Page 95 - Biloslavo, Roberto in Maja Uran Maravić, ur. 2019. Navtična industrija in trajnostni poslovni modeli: primer Slovenije. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 95
SVP Yachts in Seascape
kot primera dobre prakse
trajnostnega delovanja
v navtični industriji
Maja Uran Maravić in Miha Lesjak
Uvod
To poglavje je namenjeno predstavitvi dveh dobrih praks delovanja v slo-
venski navtični industriji, ki smo jih prepoznali tekom dela na projektu
iBLUE. Podjetji, ki smo ju izbrali za študije primerov, posebej izstopata
na enem ali več področjih trajnostnega razvoja – družbenem, ekonom-
skem ali okoljskem –, na ostalih področjih pa sta vsaj v povprečju navtič-
ne panoge v Sloveniji.
Za Slovence lahko rečemo, da je velikost njihove obale (in morja) pre-
mo sorazmerna z ljubeznijo, ki jo gojijo do navtike. Zanimivo pa je tudi
to, da veliko ljudi ne ve, koliko izvrstnih navtičnih proizvodov je mogoče
kupiti od slovenskih proizvajalcev. Slovenska navtična industrija obsega
veliko več kot samo proizvodnjo plovil. Imamo proizvajalce elektronike
za plovila, proizvajalce interierjev za plovila, oblikovalce, proizvajalce do-
datne opreme za plovila, serviserje plovil, uvoznike plovil, storitve tran-
sporta plovil, marketinga, turistične ponudnike in druge. V zadnjem času
dve podjetji izstopata s svojo zgodbo in zato smo ju tudi zajeli v predstavi-
tev dobrih praks: Seaway/SVP Yachts (hibridna plovila Greenline) in Se-
ascape (jadrnice). Obe podjetji sta voditelja v svojih tržnih nišah in velika
inovatorja v svoji produktni kategoriji. Predstavljata bistvo dobrega ra-
zvoja navtične industrije v Sloveniji. Ker je Slovenija majhna država (teri-
torialno in številčno), lahko slovenski proizvajalci na globalnem trgu po-
slovno uspejo samo, če so v svojih nišah inovativni in drugačni.
SVP Yachts (bivši Seaway) izdeluje hibridna plovila pod blagovno
znamko Greenway, ki jo je zasnovalo slovensko dizajnersko podjetje J & J
Design. Njihove glavne prednosti so plovba z malo hrupa in izpušnih pli-
kot primera dobre prakse
trajnostnega delovanja
v navtični industriji
Maja Uran Maravić in Miha Lesjak
Uvod
To poglavje je namenjeno predstavitvi dveh dobrih praks delovanja v slo-
venski navtični industriji, ki smo jih prepoznali tekom dela na projektu
iBLUE. Podjetji, ki smo ju izbrali za študije primerov, posebej izstopata
na enem ali več področjih trajnostnega razvoja – družbenem, ekonom-
skem ali okoljskem –, na ostalih področjih pa sta vsaj v povprečju navtič-
ne panoge v Sloveniji.
Za Slovence lahko rečemo, da je velikost njihove obale (in morja) pre-
mo sorazmerna z ljubeznijo, ki jo gojijo do navtike. Zanimivo pa je tudi
to, da veliko ljudi ne ve, koliko izvrstnih navtičnih proizvodov je mogoče
kupiti od slovenskih proizvajalcev. Slovenska navtična industrija obsega
veliko več kot samo proizvodnjo plovil. Imamo proizvajalce elektronike
za plovila, proizvajalce interierjev za plovila, oblikovalce, proizvajalce do-
datne opreme za plovila, serviserje plovil, uvoznike plovil, storitve tran-
sporta plovil, marketinga, turistične ponudnike in druge. V zadnjem času
dve podjetji izstopata s svojo zgodbo in zato smo ju tudi zajeli v predstavi-
tev dobrih praks: Seaway/SVP Yachts (hibridna plovila Greenline) in Se-
ascape (jadrnice). Obe podjetji sta voditelja v svojih tržnih nišah in velika
inovatorja v svoji produktni kategoriji. Predstavljata bistvo dobrega ra-
zvoja navtične industrije v Sloveniji. Ker je Slovenija majhna država (teri-
torialno in številčno), lahko slovenski proizvajalci na globalnem trgu po-
slovno uspejo samo, če so v svojih nišah inovativni in drugačni.
SVP Yachts (bivši Seaway) izdeluje hibridna plovila pod blagovno
znamko Greenway, ki jo je zasnovalo slovensko dizajnersko podjetje J & J
Design. Njihove glavne prednosti so plovba z malo hrupa in izpušnih pli-