Page 90 - Biloslavo, Roberto in Maja Uran Maravić, ur. 2019. Navtična industrija in trajnostni poslovni modeli: primer Slovenije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 90
Navtični turizem in trajnostni poslovni modeli: primer Slovenije
Ekonomski Okoljski Družbeni
Biotska raznovrstnost tečajev, ki so bili organizirani za
zaposlene
Število strategij za obvladovanje vplivov Odstotek vseh zaposlenih,
na biotsko raznovrstnost vključenih v usposabljanje in
Odstotek zelenih površin, ki jih izobraževalne tečaje
zaseda marina ali pristanišče glede na
celotno območje Zaposlovanje
Število kontroliranj čistosti vode in Plačevanje plač nad povprečjem v in-
kakovosti vode dustriji – dopišite, koliko, v
odstotkih
Odstotek rasti novih zaposlenih
Donacije in sponzorstva
Donacije in/ali sponzorstva v
odstotkih od vseh prihodkov
Integracija marin/pristanišča
v mesto
90 Število pobud za integracijo marin/
pristanišč in mest, da se izboljša kakovost
življenja v lokalnih skupnostih
Število družabnih dogodkov,
organiziranih za promocijo storitev
Opombe:
– (*) – eno podjetje je imelo kazalnik za pomemben ali relevanten;
– (**) – dve podjetji sta imeli kazalnik za pomemben ali relevanten;
– (***) – tri podjetja ali več so imela kazalnik za pomemben ali relevanten;
– kazalnik, ki je zapisan v poševnem tisku, pomeni, da so podjetja izrazila, da tisti kazalnik zavisi
od vrste podjetja (npr., podjetje deluje na tujih trgih – izvoz v našem primeru).
Sklep
Trajnostni razvoj predstavlja enega pomembnejših izzivov današnje družbe.
Velik izziv predstavlja tudi MSP-jem, ki so v primerjavi z velikimi podjetji
ne le manjši v številkah, ampak posledično tudi šibkejši glede razpoložljivih
virov (finančnih, človeških, fizičnih in ostalih). Zasledovanje trajnostnega
razvoja s seboj prinese tudi merjenje le-tega, kar pa je v primeru navtične
industrije še precej v povojih. Skozi projekt iBlue smo zasledili, da je priso-
tno pomanjkanje ustreznih kazalnikov trajnosti, ki bi bili primerni za mer-
jenje trajnosti v MSP-jih, ki delujejo v navtični industriji. Zato smo se osre-
dotočili na dve glavni raziskovalni vprašanji, ki sta:
a) Kako bi lahko merili trajnost v MSP-jih, ki delujejo znotraj nav-
tične industrije?
b) Kateri so najprimernejši kazalniki trajnosti za MSP-je, ki deluje-
jo v različnih dejavnostih navtične industrije: storitveni dejavno-
sti, proizvodni dejavnosti in pomorski infrastrukturi?
Ekonomski Okoljski Družbeni
Biotska raznovrstnost tečajev, ki so bili organizirani za
zaposlene
Število strategij za obvladovanje vplivov Odstotek vseh zaposlenih,
na biotsko raznovrstnost vključenih v usposabljanje in
Odstotek zelenih površin, ki jih izobraževalne tečaje
zaseda marina ali pristanišče glede na
celotno območje Zaposlovanje
Število kontroliranj čistosti vode in Plačevanje plač nad povprečjem v in-
kakovosti vode dustriji – dopišite, koliko, v
odstotkih
Odstotek rasti novih zaposlenih
Donacije in sponzorstva
Donacije in/ali sponzorstva v
odstotkih od vseh prihodkov
Integracija marin/pristanišča
v mesto
90 Število pobud za integracijo marin/
pristanišč in mest, da se izboljša kakovost
življenja v lokalnih skupnostih
Število družabnih dogodkov,
organiziranih za promocijo storitev
Opombe:
– (*) – eno podjetje je imelo kazalnik za pomemben ali relevanten;
– (**) – dve podjetji sta imeli kazalnik za pomemben ali relevanten;
– (***) – tri podjetja ali več so imela kazalnik za pomemben ali relevanten;
– kazalnik, ki je zapisan v poševnem tisku, pomeni, da so podjetja izrazila, da tisti kazalnik zavisi
od vrste podjetja (npr., podjetje deluje na tujih trgih – izvoz v našem primeru).
Sklep
Trajnostni razvoj predstavlja enega pomembnejših izzivov današnje družbe.
Velik izziv predstavlja tudi MSP-jem, ki so v primerjavi z velikimi podjetji
ne le manjši v številkah, ampak posledično tudi šibkejši glede razpoložljivih
virov (finančnih, človeških, fizičnih in ostalih). Zasledovanje trajnostnega
razvoja s seboj prinese tudi merjenje le-tega, kar pa je v primeru navtične
industrije še precej v povojih. Skozi projekt iBlue smo zasledili, da je priso-
tno pomanjkanje ustreznih kazalnikov trajnosti, ki bi bili primerni za mer-
jenje trajnosti v MSP-jih, ki delujejo v navtični industriji. Zato smo se osre-
dotočili na dve glavni raziskovalni vprašanji, ki sta:
a) Kako bi lahko merili trajnost v MSP-jih, ki delujejo znotraj nav-
tične industrije?
b) Kateri so najprimernejši kazalniki trajnosti za MSP-je, ki deluje-
jo v različnih dejavnostih navtične industrije: storitveni dejavno-
sti, proizvodni dejavnosti in pomorski infrastrukturi?