Page 76 - Gošnik, Dušan. 2019. Management temeljnih procesov: instrumentalni in interesni vpliv na uspešnost podjetij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 76
Management temeljnih procesov

Veljavnost vprašalnika smo zagotovili z razvojem primernih pokaza-
teljev za merjenje posameznih vplivov in povezav s spoznanji v teoretič-
nem delu raziskave. Veljavnost se nanaša na to, koliko smo prepričani,
da merski instrument (anketni vprašalnik) dejansko meri to (pojav), kar
naj bi domnevno meril (Easterby-Smith, Thorpe in Lowe 2007, 168). Em-
pirično smo na vsakem tematsko povezanem sklopu uporabili faktorsko
analizo in tako dodatno preverili, ali spremenljivke (naše trditve) zares
merijo enak dejavnik (faktor).

Rezultati veljavnosti po posameznih dejavnikih so prikazani v skup-
ni preglednici Cronbachovih koeficientov alfa (Priloga), ki so nadaljeva-
nju empiričnega dela opisani pri vsakem od dejavnikov.

Vzorec anketiranih podjetij
76 Pošiljanje vabil na spletne naslove 3.007 MSP v Sloveniji se je začelo 14.

6. 2017. Spletna anketa je bila odprta do 9. 9. 2017. S pomočjo službe za
informatiko Fakultete za management smo v času od 14. 6. 2017 do 9. 9.
2017 vabilo za sodelovanje vsem podjetjem v raziskavi poslali trikrat. Od-
danih je bilo skupaj 318 anket (delno in popolno izpolnjenih). Večina iz-
med njih se je prekinila ob zadnjem vprašanju, ko smo anketirance prosi-
li za ime podjetja. V bazi zbranih anket je ostal vzorec 163 anket podjetij
s popolnimi odgovori, vključno z imenom podjetja. Od tega je bilo 73
majhnih (44,8 %) in 90 (55,2 %) srednjih podjetij. Glede na vzorčni okvir
3.007 podjetij to predstavlja 5,42-% stopnjo odzivnosti, kar je podoben
odziv kot pri podobnih raziskavah v regiji (Hernaus, Bosilj-Vukšić in In-
dihar-Štemberger 2016; Hernaus, Pejić Bach in Bosilj Vukšič 2012).

Uporabljene metode analize podatkov
Zbrane podatke smo s pomočjo statističnega programa SPSS (verzija
24.00) analizirali z naslednjimi metodami:
– korelacijsko analizo,
– multiplo regresijsko analizo,
– eksploratorno faktorsko analizo.

V empiričnem delu za vsakega izmed dejavnikov v našem modelu (sli-
ka 1) prikazujemo rezultate s pomočjo naslednjih prikazov:
– Povezanost (korelacija) med spremenljivkami oz. trditvami znot-

raj dejavnika, ki ga v fazi statistične analize poimenujemo faktor,
analiziramo in prikažemo s pomočjo:
– Kaiser-Maier-Oaklinovega testa (KMO),
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81