Page 68 - Kukanja, Marko (ur.). 2019. Trajnostno upravljanje s turistično destinacijo Mediteranska Slovenija. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 68
Marko Kukanja
cˇevanega obmocˇja. Ob tem velja izpostaviti, da predloga okoljskega
znaka, v trženjskem pomenu, nismo oblikovali. Nov, poenostavljen
pristop ne predstavlja konkurence obstojecˇemu nacionalnemu cer-
tifikacijskemu programu, temvecˇ ga, v smislu implementacije traj-
nostnih nacˇel in aktivnosti na specificˇnem geografskem obmocˇju,
smiselno dopolnjuje.
V prvem koraku smo opredelili kljucˇni ciljni skupini deležnikov v
turizmu. Prvo skupino sestavljajo turisticˇni ponudniki, ki so v ne-
posredni interakciji z gosti oz. s turisti, medtem ko so v drugi t. i.
nosilci odlocˇanja. Slednji niso v neposrednem stiku z gosti, vendar
pomembno vplivajo na razvoj in implementacijo turisticˇnih strate-
gij, raziskav in nacˇrtovanja (obe skupini podrobneje predstavljamo
v nadaljevanju). S tovrstnim pristopom želimo pristopiti k obravna-
68 vi kljucˇnih deležnikov v turizmu, ki s svojim delovanjem pomembno
vplivajo na trajnostni razvoj regije.
Prva skupina – neposredna interakcija z gosti:
• destinacije (obcˇine ali regije),
• zavarovana obmocˇja (kopenska in morska),
• ponudniki nastanitev,
• ponudniki storitev prehrambnega gostinstva,
• potovalne agencije in organizatorji potovanj ter ponudniki s
turizmom povezanih dejavnosti (animacija, transport, športne
aktivnosti itd).
Druga skupina – odlocˇevalci:
• državne in druge uradne službe, ki delujejo na obmocˇju Obale
(inšpekcijske in svetovalne službe, redarstvo),
• gospodarsko-obrtna in druge zbornice ter vplivna združenja
(npr. gospodarsko-interesna združenja), ki delujejo na obalnem
obmocˇju,
• univerze in raziskovalni centri, ki se ukvarjajo s turizmom in z
varovanjem narave,
• obcˇinski in/ali regionalni ponudniki javnih storitev (podjetja za
ravnanje z odpadki, vodo in s kanalizacijo),
• obmocˇni zavod(i) za varstvo naravne in kulturne dedišcˇine,
• upravljalci destinacij (obcˇina, dmo).
cˇevanega obmocˇja. Ob tem velja izpostaviti, da predloga okoljskega
znaka, v trženjskem pomenu, nismo oblikovali. Nov, poenostavljen
pristop ne predstavlja konkurence obstojecˇemu nacionalnemu cer-
tifikacijskemu programu, temvecˇ ga, v smislu implementacije traj-
nostnih nacˇel in aktivnosti na specificˇnem geografskem obmocˇju,
smiselno dopolnjuje.
V prvem koraku smo opredelili kljucˇni ciljni skupini deležnikov v
turizmu. Prvo skupino sestavljajo turisticˇni ponudniki, ki so v ne-
posredni interakciji z gosti oz. s turisti, medtem ko so v drugi t. i.
nosilci odlocˇanja. Slednji niso v neposrednem stiku z gosti, vendar
pomembno vplivajo na razvoj in implementacijo turisticˇnih strate-
gij, raziskav in nacˇrtovanja (obe skupini podrobneje predstavljamo
v nadaljevanju). S tovrstnim pristopom želimo pristopiti k obravna-
68 vi kljucˇnih deležnikov v turizmu, ki s svojim delovanjem pomembno
vplivajo na trajnostni razvoj regije.
Prva skupina – neposredna interakcija z gosti:
• destinacije (obcˇine ali regije),
• zavarovana obmocˇja (kopenska in morska),
• ponudniki nastanitev,
• ponudniki storitev prehrambnega gostinstva,
• potovalne agencije in organizatorji potovanj ter ponudniki s
turizmom povezanih dejavnosti (animacija, transport, športne
aktivnosti itd).
Druga skupina – odlocˇevalci:
• državne in druge uradne službe, ki delujejo na obmocˇju Obale
(inšpekcijske in svetovalne službe, redarstvo),
• gospodarsko-obrtna in druge zbornice ter vplivna združenja
(npr. gospodarsko-interesna združenja), ki delujejo na obalnem
obmocˇju,
• univerze in raziskovalni centri, ki se ukvarjajo s turizmom in z
varovanjem narave,
• obcˇinski in/ali regionalni ponudniki javnih storitev (podjetja za
ravnanje z odpadki, vodo in s kanalizacijo),
• obmocˇni zavod(i) za varstvo naravne in kulturne dedišcˇine,
• upravljalci destinacij (obcˇina, dmo).