Page 75 - Biloslavo, Roberto in Maja Uran Maravić, ur. 2019. Navtična industrija in trajnostni poslovni modeli: primer Slovenije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 75
Kazalniki trajnosti v navtični industriji: od teoretske do empirične konceptualizacije 75
vali, primerjali in na osnovi najpogosteje rabljenih predlagali potencial-
ne kazalnike trajnosti za tri sektorje znotraj navtične industrije (navtična
proizvodn ja, navtične storitve in pomorska infrastruktura).
V zadnjem koraku pregleda literature smo primerjali različne obsto-
ječe in uporabljene kazalnike trajnosti in ocenili ter identificirali kazal-
nike trajnosti, ki bi bili ustrezni in najprimernejši za navtično industrijo.
K nastajajoči literaturi kazalnikov trajnosti, ki smo jih zbrali in izpisali iz
člankov, črpanih iz baze Science Direct, smo dodali še kazalnike trajnos-
ti, pridobljene iz GRI, ki so v rabi po vsem svetu. Nato smo šli skozi nabor
kazalnikov trajnosti in izbrali najprimernejše za navtično industrijo ter
vse tri specifične sektorje znotraj le-te (proizvodnja, storitve in pomorska
infrastruktura). Glede na njihove posebnosti smo pripravili tri različne
sezname kazalnikov trajnosti in jih testirali/preverili z MSP-ji, ki delujejo
znotraj navtične industrije in se ukvarjajo bodisi s proizvodnjo, storitva-
mi ali pomorsko infrastrukturo. Ta raziskava je potekala med izvajanjem
evropskega projekta Interreg project iBLUE1.
Testiranje kazalnikov trajnosti
V duhu testiranja predlaganih kazalnikov trajnosti za tri dejavnosti znot-
raj navtične industrije (proizvodnja, storitve in pomorska infrastruktu-
ra) smo najprej izvedli medsebojno preverjanje (preverjanje seznamov
kazalnikov trajnosti s strani akademskih partnerjev). Akademiki z Uni-
verze na Primorskem (Slovenija), Univerze v Udinah (Italija) in KEDGE
(Francija) so pregledali seznam predlaganih kazalnikov trajnosti in po-
dali povratno informacijo, ki je bila osredotočena na primernost/ustrez-
nost in pomembnost predlaganih kazalnikov trajnosti za navtično indu-
strijo. Nato so partnerji projekta iBLUE s Portugalske, iz Grčije, Španije,
s Hrvaške, Cipra, iz Slovenije in Italije izvedli intervjuje z vsaj dvema
MSP-jema iz navtične industrije z namenom, da preverijo ustreznost in
pomembnost predlaganih kazalnikov trajnosti. MSP-ji so predlagane ka-
zalnike trajnosti ocenili glede na to, kateri so za njihovo dejavnosti rele-
vantni, pomembni in ustrezni. Predlagali so tudi kazalnike trajnosti, ki so
se njim zdeli pomembni, pa morda niso bili zajeti v predlaganem seznamu.
Glede na povratno informacijo testiranja kazalnikov trajnosti z MSP-ji iz
navtične industrije smo še enkrat pregledali sezname kazalnikov trajnos-
ti in dodali nekatere kazalnike, ki so specifični za neko dejavnost znotraj
navtične industrije in so bili tekom intervjujev z MSP-ji izpostavljeni
1 Projekt Interreg iBLUE: Investing in sustainable blue growth and competitiveness through 3-Pil-
lar Business Model (3-PBM) – Investiranje v trajnostno modro rast in konkurenčnost skozi 3-ste-
brni poslovni model.
vali, primerjali in na osnovi najpogosteje rabljenih predlagali potencial-
ne kazalnike trajnosti za tri sektorje znotraj navtične industrije (navtična
proizvodn ja, navtične storitve in pomorska infrastruktura).
V zadnjem koraku pregleda literature smo primerjali različne obsto-
ječe in uporabljene kazalnike trajnosti in ocenili ter identificirali kazal-
nike trajnosti, ki bi bili ustrezni in najprimernejši za navtično industrijo.
K nastajajoči literaturi kazalnikov trajnosti, ki smo jih zbrali in izpisali iz
člankov, črpanih iz baze Science Direct, smo dodali še kazalnike trajnos-
ti, pridobljene iz GRI, ki so v rabi po vsem svetu. Nato smo šli skozi nabor
kazalnikov trajnosti in izbrali najprimernejše za navtično industrijo ter
vse tri specifične sektorje znotraj le-te (proizvodnja, storitve in pomorska
infrastruktura). Glede na njihove posebnosti smo pripravili tri različne
sezname kazalnikov trajnosti in jih testirali/preverili z MSP-ji, ki delujejo
znotraj navtične industrije in se ukvarjajo bodisi s proizvodnjo, storitva-
mi ali pomorsko infrastrukturo. Ta raziskava je potekala med izvajanjem
evropskega projekta Interreg project iBLUE1.
Testiranje kazalnikov trajnosti
V duhu testiranja predlaganih kazalnikov trajnosti za tri dejavnosti znot-
raj navtične industrije (proizvodnja, storitve in pomorska infrastruktu-
ra) smo najprej izvedli medsebojno preverjanje (preverjanje seznamov
kazalnikov trajnosti s strani akademskih partnerjev). Akademiki z Uni-
verze na Primorskem (Slovenija), Univerze v Udinah (Italija) in KEDGE
(Francija) so pregledali seznam predlaganih kazalnikov trajnosti in po-
dali povratno informacijo, ki je bila osredotočena na primernost/ustrez-
nost in pomembnost predlaganih kazalnikov trajnosti za navtično indu-
strijo. Nato so partnerji projekta iBLUE s Portugalske, iz Grčije, Španije,
s Hrvaške, Cipra, iz Slovenije in Italije izvedli intervjuje z vsaj dvema
MSP-jema iz navtične industrije z namenom, da preverijo ustreznost in
pomembnost predlaganih kazalnikov trajnosti. MSP-ji so predlagane ka-
zalnike trajnosti ocenili glede na to, kateri so za njihovo dejavnosti rele-
vantni, pomembni in ustrezni. Predlagali so tudi kazalnike trajnosti, ki so
se njim zdeli pomembni, pa morda niso bili zajeti v predlaganem seznamu.
Glede na povratno informacijo testiranja kazalnikov trajnosti z MSP-ji iz
navtične industrije smo še enkrat pregledali sezname kazalnikov trajnos-
ti in dodali nekatere kazalnike, ki so specifični za neko dejavnost znotraj
navtične industrije in so bili tekom intervjujev z MSP-ji izpostavljeni
1 Projekt Interreg iBLUE: Investing in sustainable blue growth and competitiveness through 3-Pil-
lar Business Model (3-PBM) – Investiranje v trajnostno modro rast in konkurenčnost skozi 3-ste-
brni poslovni model.