Page 18 - Gošnik, Dušan. 2019. Management temeljnih procesov: instrumentalni in interesni vpliv na uspešnost podjetij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 18
Management temeljnih procesov

Namen in cilji raziskave

Namen raziskave je sistematično pregledati domačo in tujo strokovno li-
teraturo s področja managementa poslovnih procesov, s poudarkom na
temeljnih procesih, zasnovati strukturni model managementa temeljnih
procesov ter izvesti empirično raziskavo o vplivu managementa temeljnih
procesov na uspešnost podjetij.

Cilji raziskave so:

– podrobna preučitev dostopne literature in obstoječih raziskav na
področju managementa poslovnih procesov s poudarkom na te-
meljnih procesih; opravili smo obsežen pregled bibliografskih
enot domače in tuje strokovne literature za zadnjih trideset let;

18 – preverjanje izvirnega modela o vplivu interesnih in instrumen-
talnih vidikov dejavnosti managementa temeljnih procesov na
uspešnost podjetij;

– izvedba empirične raziskave o tem, kakšne so povezave med ma-
nagementom temeljnih procesov in uspešnostjo podjetij;

– razvoj predlogov na področju managementa temeljnih procesov
za večjo uspešnost podjetij.

Predstavitev hipotez raziskave

Management temeljnih procesov spada v okvir managementa poslov-
nih procesov in je del splošnega managementa v podjetjih, katerega nalo-
ga je zagotoviti dolgoročno rast in uspešnost podjetij. Na uspešnost pod-
jetja vpliva več dejavnikov. Zaradi velikega števila le-teh in izvedljivosti
raziskave vseh naenkrat v raziskavo ne moremo zajeti, zato smo vključi-
li le izbrane dejavnike (management temeljnih procesov), za katere smo
predpostavili, da vplivajo na uspešnost podjetja. Njihove povezave v tej
raziskavi obravnavamo kot model (slika 1). Dejavnike smo izbrali na pod-
lagi preučitve literature in virov v teoretičnem delu raziskave. Njihov
podrobni opis je v poglavju 3. Na podlagi teoretičnih izhodišč, identifici-
rane raziskovalne vrzeli ter skladno z namenom in cilji naloge smo obli-
kovali naslednje hipoteze.

Hipoteza 1: Snovanje (interesni vidik) kot dejavnost managementa te-
meljnih procesov ima v primerjavi z načrtovanjem (instrumentalni vidik)
večji vpliv na uspešnost podjetja.
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23