Page 15 - Gošnik, Dušan. 2019. Management temeljnih procesov: instrumentalni in interesni vpliv na uspešnost podjetij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 15
Uvod
Raziskava obravnava dejavnosti managementa poslovnih procesov s pou-
darkom na temeljnih procesih ter njihovem vplivu na uspešnost podjetja.
Management poslovnih procesov je kompleksno področje, saj nanj vpliva
vrsta dejavnikov, ki jih vseh hkrati ne moremo zajeti v raziskavo, zato po-
vezave med dejavniki v tej raziskavi obravnavamo kot model.
Izhodišča in opis področja raziskovanja
Poslovni proces lahko opredelimo kot celovit in dinamično koordiniran
niz povezanih aktivnosti, od nabavnega do prodajnega trga, ki so name-
njene za ustrezno preskrbo odjemalcev in omogočajo poslovanje podje-
tja v nekem gospodarskem okolju (Guha in Kettinger 1993, 13; Hammer
1996, 10–11; Gibson, Ivancevich in Donnelly 2000 v Bavec in Manzin
2012, 49; Jeston in Nelis 2014, 4; Strnadl 2006, 13; Trkman idr. 2015,
125; Shulte idr. 2015, 36). Različni avtorji ugotavljajo, da je obvladovanje
poslovnih procesov ključno za uspešen razvoj podjetij (Guha in Kettin-
ger 1993; Neely idr. 1994; McCormack in Johnson 2001; Van der Aalst,
Ter-Hofstede in Weske 2003; Kennerley in Neely 2003; Acur in Bititci
2004; Robson 2004; Allen in Helms 2006; Strnadl 2006; Škerlavaj idr.
2007; Johnston in Pongachitat 2008; Singh, Garg in Desmukh 2008;
Jeston in Nelis 2008; Nandakumar, Ghobadian in O‘Regan 2009; Ver-
le in Markič 2010; Glavan-Milanović 2011; Roeser in Kern 2015; Carey
2015; Buh, Kovačič in Indihar Štemberger 2015; Kabale in Kituyi 2015;
Potočan in Nedelko 2015; Trkman idr. 2015; Hernaus, Bosilj Vukšić in
Indihar Štemberger 2016; Indihar Štemberger idr. 2018; Zelt, Schmiedel
Raziskava obravnava dejavnosti managementa poslovnih procesov s pou-
darkom na temeljnih procesih ter njihovem vplivu na uspešnost podjetja.
Management poslovnih procesov je kompleksno področje, saj nanj vpliva
vrsta dejavnikov, ki jih vseh hkrati ne moremo zajeti v raziskavo, zato po-
vezave med dejavniki v tej raziskavi obravnavamo kot model.
Izhodišča in opis področja raziskovanja
Poslovni proces lahko opredelimo kot celovit in dinamično koordiniran
niz povezanih aktivnosti, od nabavnega do prodajnega trga, ki so name-
njene za ustrezno preskrbo odjemalcev in omogočajo poslovanje podje-
tja v nekem gospodarskem okolju (Guha in Kettinger 1993, 13; Hammer
1996, 10–11; Gibson, Ivancevich in Donnelly 2000 v Bavec in Manzin
2012, 49; Jeston in Nelis 2014, 4; Strnadl 2006, 13; Trkman idr. 2015,
125; Shulte idr. 2015, 36). Različni avtorji ugotavljajo, da je obvladovanje
poslovnih procesov ključno za uspešen razvoj podjetij (Guha in Kettin-
ger 1993; Neely idr. 1994; McCormack in Johnson 2001; Van der Aalst,
Ter-Hofstede in Weske 2003; Kennerley in Neely 2003; Acur in Bititci
2004; Robson 2004; Allen in Helms 2006; Strnadl 2006; Škerlavaj idr.
2007; Johnston in Pongachitat 2008; Singh, Garg in Desmukh 2008;
Jeston in Nelis 2008; Nandakumar, Ghobadian in O‘Regan 2009; Ver-
le in Markič 2010; Glavan-Milanović 2011; Roeser in Kern 2015; Carey
2015; Buh, Kovačič in Indihar Štemberger 2015; Kabale in Kituyi 2015;
Potočan in Nedelko 2015; Trkman idr. 2015; Hernaus, Bosilj Vukšić in
Indihar Štemberger 2016; Indihar Štemberger idr. 2018; Zelt, Schmiedel