71
jo divjih živali ter rastlin. in prodajo divjih živali ter
rastlin.
2.f Obiskovalci so seznanjeni Da/ne, Podjetje aktivno promovira Da/ne,
z bistvenimi vidiki trajno- priloži- svojo trajnostno usmerje- priloži-
sti, kot so naravni, okoljski, te do- nost ter pomen trajnostne- te do-
kulturni in družbeni vidik. kazilo ga turisticˇnega razvoja. kazilo
Obiskovalci razumejo po-
men svoje vloge pri tem.
2.g Interpretativne informaci- Da/ne,
je ob naravnih in kulturnih priloži-
znamenitostih so tocˇne, te do-
nezavajajocˇe in spoštljive kazilo
do razlicˇnih kultur in nji-
hovih vrednot. Destinacija
jih oblikuje v sodelovanju z
lokalno skupnostjo. Na vo-
ljo so v vecˇ jezikih (glede
na najpogostejše emitivne
države).
Nadaljevanje na naslednji strani
nih ponudnikov smiselno vkljucˇiti tudi predstavnike odlocˇeval-
cev ter tako dosecˇi cˇim širši konsenz o pomenu trajnostnega
razvoja.
Zeleni koordinator lahko usklajuje delo vecˇ zelenih ekip.
• Dolocˇite vloge in odgovornosti. Prvi podkorak predstavlja infor-
miranje potencialnih cˇlanov ekipe ter vabilo na informativno
delavnico ali sestanek. Slušatelje seznanimo s filozofijo trajno-
sti, pristopi k trajnostnem upravljanju, postopkom certificira-