Page 403 - Weiss, Jernej, ur. 2020. Konservatoriji: profesionalizacija in specializacija glasbenega dela ▪︎ The conservatories: professionalisation and specialisation of musical activity. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 4
P. 403
oi: https://doi.org/10.26493/978-961-7055-86-3.401-419
Povzetki
Jacques Amblard
Vloga Pariškega konservatorija v Messiaenovem
skladateljskem razvoju
Olivier Messiaen je leta 1919, ko je bil star enajst let, začel študirati na Pari-
škem konservatoriju. Pozneje, 25. marca 1941, je bil na konservatoriju ime-
novan za profesorja harmonije. To mesto je bilo prazno, vse odkar je bil
André Bloch decembra 1940 odstranjen s položaja, ker je bil Jud. Messiaen
je pozneje morda poskušal prikriti, kaj je storil leta 1941, ki je bilo zanj pro-
blematično obdobje zgodovine. Do svoje upokojitve leta 1978 je bil Messi-
aen profesor analize in kompozicije. Na konservatoriju je kot študent in
profesor preživel pol stoletja (več kot dve tretjini svojega življenja). Prav ta
ustanova je s svojim esprit de corps najverjetneje spodbudila kariero skla-
datelja, ki je po mnenju mnogih eden najpomembnejših glasbenikov druge
polovice 20. stoletja. Kariero je gradil tudi ob posredovanju Yvonne Loriod,
ki jo je spoznal na konservatoriju in je premierno odigrala skoraj vsa njego-
va dela za klavir, Pierra Bouleza, ključnega posrednika in njegovega študen-
ta pri urah harmonije na konservatoriju, ter Antoina Goléaja, muzikologa
in zagovornika njegove modernistične estetike. Skrivnost francoske glasbe-
ne skupnosti je nedvomno ta, da je Pariški konservatorij mogočna ustano-
va, ki kroji kariere svojih članov, študentov in/ali profesorjev. Na osnovi ne-
katerih pisem lahko domnevamo, da se je konservatorij začel zavzemati za
Messiaenovo skladateljsko kariero že pred letom 1945.
401
Povzetki
Jacques Amblard
Vloga Pariškega konservatorija v Messiaenovem
skladateljskem razvoju
Olivier Messiaen je leta 1919, ko je bil star enajst let, začel študirati na Pari-
škem konservatoriju. Pozneje, 25. marca 1941, je bil na konservatoriju ime-
novan za profesorja harmonije. To mesto je bilo prazno, vse odkar je bil
André Bloch decembra 1940 odstranjen s položaja, ker je bil Jud. Messiaen
je pozneje morda poskušal prikriti, kaj je storil leta 1941, ki je bilo zanj pro-
blematično obdobje zgodovine. Do svoje upokojitve leta 1978 je bil Messi-
aen profesor analize in kompozicije. Na konservatoriju je kot študent in
profesor preživel pol stoletja (več kot dve tretjini svojega življenja). Prav ta
ustanova je s svojim esprit de corps najverjetneje spodbudila kariero skla-
datelja, ki je po mnenju mnogih eden najpomembnejših glasbenikov druge
polovice 20. stoletja. Kariero je gradil tudi ob posredovanju Yvonne Loriod,
ki jo je spoznal na konservatoriju in je premierno odigrala skoraj vsa njego-
va dela za klavir, Pierra Bouleza, ključnega posrednika in njegovega študen-
ta pri urah harmonije na konservatoriju, ter Antoina Goléaja, muzikologa
in zagovornika njegove modernistične estetike. Skrivnost francoske glasbe-
ne skupnosti je nedvomno ta, da je Pariški konservatorij mogočna ustano-
va, ki kroji kariere svojih članov, študentov in/ali profesorjev. Na osnovi ne-
katerih pisem lahko domnevamo, da se je konservatorij začel zavzemati za
Messiaenovo skladateljsko kariero že pred letom 1945.
401