Page 74 - Gošnik, Dušan. 2019. Management temeljnih procesov: instrumentalni in interesni vpliv na uspešnost podjetij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 74
Management temeljnih procesov

subjektih s sedežem na območju Republike Slovenije (AJPES). AJPES
je Agencija Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve, ki
je pooblaščena za zbiranje, obdelovanje in posredovanje podatkov iz let-
nih poročil poslovnih subjektov ter za javno objavljanje letnih poročil in
drugih podatkov gospodarskih družb, samostojnih podjetnikov in dru-
gih poslovnih subjektov (AJPES 2018). Zahtevek za pridobitev kontak-
tnih podatkov o podjetjih smo na AJPES posredovali 10. 1. 2017. Seznam
podjetij smo od AJPES pridobili v elektronski obliki 11. 1. 2017. MSP je
bilo 3236.

V raziskavo smo vključili samostojne podjetnike (s. p.), družbe z ome-
jeno odgovornostjo (d. o. o.), družbe z neomejeno odgovornostjo (d. n. o.)
in delniške družbe (d. d.). Podjetij v likvidaciji, stečaju in prisilni porav-
navi nismo vključili. Prav tako nismo vključili javnih agencij, sodišč, no-
74 tarjev, odvetnikov, upravnih enot ipd., saj ti niso bili naša ciljna popula-
cija. Na trgu imajo namreč poseben položaj in za njih v javno dostopnih
bazah ni popolnih podatkov o uspešnosti poslovanja. Pridobljeni podat-
ki o preostalih MSP (spletna pošta podjetij) v bazi AJPES so bili nepo-
polni, zato smo naslove spletne pošte za podjetja naknadno poiskali sami
s pomočjo javnih objav na spletu. V bazi je ostalo skupaj 3.007 MSP, za
katere smo našli javno objavljene naslove e-pošte, kar je predstavljal naš
vzorčni okvir. Z uvodnim nagovorom in prošnjo za sodelovanje v razi-
skavi smo se po elektronski pošti direktno obrnili na direktorje podje-
tij (Priloga).

Uporabljene metode zbiranja podatkov
Za zbiranje podatkov smo uporabili spletni anketni vprašalnik (Priloga).
Razvili smo ga s pomočjo pregleda literature v teoretičnem delu raziska-
ve. Vprašalnik je bil sestavljen iz vprašanj zaprtega tipa (Priloga).

Anketni vprašalnik bil sestavljen iz več tematskih sklopov. V uvodu
se nahajajo spremni dopis za direktorje podjetij, razlaga o raziskavi in na-
vodila za izpolnjevanje (Priloga). Prvi sklop obravnava dejavnik »mana-
gement temeljnega procesa« v podjetju (vrsta temeljnega procesa, sno-
vanje in načrtovanje, povezovanje in urejanje, vodenje in poslovodenje,
presojanje in merjenje). V drugem sklopu smo zajeli podatke o podjetju
in anketirancu (uspešnost podjetja glede na glavnega tekmeca v pano-
gi, panoga, število zaposlenih, statusna oblika podjetja, dosežena najviš-
ja stopnja izobrazbe anketiranca, trenutna funkcija anketiranca v podje-
tju, ime podjetja).

Najpomembnejše, zadnje, vprašanje v vprašalniku se je nanašalo na
ime podjetja. Potrebovali smo ga zaradi naknadnega pridobivanja aktual-
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79